De Vriesová

Automobilový průmysl v EU se obává růstu nákladů
08.10.2025 Plán Evropské komise (EK) na snížení kvót a zvýšení cel na dovoz oceli do Evropské unie zachází příliš daleko a evropským automobilkám v jeho důsledku hrozí vyšší náklady na vstupy a administrativu. Uvedlo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Autoprůmysl dohodu o normě Euro 7 vítá, podle ekologů nepovede ke zlepšení
19.12.2023 Pozitivní ohlas vyvolala u automobilek včerejší dohoda o emisní normě Euro7, kterou uzavřeli zástupci členských zemí Evropské unie a Evropského parlamentu. Některé firmy ze širšího odvětví automobilového průmyslu ovšem tvrdí, že dohoda mohla být ambicióznější. Environmentální organizace požadovaly výrazně vyšší cíle a o nových limitech hovoří jako o "zmrazení současné situace" a vítězství automobilové lobby.

Evropští výrobci elektromobilů chtějí změnu pravidel vývozu do Británie
25.09.2023 Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes vyzvalo Evropskou komisi (EK), aby urychleně změnila pravidla vývozu elektromobilů do Británie. Jinak od ledna hrozí, že evropské automobilky v příštích třech letech zaplatí o 4,3 miliardy eur (105 miliard Kč) navíc. Sdružení to dnes uvedlo v tiskové zprávě. Jde o brexitová pravidla, která počítají se zdaněním v případě, že v autech bude nadlimitní podíl součástek vyrobených mimo Evropu.
Další články k tématu De Vriesová

Náklady na emisní normu Euro 7 podle automobilek převýší odhady EK
23.05.2023 Přímé náklady výrobců automobilů na navrhovanou emisní normu Euro 7 budou až desetkrát vyšší, než předpokládá Evropská komise (EK). Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes uvedlo, že podle studie poradenské společnosti Frontier Economics přímé náklady na splnění požadavků normy Euro 7 u benzinových osobních vozů a dodávek, včetně nákladů na schválení typu, investice a vybavení, dosáhnou 1862 eur (44.100 Kč) na vozidlo. EK je odhaduje na 184 eur na vozidlo.
Související klíčová slova:
Vstupy | EUR | Snížení emisí | Evropská komise | Zvýšení cel | Podíl na trhu | Komisař EU pro vnitřní trh | Brexit | SMMT | Guardian | Opatření | Plán Evropské komise | Británie | Výroba baterií | Eurofer | Vice | Výroba baterií v Evropě | Lucien Mathieu | Trh | Zaměstnanost | Země EU | Průmysl | Vyšší náklady | Komise | Euro7 | Unie | Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) | Elektromobily | Evropští výrobci elektromobilů | Společnosti | Zvýšení cel na dovoz | Luca de Meo | Náklady | Řetězec | CLEPA | Evropský parlament | Odpor | Benjamin Krieger | Evropské asociace dodavatelů automobilových součástek a systémů | Axel Eggert | Ocelářství | Sdružení výrobců automobilů | Dohoda o emisní normě | Transport&Environment | Členské země EU | Plánování | Výrobci automobilů | 3М | Zástupci firem | Generální ředitel | Renault | Odvětví | Firmy | Zajištění | Evropské asociace dodavatelů automobilových součástek a systémů (CLEPA) | Dovoz oceli | Evropské sdružení výrobců automobilů | Automobilový průmysl | Sigrid de Vriesová | Ředitelka | Britská ministryně | Evropský průmysl | Automobilové lobby | Thierry Breton | Mike Hawes | Komisař EU | EK | Ceny | BBC | Euro 7 | Zákonodárci | Jasný signál | ACEA | Dovoz | The Guardian | Prezident | Automobilky | ProCent | Dohoda o brexitu | Situace | Miliardy eur | Euro | Členské země | Baterie | ČTK | Reuters | Investice | Britské společnosti | Milník | Signál | Organizace | Výrobci elektromobilů | Asociace | JDE | Cíle | Zlepšení | Významný milník | Spotřebitelé | Výkonný ředitel | Auta | Nařízení | Obchodní vztahy | Elektrická auta | ROCE | Evropské automobilky | EU | Miliardy | Výrobce aut | Autoprůmysl | Spotřebitelské ceny
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Výhled | Index | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Banka | Pokles | Reuters | Trading | 3М | Banky | Indikátor | ČTK | Cena | Pivot




