Autoprůmysl
Průmysl v lednu zaostal za očekávání. Výroba aut ztrácí sílu vytahovat zbytek průmyslu „do plusu“
15.03.2024 Průmyslová výroba s příchodem roku 2024 zklamala. Oproti prosinci 2023 se propadla o 2,3 procenta. Meziročně vykázala stagnaci, zatímco trh počítal se nárůstem o dvě procenta. Růst ve výrobě aut totiž nebyl natolik silný, aby kompenzoval propad zejména v těžebním a těžkém průmyslu či ve výrobě stavebních hmot.
Autoprůmysl dohodu o normě Euro 7 vítá, podle ekologů nepovede ke zlepšení
19.12.2023 Pozitivní ohlas vyvolala u automobilek včerejší dohoda o emisní normě Euro7, kterou uzavřeli zástupci členských zemí Evropské unie a Evropského parlamentu. Některé firmy ze širšího odvětví automobilového průmyslu ovšem tvrdí, že dohoda mohla být ambicióznější. Environmentální organizace požadovaly výrazně vyšší cíle a o nových limitech hovoří jako o "zmrazení současné situace" a vítězství automobilové lobby.
Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.
Volkswagen končí s náborem nových zaměstnanců. Je v kleštích drahých energií a tuhých zelených regulací EU, které více než klimatu pomáhají Pekingu
04.11.2023 Německá automobilka Volkswagen pozastavuje nábor nových zaměstnanců. Zatím ani nestanovila, do kdy má opatření trvat. Jedná se o další viditelný příznak, že německý, ba evropský autoprůmysl čelí závažné ztrátě konkurenceschopnosti.
Evropská komise zahajuje vyšetřování čínské dotační politiky v oblasti výroby elektroaut. Výsledkem může být zákaz dovozu čínských vozů a zdražení elektroaut také v Česku
13.09.2023 Evropská komise dnes oznámila zahájení vyšetřování čínské dotační politiky v oblasti výroby elektroaut. Nebude překvapením, pokud výsledkem vyšetřování budou vyšší cla na čínské vozy, nebo dokonce zákaz jejich dovozu do EU.
Německo stále dramatičtěji zaostává za USA, varuje největší německá banka. Tím se i stupňuje jeho technologická závislost na Číně, takže podoba vztahů s ní bude do budoucna stále více ovlivňovat i výkon české ekonomiky a zaměstnanost v ČR
16.08.2023 Eurozóně vážně hrozí největší krize od jejího vzniku, varují analytici agentury Bloomberg. Na přelomu let 2024 a 2025 se může v maximální míře projevit efekt utahování její měnové a zároveň rozpočtové politiky, což přivodí hospodářský pád – až zhruba pětiprocentní – srovnatelný s tím z doby evropské dluhové krize před více než deseti lety. Zatímco Spojené státy mohou zvládnout měkce přistát, eurozóna mnohem spíše přistane tvrdě.
Průmyslová výroba v Česku nečekaně roste, ovšem jen díky výrobě aut. V příštích měsících ji pomůže kromě aut také slábnoucí koruna
07.08.2023 Průmyslová výroba v Česku v červnu překonala očekávání. Meziročně i meziměsíčně si polepšila shodně o 0,9 procenta, zatímco v obou případech se převážně čekal pokles. Za vzestupem objemu průmyslové výroby je hlavně mimořádně výrazný, takřka 54procentní, nárůst objemu automobilové výroby. Ten byl tak silný, že více než kompenzoval i citelný propad v jiných klíčových průmyslových odvětvích.
Volkswagen a jeho Audi se v obavě ze ztráty trhu investičně spojují s čínskými automobilkami, startupem Xpeng a státním SAIC Motor. Německá automobilka totiž „jako sůl“ potřebuje pokročilejší čínské technologie a know-how, což je varovné pro celé Česko
27.07.2023 Německá automobilka Volkswagen, matka tuzemské Škody, nasype 700 milionů dolarů, v přepočtu zhruba patnáct miliard korun, do mladičkého čínského výrobce elektromobilů Xpeng, založeném teprve roku 2014. Získá tím bezmála pětiprocentní podíl a pozorovatelské křeslo v představenstvu Xpengu.
Autoprůmysl táhl v březnu export i průmyslovou výrobu
09.05.2023 „Růst vývozu automobilů opět pomohl českému exportu, a zahraniční obchod České republiky tak již potřetí za sebou skončil v přebytku. Podle aktuálních dat dosáhla v březnu bilance zahraničního obchodu přebytku 15,9 mld. Kč. V únoru byl přitom zahraniční obchod opět díky exportu aut v přebytku 14,3 mld. Kč. Nesmíme však zapomínat, že porovnáme s loňským obdobím, kdy byl autoprůmysl v hlubokém útlumu zejména vinou zpřetrhání dodavatelských řetězců a nedostatku čipů.
Český zahraniční obchod je na tom nejlépe za poslední dva roky. „Restart“ výroby aut a prudké zlevnění plynu či ropy jej vrací „do plusu“
09.05.2023 Český zahraniční obchod v březnu překonal očekávání. Vykázal přebytek 15,9 miliardy, zatímco analytici oslovení agenturou Bloomberg čekali ve střední hodnotě svých odhadů přebytek pouze 14 miliard.
Český průmysl překonává očekávání, zejména díky oživení autoprůmyslu. Ten měl v březnu nejlepší měsíc za takřka 3,5 roku
09.05.2023 Průmyslová výroba v Česku v březnu mírně překonala očekávání. Meziročně přidala 2,2 procenta, zatímco analytici oslovení agenturou Bloomberg čekali ve střední hodnotě svých odhadů vzestup pouze o 1,9 procenta.
Brusel ustupuje Berlínu, auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035, jak dnes informuje eurokomisař Timmermans. Jde o dobrou zprávu i pro českou ekonomiku
25.03.2023 Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální. Dnes dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku.
Český průmysl drtí kleště energetické drahoty a hrozby recese. V lednu zklamal
10.03.2023 Tuzemský průmysl nakročil do nového roku zle. Průmyslová produkce se meziročně propadla, a to poprvé od loňského dubna. Propad činí 1,4 procenta. Meziměsíčně je pád rovněž nečekaně silný, o 2,7 procenta.
Mzdy v Česku reálně rekordně padají, přesto za uplynulých 30 let narostly o 141 procent. Proč Česko přesto ekonomicky nedohání Německo a jako to změnit?
05.03.2023 Reálné mzdy v Česku se od rozdělení Československa zvýšily o 141 procent. Vyplývá to z analýzy Hospodářské komory ČR, kterou dnes zveřejnila ČTK. Nabízí se tak otázka, proč i přes tento růst Česko stále nedohání Německo, resp. jeho ekonomickou výkonnost. Před třiceti lety to byla klíčová úvaha doby: za jak dlouho Němce doženeme?
Český průmysl nečekaně silně „nakopla“ výroba aut, zahraniční obchod a stavebnictví ale zklamaly. Zahraniční obchod za rok 2022 skončí schodkem vysoce před 200 miliard, nejvyšším v historii
06.01.2023 Tuzemský průmysl v listopadu 2022 v meziročním pohledu nečekaně vzrostl, o 0,5 procenta. Všechny expertní odhady přitom počítaly s jeho propadem. Růst průmyslu přitom není dán nižší srovnávací základnou listopadu 2021, protože ta byla naopak navýšená. O to příznivější tedy listopadový výsledek průmyslu je. Také po přihlédnutí k tomu, že právě loňský listopad byl první měsícem „zatěžkávací zkoušky“ evropské energetické soustavy. Ještě v létě panovaly obavy, že energetická krize povede k omezování výroby, i v českém průmyslu.
Škoda Auto - stažení z Číny - komentář
11.12.2022 Dlouhodobě jde o vysoce nepříznivý signál, že Škoda nedokáže uspokojivě obstát v celosvětové konkurenci. A že nedokáže vyjít vstříc preferencím stále náročnějšího čínského zákazníka. Je to však nepříznivý signál také pro celý evropský autoprůmysl, který zejména kvůli přeregulovanému prostředí nedokázal včas zachytit nové trendy, včetně elektromobility.
Forex: Evropský průmysl ožívá díky menším problémům se subdodávkami
12.10.2022 Ceny amerických průmyslových výrobců v září zřejmě opět mírně vzrostly. Zveřejnění zápisu z posledního zasedání americké centrální banky potvrdí její odhodlanost pokračovat ve zvyšování úrokových sazeb i za cenu mírné recese. Evropský průmysl v srpnu pravděpodobně solidně rostl. Pomohla mu k tomu výroba aut, strojů a zařízení, která díky obnoveným dodávkám dílů dohání zmeškanou výrobu. To je příslibem i pro český autoprůmysl.
Automobily v Česku zdraží o dalších minimálně 15 procent, nejen kvůli chybějícím kabelům z Ukrajiny
24.04.2022 V pandemii fabriky na auta zavřely, případně omezily výrobu. Přišel čipový hladomor. Nyní zase kvůli válce na Ukrajině nejsou kabelové svazky. Autoprůmysl čelí „kabelovému hladomoru“.
Zahraniční obchod ČR loni skončil ve schodku, poprvé od roku 2010. Stahovaly jej problémy průmyslu, tedy zejména čipový hladomor a drahé energie
07.02.2022 Průmyslová výroba v Česku v roce 2021 vzrostla o 6,4 procenta. Nedokázala tak kompenzovat více než sedmiprocentní propad vrcholně pandemického roku 2020. Letos se však tuzemský průmysl vrátí na svoji předpandemickou úroveň. A s ním se na předpandemickou úroveň vrátí i česká ekonomika jako celek.
Žádný cukr, jenom bič, toť „mission impossible“ Fialovy vlády. Aneb programové prohlášení bude zatraceně těžké naplnit, ovšem bylo by to chvályhodné
10.01.2022 Fialova vláda věru nezačíná v lehkém čase. Covid obnažuje, jak moc obtížné zejména mezinárodní podmínky jsou. Není přílišnou nadsázkou, přiblížit výchozí rámec, směrodatný pro novou českou vládu, takto. Evropská unie je vojensky závislá na USA, energeticky na Rusku a výrobně a materiálově na Číně a potažmo Asii. V ozeleňování ale chce EU všem těmto celkům „jít vzorem“.
Výroba aut do listopadu kvůli čipům klesla o 2,9 % na 1,024 milionu
20.12.2021 Automobilky v Česku vyrobily letos za 11 měsíců 1,024 milionu osobních aut, což je o 2,9 procenta meziročně méně. Důvodem byl nedostatek čipů. Milionovou hranici produkce překonala zhruba o dva měsíce později, než bylo obvyklé před koronavirovou pandemií. V listopadu přitom výroba díky mírnému zlepšení situace v dodávkách polovodičů meziročně vzrostla. Na 11 procent tuzemské produkce aktuálně tvoří elektrifikované modely. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu.
Bude hůř, aby bylo líp. Co čeká českou ekonomiku v příštím roce?
12.12.2021 V Česku se letos v říjnu vyrobilo o celou třetinu méně aut než loni v říjnu. Jedná se o zásadní příčinu toho, proč se „rekonvalescence“ české ekonomiky po pandemickém šoku poněkud protahuje. Vždyť nebýt čipového hladomoru, klíčového důvodu propadu automobilové výroby, letošní meziroční vzestup tuzemského průmyslu by byl více dvojnásobný. Takto ale bude příznivou zprávou i to, pokud průmysl letos vzroste o desetinu. Samozřejmě, v běžných časech by byl desetiprocentní nárůst heroickým výkonem, připomínajícím Čínu v jejích nejlepších letech. Jenže meziroční srovnání je letos kriticky poznamenáno loňským dramatickým propadem, takže opravdovým úspěchem by letos byl teprve meziroční nárůst výkonu průmyslu o dvacet a více procent.
Forex: Autoprůmysl zůstává oslaben, je zde ale šance na zlepšení
07.12.2021 Průmyslová produkce v ČR v říjnu meziměsíčně mírně rostla, což je v kontextu omezení výroby v automobilkách dobrá zpráva. Nejbližší měsíc navíc slibuje šanci na významnější zlepšení. Úroveň produkce ale zůstává oslabena, což se odráží i v deficitu zahraničního obchodu, který byl v říjnu o trochu hlubší, než se čekalo. Stavebnictví pokračovalo v pomalém meziměsíčním růstu.
Čipový a hořčíkový hladomor mohou srazit letošní růst české ekonomiky pod úroveň tří procent
29.10.2021 Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí podala výkon, jenž zaostal za většinou očekávání. Nedá se však říci, že by vzhledem k očekávání zcela „pohořela“. Podle prvního předběžného odhadu, jejž dnes zveřejnil ČSÚ, přidala meziročně 2,8 procenta. Mezinárodní analytici oslovení agenturou Bloomberg ve střední hodnotě svých odhadů počítali s růstem 3,2 procenta, někteří však předpokládali expanzi jen mírně nad úrovní jednoho procenta.
Experti: Dodávky čipů pro autoprůmysl se budou vracet do normálu až příští rok
20.10.2021 Propad v dodávkách polovodičů, který zasáhl automobilky v celé Evropě, bude vrcholit na konci letošního roku, v příštím roce by se situace měla narovnávat. Očekávají to experti i šéfové některých dodavatelských firem, kteří dnes vystoupili na brněnské konferenci o budoucnosti automobilového průmyslu. Firmy budou usilovat o změny v dodavatelských řetězcích, budou preferovat dodavatele, kteří jsou jim blíže.
Kurzarbeit pro automobilky je chybou, malý živnostník také na pomoc nedosáhne. Nedostatek čipů je zhmotněním byznysového rizika, ne zásahem vyšší moci jako pandemie
18.10.2021 Tripartita dnes jedná o podpoře automobilek a dalších firem, které kvůli výpadku dodávek omezují výrobu. Zástupci vlády, odborů a zaměstnavatelů reagují na situaci v tuzemském autoprůmyslu, která se rozhodně nevyvíjí příznivě. Není to však zároveň něco, co by bylo srovnatelné se zásahem v podobě pandemie. Proto by bylo chybné podporu poskytnout,
Ranní glosa: Průmysl se potýká s nedostatkem vstupů
08.10.2021 Srpnové výsledky průmyslu ukázaly, že nedostatek vstupů začíná být závažnou brzdou dalšího oživení českého hospodářství. Zatímco většina průmyslových odvětví rostla, výpadky vstupů pro sužovaný autoprůmysl přispěly k meziměsíčnímu poklesu průmyslu o 3 %. A září pravděpodobně nebude lepší. Největší česká automobilka Škoda Auto sice tento týden opět rozjela výrobu, ale situace se nevyvíjí dobře. Chybí nejen polovodiče, ale i další komponenty (například autorádia), a automobilka se proto rozhodla zcela přestat vyrábět modely, pro které nemá potřebné díly. Pravděpodobně tak zcela vypustí pondělní a úterní směny.
Rozbřesk: Průmysl se potýká s nedostatkem vstupů a Škoda plánuje další odstávky
08.10.2021 Srpnové výsledky průmyslu ukázaly, že nedostatek vstupů začíná být závažnou brzdou dalšího oživení českého hospodářství. Zatímco většina průmyslových odvětví rostla, výpadky vstupů pro sužovaný autoprůmysl přispěly k meziměsíčnímu poklesu průmyslu o 3 %. A září pravděpodobně nebude lepší.
Analytici: Výsledky německých voleb výrazněji neovlivní českou ekonomiku
27.09.2021 Výsledky německých voleb výrazněji neovlivní vývoj české ekonomiky. Shodli se na tom analytici oslovení dnes ČTK. Úspěch Zelených může sice podle nich znamenat rozpory ohledně využití jaderných elektráren a může také zvýšit tlak na automobilky ohledně opuštění spalovacích motorů. Německo však zůstane stabilním a spolehlivým partnerem, což je zásadní pro český zahraniční obchod, dodali.
Rozbřesk: Průmysl ukazuje na rychlejší růst ekonomiky. Nakolik ho brzdí nedostatek čipů?
08.06.2021 Český průmysl jede na plný plyn. Dubnová čísla ukázala, že se definitivně přehoupl nad předkrizové úrovně. V jádru “comebacku” je autoprůmysl, který se pohybuje zhruba 6 % nad úrovní produkce v roce 2019. Důležitá nejsou ani tak impozantní meziroční čísla (+55,1 %), která víc svědčí o nízké srovnávací základně z minulého roku než o čemkoliv jiném…
Nezavírejme průmysl, virus to úplně nezastaví, raději testujme
01.03.2021 Dynamika šíření nákazy onemocněním covid-19 rozhodně není příznivá a v příštích dnech se bude dále zhoršovat. Na pořadu dne tak jistě nepřetržitě bude otázka totálního ekonomického lockdownu, tj. zavření průmyslu a velkých firem.
Druhá vlna pandemie může zlevnit nemovitosti, zejména v méně atraktivních místech. Lidé teď mohou úřady žádat o posečkání s platbou daně
13.10.2020 Závažná druhá vlna pandemie připraví českou ekonomiku až takřka o bilion korun, veřejnou kasu pak o minimálně o další desítky miliard. Měla by ale i svá pozitiva, i když jak pro koho. Třeba by zlevnila některé nemovitosti.
Zotavování průmyslu se v srpnu zadrhlo. Letos se propadne o deset procent
07.10.2020 Tuzemský průmysl v srpnu zklamal. Propadal se v meziročním pohledu výrazněji než v červenci. Obecně se čekal slabší srpnový propad, než k jakému došlo. Ovšem tento vývoj jde ruku v ruce s vývojem průmyslové výroby v okolních zemích, která například v Německu v srpnu rovněž zklamala.
Co druhá vlna udělá s ekonomikou. Může zlevnit zejména méně atraktivní nemovitosti
27.09.2020 Závažná druhá vlna pandemie připraví českou ekonomiku až takřka o bilion korun, veřejnou kasu pak o minimálně o další desítky miliard. Měla by ale i své pozitiv, i když jak pro koho. Třeba by zlevnila některé nemovitosti.
Trinity Bank: Ekonomické dopady pandemie koronaviru, včetně její začínající druhé vlny
20.09.2020 Druhá vlna pandemie koronaviru představuje pro českou ekonomiku výraznější riziko než pro většinu jiných srovnatelných zemí. V letošním roce si předně právě kvůli pandemii Česko zhoršilo svůj rizikový profil nejvýrazněji ze všech evropských zemí. Česko společně se Slovenskem totiž jako jediné dva evropské státy náleží ke dvaceti zemím světa, jejichž ekonomická rizikovost od počátku letošního roku nejvíce vzrostla. Plyne to z celosvětového šetření Euromoney Country Risk, na němž se globálně podílí více než tři stovky analytiků.
Trinity Bank: Ekonomické dopady pandemie koronaviru, včetně jeho začínající druhé vlny
16.09.2020 Druhá vlna pandemie koronaviru představuje pro českou ekonomiku výraznější riziko než pro většinu jiných srovnatelných zemí. V letošním roce si předně právě kvůli pandemii Česko zhoršilo svůj rizikový profil nejvýrazněji ze všech evropských zemí. Česko společně se Slovenskem totiž jako jediné dva evropské státy náleží ke dvaceti zemím světa, jejichž ekonomická rizikovost od počátku letošního roku nejvíce vzrostla. Plyne to z celosvětového šetření Euromoney Country Risk, na němž se globálně podílí více než tři stovky analytiků.
Trinity: Autoprůmysl patří mezi nejvíce zasažené obory ekonomiky
15.09.2020 Autoprůmysl patří společně se stavebnictvím, velkoobchodem a cestovním ruchem mezi nejvíce zasažené obory české ekonomiky pandemií koronaviru a následnými protipandemickými opatřeními. A to jak za celé období od letošního ledna až do konce srpna, tak za období měsíců června až srpna. Vyplývá to z dat Trinity Bank a společnosti SAB Finance v souvislosti s obratem forexových obchodů jejích klientů, které dnes novinářům představil hlavní ekonom banky Lukáš Kovanda.
Rozbřesk: Německé automobilky tlačí marně na šrotovné, ve hře je kapitálová pomoc
09.09.2020 Německé automobilky začínají volat po znovuzavedení šrotovného a po kapitálových injekcích státu. Výroba německých automobilek je stále zhruba 40 % pod maximy z let 2017 a 2018 a i když jsou v posledních měsících nové objednávky zase vzhůru, na rychlý obrat k lepšímu to zatím nevypadá. Německá vláda zatím odolávala zavedení šrotovného na jiné typy vozidel než elektromobily. A to platí i po včerejší schůzce šéfů automobilového průmyslu se zástupci vlády. Na rozdíl od roku 2009 tak zatím německé automobilky marně čekají na výraznější vzpruhu, a především subdodavatelské řetězce začínají mít vážnější potíže. Zástupci německé vlády tak na včerejší schůzce slíbili, že se pokusí vymyslet, jak jim eventuálně kapitálově pomoci.
Studie: Německý autoprůmysl už přestává být tahounem ekonomiky
07.09.2020 Německý automobilový sektor zasáhla koronavirová krize více než jiná odvětví a jeho dosavadní problémy ještě prohloubila. Sektor tak po mnoha letech přestane být tahounem ekonomiky, uvádí studie německého hospodářského institutu (IW), o které píše deník Handelsblatt. Dopady nejvíce pociťují menší dodavatelé.
Průmysl v Česku stále padá, tak zlá čísla nečekali ani největší pesimisté. Průmysl během koronakrize sjel výtahem do suterénu, nahoru teď musí šlapat po schodech po svých
07.07.2020 Propad průmyslové výroby v Česku byl v květnu hlubší, než čekali i největší pesimisté mezi odborníky. Největší pesimisté mezi analytiky oslovenými agenturou Bloomberg předpokládali meziroční propad čítající 25,4 procenta. Ve skutečnosti je zřícení průmyslové výroby ještě citelně závažnější, neboť propad činí 29,4 procenta. Na neblahá čísla za průmysl dokonce svým oslabením vůči euru reagovala i koruna.
Dubnová čísla za průmysl i zahraniční obchod se zapíšou do učebnic, temně. Tak zlý vývoj nečekali ani pesimisté, autoprůmysl se zhroutil o 80 procent
08.06.2020 Dubnový výkon českého průmyslu se bezesporu zapíše do učebnic, ovšem temným písmem. Průmyslová výroba se doslova zřítila, spadla nejvýrazněji minimálně v celém tomto miléniu, a to jak meziročně, tak meziměsíčně. Tak zlý výkon nečekali ani pesimisté.
Rozbřesk: Další propad prodejů aut v EU, tentokrát o více než tři čtvrtiny
19.05.2020 Už v březnu se evropský trh s osobními automobily, měřený registracemi nových osobních aut, propadl o více než polovinu, v dubnu to bylo meziročně dokonce o tři čtvrtiny. Pandemie koronaviru a s ní spojené restrikce a dobrovolné odstávky výrobců v podstatě zcela ochromily prodej osobních vozů napříč kontinentem a výrazný pokles prodejů byl patrný i v zemích, které k žádným razantním restrikcím nepřistoupily. Prozatím šlo o tzv. nákladový šok, který kromě zmíněných restrikcí a odstávek umocnilo i zamrznutí dodavatelských řetězců v rámci některých výrobních skupin.
Průmysl dostane přímý zásah až v číslech za duben, březnový citelný propad je „zahřívacím kolem“
07.05.2020 Průmysl dostane přímý zásah až v číslech za duben, březnový citelný propad je „zahřívacím kolem“. Tuzemský průmysl se v březnu nakonec propadl méně, než se čekalo. V meziročním srovnání si pohoršil o 10,8 procenta. Analytici oslovení agenturou Bloomberg ovšem ve střední hodnotě svých odhadů počítali s propadem 13,6 procenta. Jedná se o nejvýraznější propad průmyslu v ČR od července 2016, kdy však byla příslušná data ovlivněna časováním celozávodních dovolených v tuzemských průmyslových podnicích.
Rozbřesk: Produkce aut v dubnu -90 %, výplach na ropě pokračuje
22.04.2020 Nových dat, která by ilustrovala vývoj české ekonomiky po nástupu korona-krize či nouzového stavu, je zatím poskrovnu, nicméně první střípky obrázku „nové“ ekonomiky se už pomalu a jistě začínají skládat. Mezi prvními tvrdými daty vynikají především čísla ze tří tuzemských automobilek, které v průběhu března zastavily výrobu vlastně největšího tuzemského průmyslu, který přímo i nepřímo generuje zhruba 10 % HDP. Odstávky přitom začaly ke konci druhé dekády března a ve dvou ze tří finalistů ještě ani neskončily.
Analytici varují, automobilový průmysl je v troskách
07.04.2020 Ztráty evropských automobilek mohou podle analytiků překročit 2,6 bilionu korun. Čísla mohou být ještě vyšší. Zastavení výroby nebyl dobrý plán. Bude totiž těžké ji znovu rozjet. V celém světě nejde ani zdaleka jen o autoprůmysl.
Britský autoprůmysl potřebuje hotovost a žádá o pomoc vládu
03.04.2020 Britský automobilový průmysl potřebuje okamžitě hotovost a žádá vládu o pomoc dodavatelům. Někteří mají v čase koronavirové krize peníze jen na týdny, nikoli měsíce, řekl agentuře Reuters generální ředitel britského sdružení výrobců a prodejců automobilů Mike Hawes.
Související klíčová slova:
FOREX | Intervence | Čína | Finance | Peníze | Inflace | OECD | EUR/USD | Nasdaq | Dow Jones | USA | Británie | OPEC | Maďarský forint | Koruna | Evropská unie | HDP | Německo | Francie | Česká měna | Analytik | Ceny ropy | Ropa Brent | Ropa WTI | Česká koruna | Dluhopisový trh | Poptávka | Recese | Lehman Brothers | Daně | Rizika | Politika | EUR/CHF | Export | Průmyslová výroba | Akciové trhy | Zahraniční obchod | EUR/CZK | Spotřebitelské ceny | Míra nezaměstnanosti | Spready | Eurodolar | Hospodářství | Sazby | Akcie | Bloomberg | Burza | Centrální banka | Centrální banky | Konsolidace | Devalvace | Dow Jones Industrial | ECB | ESM | Ekonomika | Emise | Euro | Eurozóna | Finanční trhy | Fiskální politika | Futures | Investice | Komodity | Korekce | Risk | Měna | Měnový pár | Měny | Obchodní bilance | Pozice | Prémie | Riziko | Ropa | S&P 500 | Sentiment | Trader | Trend | Výkonnost | Výnos | Zlato | ČNB | Česká národní banka | Úrokové sazby | Analytici | Banky | Doporučení | EUR | USD | Dluhopisy | CHF | Obchodování | Goldman Sachs | Evropa | Cena ropy | Německá ekonomika | Evropská ekonomika | Komerční banka | Indexy | Úroková sazba | Investoři | Fond | EU | Aukce | Zasedání Fedu | Zasedání ECB | Ekonom | Byznys | Zkušenosti | Optimismus | Výsledky | Strach | Bohatství | ČSOB | Deutsche Bank | Regulace | Financování | Investovat | CZK/EUR | Nasdaq Composite | Makro | Český statistický úřad | Facebook | Lukáš Kovanda | Burzy | Financial Times | Vzdělávání | Index | Odpor | Podpora | Akcie dnes | Analýzy | Banka | Barel ropy | BH Securities | Brent | Cena | Cyrrus | CZK | Česká ekonomika | České koruny | Dolar | Elektřina | Eura | Graf | Index Dow Jones | Investiční | Jádrová inflace | Meziroční inflace | Nemovitosti | Prognóza | Reuters | Ropy | Státní rozpočet | Trh | Tržní podíl | Volkswagen | Výprodej | Vývoj inflace | WTI | Země EU | Zemní plyn | Zkušenost | Zpracovatelský průmysl | Zpráva | Zprávy | Zisky | ZEW | BIC | Indie | Ministerstvo financí | Obchodní den | ROCE | Vláda ČR | Spojené státy | Euromoney | Čekací doba | Vypořádání kontraktu | Tržby | Výsledek hospodaření | Zaměstnanost | Komise | Kontrakt | Volby | Know-how | Cukr | Vzdělání | Frustrace | IMPOSSIBLE | Microsoft | Průmyslová produkce | Úspěch | Živnostník | Podnikání | BMW | Automobilový průmysl | Pohyby eura | Averze k riziku | Ministr financí | Zvyšování úrokových sazeb | Energie | Severomořská ropa | Německý ústavní soud | Základní úrokové sazby | Firmy | Inflační tlaky | Ekonomické dopady | IHS | Die Welt | Agentura Bloomberg | Miliardy dolarů | Nervozita | Propad | Handelsblatt | Severomořská ropa Brent | S&P | Ztráty | Zvýšení úrokových sazeb | Evropský trh | Nejistota | Zajištění | Tesla | Dluhové krize | Výhled | Americké akciové trhy | Mzdy | Krize | Velké zisky | FCA | Přebytek ropy | Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) | Alphabet | ČTK | Růst ekonomiky | Zasedání americké centrální banky | Hlavní ekonom | Švédsko | Dánsko | Očekávání | Audi | Zahraniční forex | Akcie Tesly | Atraktivní nemovitosti | Průmyslový index Dow Jones | Ropné měny | Tržní očekávání | OPEC+ | Podniky | Forint | Czech Fund | Měny v regionu | I-Trader | Obchodování s korunou | Cena plynu | Posilování české koruny | Evropská komise | Německé akcie | Německé banky | Vývoj na dluhopisovém trhu | Statistický úřad | Technologický Nasdaq | Český průmysl | Michal Brožka | Čínský trh | Pokles cen | Akciový výprodej | Štěpán Křeček | Tomáš Pfeiler | Vývoj české ekonomiky | Globalizace trhů | SAB Finance | Italská ekonomika | Vyjednávání o brexitu | Kurzarbeit | Bilance zahraničního obchodu | Vyšší úrokové sazby | Trinity Bank | McKinsey | Průběh krize | Automobilky | Rozpočet | Deficit | Německá vláda | Trinity | Objem | Evropské firmy | Obchod | Německý průmysl | Německá průmyslová výroba | ČSÚ | Růst průmyslové výroby | Konkurenceschopnost | Předseda představenstva | Firma | Parlamentní volby | Pfizer | Ceny v průmyslu | Ceny průmyslových výrobců | Růst cen | Studie | IW | Bilance | Přebytek obchodu | Index DOW | Generální ředitel | PSA | Ukrajina | Vyšetřování | Amazon | Úrok | Miliardy | Vyhlídky | Sdružení automobilového průmyslu | Průzkumy | České hospodářství | Růst české ekonomiky | Automobilový sektor | Zveřejněná data | Hospodaření státního rozpočtu | Průmysl | Drahý kov | Propouštění | Impuls | Visa | General Motors | Výrazný pokles | Rozvoj | Stavební produkce | Tržby z průmyslové činnosti | Saldo zahraničního obchodu | Tuzemský průmysl | Zahraniční obchod České republiky | Stavebnictví | Koruna dnes | Problémy | Růstový impuls | NAFTA | Vládní výdaje | Evropský průmysl | Soukromý sektor | Konzervativci | Výsledek voleb | Plyn | Nálada | Prohlášení | Zahájení obchodování | Ústavní soud | Škoda Auto | Míra | Jaderné elektrárny | Úroky | Měnové politiky | Předseda | Americké centrální banky | Kupní síla | Eurokomisař | Rozpočtové politiky | EY | Ztráta | NERV | SPD | ACEA | Miliardy korun | Nálada na globálních trzích | Schodek státního rozpočtu | Tuzemská ekonomika | Hospodaření | Analytik Cyrrusu | Inovace | List Financial Times | Výroba aut | Schodek zahraničního obchodu | Zahraniční obchod ČR | Budoucnost | Experti | Německá společnost | Česká inflace | Veřejné finance | Ukazatele | Nová auta | Největší krize | Spotřebitel | Ceny energií | Zamyšlení | Angela Merkelová | Kancléřka Angela Merkelová | Koronavirus | 100 miliard dolarů | Trhy | Evropské ekonomiky | Virus | Vir | Pokles | Situace | Meziroční růst | Pandemie koronaviru | Pandemie | Natland Petr Bartoň | Petr Bartoň | Natland | Analytik skupiny | Vstupy | Zlepšení | Úsilí | BABA | Výdaje | Finanční úřad | Zpracovatelský sektor | Prodeje aut | Čínská továrna | Hrozba recese | Americké ekonomiky | Propad průmyslu | Biogen | Výrobce elektromobilů | COVID-19 | Ekonomické aktivity | Průměrná mzda v ČR | Průměrná mzda | Automobilka Toyota | Toyota | Vývoj | Šok | Mzda v ČR | Mzda | Vládní opatření | Výkyvy | Kolaps cen | Videokonference | Restrikce | Deficit státního rozpočtu | Další vývoj | Restriktivní opatření | Brusel | Masivní propad | Fiskální politiky | Kabinet | Moore Czech Republic | Silný pokles | TPCA | Zastavení výroby | Spotřebitelé | Hyundai | Automobilka | Automobilka Hyundai | Dopady pandemie | Onemocnění COVID-19 | Onemocnění | Koronavirová krize | MF | Ošetřovné | Daňové povinnosti | OSVČ | Německá automobilka | Automobilka Volkswagen | Škoda | Republikáni | Demokraté | Domácnosti | Asociace | Hotovost | Další růst | Růst | Koronavirové krize | Signál | Biliony | České vlády | Výroba automobilů | Rozsáhlé propouštění | Šíření nákazy | Reálné mzdy | Ekonomiky | VW | Jana Steckerová | Italové | Nošovická automobilka | Války | Schodek | Organizace | Závislost | Sláva | Práce | Koronakrize | Zelené energie | Britský autoprůmysl | Britský automobilový průmysl | DPH | Národní ekonomická rada vlády | Národní ekonomická rada vlády (NERV) | Nárůst nezaměstnanosti | Německé automobilky | Markus Söder | Výpadky | Emitenti | Více peněz | Dodavatelské řetězce | Zbyněk Stanjura | Znovuzavedení šrotovného | Debata | Posílení | Automobilka Škoda Auto | Automobilka Škoda | Podpůrná opatření | Data z trhu práce | Maloobchod | Zaměstnanci | Růst výnosů | Soud | Karlsruhe | Dovoz | Vývoz | Přeshraniční obchod | Zdražení ropy | Zadlužení | Expanze | Propad průmyslové výroby | Auta | Ojetiny | Velké ekonomiky | Zbytečné regulace | Evropské sdružení výrobců automobilů | Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) | JDE | Unie | ČR | Koronavirové pandemie | Slabá poptávka | Antivirus | Předkrizové úrovně | Berlín | Výkon českého průmyslu | Nikola | Květnová inflace | Místopředseda Evropské komise | Největší evropská ekonomika | Otevření obchodu | Covid | Druhá vlna pandemie | Druhá vlna | Výrobci aut | Šance | Ceny | Praha | Výplach | Merkelová | Životní úroveň | Turistický ruch | Slabý dolar | Růst vývozu | Objem dovozu | Maďarská inflace | Vládní koalice | PLUG | Zrušení superhrubé mzdy | Německý autoprůmysl | Německý automobilový sektor | Odborníci | TSLA | Snížení emisí | Automobilový sektor v ČR | Ekonomické dopady pandemie | Ekonomické dopady pandemie koronaviru | Program Antivirus | Elektromobily | Politici | Pracovní místa | Tuzemské hospodářství | Česká republika | Nejvýraznější růst | Pokles průmyslové výroby | Lockdown | Investovat do vzdělání | Protiepidemická opatření | Nařízení | PFE | Zveřejnění výsledků | Nepříznivý signál | NCLH | BIIB | Přebytek zahraničního obchodu | BNTX | Výdělky | Ekonomické uzavírky | Životní prostředí | BIDU | Očkování | NBP | Carnival | Počasí | Růst průmyslu | Průmysl v listopadu | Nynější krize | Kov | Elektroauta | PMI indexy | Ekonomický lockdown | Nárůst výnosů | Silný růst | Forwardové sazby | ERA | Objednávky | Nárůst objemů | Meziměsíční inflace | Německé společnosti | Oslabení | Spotřeba domácností | Cíle | Gigafactory | SAIC | Konkurence | XPeng | Výrobce elektromobilů XPeng | Akcie XPengu | Regulační úřad | SAIC Motor | Technologie | Hlubší deficit | Čínský výrobce | Přidaná hodnota | Odvětví | Divize | Balkán | Rekord | Motor ekonomiky | Dodávky čipů | Daňový poplatník | Investiční činnosti | BioNTech | Drahota | Rostoucí úroky | Varšava | Vlna pandemie | Nedostatek čipů | Ranní glosa | Společnosti | Opatření | Uhlí | Energetika | Výrobní podniky | Výsledky německých voleb | Německá automobilka Volkswagen | Energetická krize | Automotive | Inflace v září | Češi | Drahá ropa | Kurzarbeit pro automobilky | Dodávky čipů pro autoprůmysl | Klima | Fialova vláda | Výrobce elektroaut | Drahé energie | TIM | 3М | Výkon průmyslu | Globální emise | Závislost na Číně | Green Deal | Energiewende | Západní firmy | Velkoobchodní cena plynu | Zákonodárci | Zákaz dovozu | Udržitelnost | Německé ekonomiky | Zastropování cen | Znovusjednocení Německa | Motorová nafta | Zastropování cen elektřiny | Války na Ukrajině | Line | Západní země | Mzdy v Česku | Stažení z Číny | Německé podniky | Sdružení výrobců automobilů | Rozdělení Československa | Výrobci elektroaut | Teplé počasí | Energetický regulační úřad | Globalizace | Pokles cen energií | Euro 7 | Srovnávací základna | Baterie | Partnerství | BYD | Petr Kymlička | Vice | Milník | Významný milník | Evropské dluhové krize | Plánování | De Vriesová | Dohoda o emisní normě | Euro7 | Sigrid de Vriesová | Transport&Environment | Lucien Mathieu | CLEPA | Evropské asociace dodavatelů automobilových součástek a systémů | Evropské asociace dodavatelů automobilových součástek a systémů (CLEPA) | Automobilové lobby | Zástupci firem | Benjamin Krieger | Náklady financování
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | USA | Index | Pozice | Trh | Výhled | Rezistence | Reuters | ČTK | Banky | Banka | Obchodování | FOREX | Indikátor | Trading | Cena | Graf | EUR/USD | ROCE