Luca de Meo

DE40: Evropa mírně oslabuje kvůli napětí na summitu G7
17.06.2025 Nálada na evropských trzích je dnes pochmurná – investoři zvažují slabé vyhlídky na příměří na Blízkém východě a narůstající napětí mezi lídry G7. Indexy se pohybují v červených číslech napříč celou Evropou (DAX: –0,87 %, CAC40: –0,9 %, FTSE 100: –0,36 %, FTSE MIB: –1,26 %).

Luca de Meo odchází z Renaultu, podle zpráv míří do čela skupiny Kering – sektor automobilů a luxusu v pohybu
16.06.2025 Luca de Meo, dosavadní generální ředitel Renaultu, oznámil svůj odchod z automobilky, přičemž podle informací deníku Le Figaro by měl zamířit na pozici CEO skupiny Kering, majitele značek Gucci, Yves Saint Laurent nebo Balenciaga. Renault potvrdil, že de Meo odejde v polovině července, přičemž důvodem má být přechod mimo automobilový sektor.

Volkswagen byl tak zelený, až zapomněl, že ideologie a trh se moc nepotkávají. Největší evropskou automobilku táhnou ke dnu obří investice do elektromobility a nízký zájem o tyto vozy
22.09.2024 Březen 2019. Volkswagen oznamuje, že uspíší svůj přechod na elektromobilitu. Zelené neziskovky jásají. "Toto je první věrohodný klimatický plán kterékoli z významných automobilek," pochvaluje si jedna z nich. Považuje krok Volkswagenu za zlomový; bude jej prý následovat celá industrie.

Evropský automotive pod tlakem asijské konkurence a emisních cílů
17.09.2024 Evropský automotive čelí prohlubující se krizi. Produkce zůstává na rozdíl od Číny hluboko pod před-pandemickými úrovněmi a velká část výrobců letos navíc naráží na slábnoucí poptávku (zhruba 40 % výrobců uvádí, že slabá poptávka je hlavní problém). Výhled minimálně pro nejbližší měsíce tak není vůbec pozitivní. Je zřejmé, že evropský automotive kromě cyklického zpomalení poptávky čelí prohlubující se strukturální krizi.

Zelená transformace, nebo finanční katastrofa? Turbulentní cesta Volkswagenu do budoucnosti
13.09.2024 V posledních letech je patrný pomalý pokles dynamiky růstu tradičních automobilů z kontinentu na úkor levnějších vozů, které často nabízejí podobná řešení. Nejen skupina Volkswagen, ale celé odvětví výroby automobilů v Německu se potýká s problémy. Problémy německých výrobců začaly v Číně, kde začali ztrácet podíl na trhu ve prospěch čínských konkurentů. Důvodem mohou být nižší pořizovací náklady na automobily ve srovnání se západní konkurencí, přičemž nabízejí podobnou kvalitu a technická řešení. To je možné díky významným vládním investicím, levné pracovní síle a bohatým zdrojům klíčových nerostných surovin. Existuje také podezření z krádeže a využívání know-how, což lze pozorovat na vysoké podobnosti modelu Xiaomi SU7 s vozem Porsche Taycan.

Bloomberg: Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je hodně pracovních míst
12.09.2024 Evropské automobilky jsou v krizi, skoro třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek, tedy BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault a Volkswagen - byla v loňském roce nedostatečně vytížena. Vyráběla méně než polovinu vozů, na které má výrobní kapacitu, vyplývá podle agentury Bloomberg z analýzy údajů firmy Just Auto. Zvažované uzavření továren automobilky Volkswagen v Německu by přispělo k obavám, že region čelí vleklému útlumu, neboť zaostal za konkurencí.

Akcie Volkswagenu se propadly níže než během aféry Dieselgate či covidu, šéf dozorčí rady žádá o pomoc EU. Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou
12.09.2024 Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou krizí dluhovou. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu (viz graf Bloombergu níže).

Evropští výrobci elektromobilů chtějí změnu pravidel vývozu do Británie
25.09.2023 Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes vyzvalo Evropskou komisi (EK), aby urychleně změnila pravidla vývozu elektromobilů do Británie. Jinak od ledna hrozí, že evropské automobilky v příštích třech letech zaplatí o 4,3 miliardy eur (105 miliard Kč) navíc. Sdružení to dnes uvedlo v tiskové zprávě. Jde o brexitová pravidla, která počítají se zdaněním v případě, že v autech bude nadlimitní podíl součástek vyrobených mimo Evropu.

Budoucnost evropských automobilových výrobců podle analytiků UBS
01.09.2023 Dnes ráno švýcarská banka UBS se rozhodla změnit investiční doporučení u evropských výrobců automobilů Volkswagen a Renault z neutrálního na prodej. Avšak jedná se o obecný problém evropských automobilových firem, které zaspaly ve vývoji elektromobilů. Klasické automobilky budou mít značné obtíže konkurovat čínským výrobcům nejen v technologickém vývoji, ale také v cenové politice. Jak se tedy vyvíjejí akcie těchto automobilových výrobců?

5 událostí, které dnes stojí za pozornost
29.08.2023 1) Společnost Binance, která je největší kryptoměnovou burzou na světě, uvažuje o úplném odchodu z ruského trhu. S odvoláním na mluvčího podniku o tom informoval americký ekonomický list The Wall Street Journal.

Renault plánuje primární nabídku akcií divize elektromobilů Ampere na jaře
28.08.2023 Francouzská automobilka Renault plánuje avizovanou primární veřejnou nabídku (IPO) akcií své divize elektromobilů Ampere na jaře příštího roku. V rozhovoru s televizní stanicí BFM to prohlásil generální ředitel Renaultu Luca de Meo. V rámci tohoto plánu chce automobilka do 1. listopadu oddělit divizi elektromobilů do samostatné firmy.
Související klíčová slova:
CEO skupiny | Trading | Model Y | Obchodování CFD | Sekce měnové | Porsche AG | EUR | Účet u XTB | Zkušenosti | Investice do elektromobility | Matěj Široký | Výrazný růst | Trend | USA | Energetika | Investiční firma | FTSE MIB | Uzavření transakce | Evropská komise | Hlavní ekonom | Podíl na trhu | Investing | Prodej elektromobilů | Yves Saint Laurent | Edge | Americký prezident Donald Trump | Akcie Kering | Spojení | Čínská automobilka | Vliv na rozhodování | Zrušení dividendy | Hrubý domácí produkt (HDP) | RNO.FR | Balenciaga | Komisař EU pro vnitřní trh | FDA | Koncern Volkswagen | Expanze | Arno Antlitz | Prioritní akcie | Směrnice | Výhled | DWS | Analýzy | ROC | Pověst | Guardian | Akcie Renaultu | Brexit | Vysoké riziko | Čtyřdenní pracovní týden | Nižší ceny | François-Henri Pinault | Švýcarská banka UBS | De Vriesová | Dividendy | Ceny akcií Renaultu | Vicekancléř Robert Habeck | Možnost obchodovat | Ampere | Akcie Volkswagenu | ČSOB | Luxusní značka | Americký prezident | Jižní Amerika | WSJ | Bayer | Pinault | Němečtí politici | SMMT | Společnost Porsche SE | Oznámení | Ekonomiky | Akcie Renault | Macron | Postavení na trhu | Economist | Negativní dopad | Odvetná cla | Kepler Cheuvreux | P/E | Zdroje příjmů | Průmysl | List The Wall Street Journal | Růst | Přesun výroby | Příležitosti | Akcie Deutsche Telekom | Podnikání na kapitálovém trhu | MiFID II | Výroba baterií | Světové finanční krize | Německé firmy | Snižování nákladů | Záchranný plán | Použití finanční páky | Gucci | CL | Kmenové akcie | Co je to obchodování CFD? | Mercedes | SMA 100 | DBK.DE | Akvizice | Zpráva | Společnost BYD | Spolupráce | Oliver Wyman | Snížit emise | Luxusní segment | Japonská automobilka | Lamborghini | Graf | Strategické rozhodování | Výroba baterií v Evropě | Státní zastupitelství | Investujte zodpovědně | Traton | Trh | Porsche SE | Zdroje energie | Telekom | Nařízení Evropského parlamentu | Testovací účet u XTB | Opatření | Rozdílové smlouvy | Swapové body | Index | Největší evropská automobilka | Futures | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Firma Ampere | KER.FR | Klesání cen | Komise | Donald Trump | Francouzská automobilka | Majitel | S&P | xStation | Unie | Lukáš Kovanda | Vice | Pozornost | Wall Street Journal | ID.3 | Zařízení | Další růst | Budoucnost | Společnosti | Automobilka Renault | Řetězec | Společný podnik | OpenAI | Automobilový sektor | Prudký propad | Co je to akciový index? | Akciový index | Náklady | Podnikání | Pandemie covidu | Domácnosti | Evropští výrobci elektromobilů | Nejziskovější | Ředitel Renaultu | Elektromobily | Vývoj ceny akcií Renaultu | Klimatický plán | Marketingová komunikace | Náměstek ředitele | Společnost OpenAI | Platformy | Prezident Donald Trump | Mitsubishi | Analytici | Propouštění zaměstnanců | Finance | TOP 5 Trading nástrojů Ondřeje Hartmana | Obchodovat | Prostor pro další růst | G7 | Struktura řízení | Firma | Poptávka | Německý kancléř Olaf Scholz | Problémy | Výdaje | Investiční aktivita | Koncentrace | Odpor | Volkswagen Group | T-Mobile US | Sdružení výrobců automobilů | UBS | MIFID | 3М | Společnost Porsche | Generální ředitel Renaultu | Deutsche Bank | Česká národní banka (ČNB) | Le Figaro | Vývoj | Výroby elektromobilů | Investování do akcií | Společnost Binance | Výrobní závody | Konkurenceschopnost | KER | Obchodování S&P 500 | Výrobci automobilů | Estée Lauder | Sankce | Riziko ztráty | Varování | Pandemie | Členské země Evropské unie | Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) | Porsche | Firemní zprávy | Běžné akcie | Bernstein | Kurz tradingu | Seat | Akcie Deutsche Bank | Investiční strategie | Podíl firem | Kosmetická společnost | Odvětví | DTE | Miliardy dolarů | AI | Investiční doporučení | Automobilka | Katastrofa | Vlastnická struktura | Vzdělávací materiály | Británie | Švýcarská banka | Komise v přenesené pravomoci | SU7 | Investovat | Generální ředitel | Konzultační firmy | Druhy akcií | Renault | Divize Ampere | Firmy | Evropské sdružení výrobců automobilů | Investování | Vyšetřování | Automobilový průmysl | Rivian | Trhy | FTSE | Mitsubishi Motors | Qatar | Forward P/E | Kancléř Olaf Scholz | Vicekancléř | Úspory | MIB | Nissan | Britská ministryně | Tesla | Automobilky Volkswagen | Španělsko | Saint Laurent | Poradenství | Evropský průmysl | Společnost | Thierry Breton | Ztráta | Estee Lauder | Mike Hawes | EBITDA | Komisař EU | Řízení společnosti | Volkswagen | EK | Riziko | Analytik | Emise | Trinity | Právo | Citi | Binance | RSI | Transakce | Údaje o HDP | Čína | Know-how | Ceny | T-Mobile | Recese | Pokles | Testovací účet | FTSE 100 | Ukrajina | BBC | Softbank | VW | SMA | MACD | Stratég | CFD na akcie | RTX | Čínští výrobci | Bloomberg Intelligence | CFD | CEO | 256/2004 | Provozní náklady | Trinity Bank | Minulá výkonnost | Růstové vyhlídky | Miliardy USD | CO2 | Ceny akcií | Cena akcií | Dozorčí rada | Pracovní místa | ACEA | Zisk | ČNB | Vývoj ceny akcií | Finanční ředitel | The Guardian | Obchodování | Prezident | Bentley | Stellantis | Evropa | Trump | Zprávy | Předpověď | Údaje | Automobilky | Finanční krize | Dieselgate | xStation5 | ProCent | Čínská společnost | Deutsche Telekom | Marže | Společnost XTB | Dohoda o brexitu | Situace | Miliardy eur | Tržby | Prodej aut | Peking | DE40 | Aliance | Spready | HDP | Protekcionismus | Ekonom | Rozhodování | Investování je rizikové | JP Morgan | Politici | Členské země | Slovensko | Baterie | ČTK | Ztráty | Česká národní banka | Akcie | Medvědí trend | Skupina Volkswagen | Hans Dieter Pötsch | Návratnost | Přizpůsobivost | Podniky | DTE.DE | Vývoj ceny | Analytik XTB | Reuters | Zvýšení ziskovosti | Technologie | Dozorčí rada společnosti | Kurz | Využití kapacit | Pozornost investorů | Růst prodejů | Konkurenti | Úspěchy | Výsledky | Investice | Britské společnosti | Potenciál | Investujte | Konkurence | Kapitalizace | Nezávislost | Komunikace | BYD | Regulace | Zaměstnanci | Pád akcií | DIHK | Ukazatel | Export | Kering | Geely | Výrobci elektromobilů | Plány | Toyota | Dosažení zisku | Snížení dividendy | Brusel | Americké společnosti | TIM | Propouštění | Energie | Investiční | Nálada | Prodej | Bloomberg | KB | Dotace | Rozvoj | Silný růst | Vyhlídky | Míra | Divize | Audi | Výkonnost | Obchodování s akciemi | Německý výrobce | Hrubý domácí produkt | Carlyle | Krize | Obnovitelné zdroje | BFM | S&P 500 | JDE | Carlos Tavares | Cena | Luxusní značky | Německo | Česká ekonomika | Kurzy | Obchodování indexů | Jefferies | Medvědi | Emisní povolenky | DAX | Podnik | Zavedení cel | EMA | Akcie společnosti | Mercedes-Benz | DBK | Ekonomika | Odpovědnost | Finanční situace | Úspěch | Cíle | Likvidní | Automotive | Uzavření továren | Nebezpečí | TRON | Wall Street | Elektroauta | XTB | Pozice | ChatGPT | Xiaomi | Robert Habeck | Investoři | Prodejní tlak | Spotřebitelé | Výkonný ředitel | Slabá poptávka | Auta | Nařízení | The Wall Street Journal | Struktura | IPO | Škoda | Obchodní vztahy | USD | CAC40 | D1 | Investing.com | Aerospace | BMW | Tržní podíl | Propad | Elektrická auta | Finanční ztráty | Evropský trh | Investment | ING | Indexy | Švédsko | CFD na indexy | Forward | Doporučení | Body | ROCE | Evropské automobilky | VOW3 | EU | Miliardy | Materiály | Trading pro začátečníky | Prodeje | Výrobce aut | Strukturální změny | Banka | Vlastnictví | Banka UBS | Olaf Scholz | Německý kancléř | Koncern | Spotřebitelské ceny | Ocenění | Index DAX
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Banka | Reuters | Pokles | Banky | ČTK | Trading | Indikátor | Cena | 3М | Pivot