Jana Lvová

Průzkum Mastercard: Češi důvěřují v ochraně platebních údajů karetním společnostem více než sami sobě
02.06.2025 Češi se při online nakupování chovají obezřetně a stále častěji využívají bezpečné digitální způsoby placení. Více než polovina z nich při platbě využívá biometrické ověření a téměř polovina pravidelně používá digitální peněženky, které umožňují platbu bez ručního zadávání údajů z karty. Roste také obliba řešení Click to Pay. Důvěra v karetní společnosti, které tuto univerzální platební metodu zajišťují, dokonce převyšuje důvěru, kterou lidé vkládají do sebe samých, pokud jde o ochranu platebních údajů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Mastercard.

Češi stále častěji nakupují online. V Evropě patří mezi nejaktivnější zákazníky
05.05.2025 Záliba Čechů nakupovat online zůstává nadále vysoká. Nová data společnosti Mastercard ukazují, že devět z deseti spotřebitelů nakupuje online, v průměru třikrát až čtyřikrát měsíčně, což převyšuje evropský průměr. Dominantní platební metodou při těchto nákupech zůstává platební karta – platí s ní téměř tři čtvrtiny zákazníků. Současně ale ubývá těch, kteří manuálně zadávají číslo karty do platební brány, a roste zájem o digitální peněženky. Stále oblíbenější je univerzální metoda Click to Pay, kterou už vyzkoušelo 19 procent českých zákazníků. Na popularitě získávají i nákupy přes mobilní aplikace obchodníků, které využívá 43 procent lidí. Vyplývá to ze dvou nejnovějších průzkumů společnosti Mastercard.

Více než polovina Čechů platí mobilem. Na vzestupu jsou i prsteny a náramky
07.04.2025 Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Mastercard.

Rok dobrodružství: Češi si jdou letos plnit sny ze svých seznamů přání
01.04.2025 Češi letos míří za vysněnými zážitky víc než kdy dříve. Podle nového průzkumu Mastercard se 66 procent českých spotřebitelů chystá v roce 2025 investovat do jedinečných zážitků, které jim přinesou vzpomínky na celý život a nový pohled na svět. Většina Čechů plánuje utratit za cestování a turistiku více než 25 000 Kč. To potvrzuje, že cestování, příroda a gastronomické zážitky letos patří mezi největší priority. Přibližně 56 procent Čechů chce navíc v nadcházejícím roce navštívit alespoň jednu velkou sportovní akci nebo festival.

Češi utrácejí za luxusní zážitky více než kdy dřív. Největším trendem jsou wellness resorty, ukazují data Mastercard
12.03.2025 Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nová data Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute, MEI) ukazují, že výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu.

Podnikatelky v Česku narážejí na finanční bariéry a nízkou sebedůvěru, jsou ale optimistické ohledně budoucnosti, ukazuje nový průzkum Mastercard
06.03.2025 Přestože podnikání láká stále více žen v České republice, překážky jako nedostatek financí, nízké sebevědomí a omezená dostupnost podpory jim stále brání v rozjezdu vlastního byznysu. Nový průzkum společnosti Mastercard, zveřejněný u příležitosti Mezinárodního dne žen, odhaluje klíčové výzvy i příležitosti pro ženské podnikání v Česku.

Okamžité platby a tokenizace. Mastercard představuje 10 trendů, které změní způsob placení v roce 2025
19.12.2024 Technologie a inovace stále rychleji proměňují způsoby placení. Platby v reálném čase se stávají globálním standardem, jsou dostupné již ve více než stovce zemí a v příštích třech letech budou tvořit 27 procent všech světových elektronických plateb. Blíží se konec zadávání čísla karty při platbách online, pokračuje zjednodušování plateb v maloobchodu, mezi firmami i mezinárodně a generativní AI dramaticky zvyšuje bezpečnost plateb. Deset klíčových trendů a technologií pro rok 2025 a další období představuje technologická a platební společnost Mastercard.

Malé a střední podniky drží úroveň předcovidových tržeb. Pomáhá jim v tom přizpůsobivost a přítomnost v onlinu
08.11.2024 Malé a střední podniky si i přes nepříznivé podmínky během posledních tří let dokázaly udržet úroveň tržeb. Překonaly období pandemie, vysoké inflace i vysokých úrokových měr a přizpůsobily se změnám v nárocích svých zákazníků a odběratelů. Čeští drobní podnikatelé navýšili podíl tržeb v oblastech sportovních potřeb, hraček, potravin a oděvů. Výrazně také zvýšili podíl online tržeb v sektoru cestovního ruchu a zábavy. Dosáhli toho především posílením svých online prodejů, což je cesta, jak účinně konkurovat velkým firmám. Data ukazuje nejnovější studie Institutu ekonomických studií společnosti Mastercard.

Evropané mění po pandemii nákupní rytmus, ukazuje aktuální studie Mastercard
08.10.2024 Rok 2024 přináší výrazné změny ve spotřebitelských zvyklostech Evropanů, jak ukazuje nejnovější studie Institutu ekonomických studií společnosti Mastercard. V restauracích večeří až o desítky minut dříve a nákupy potravin a péči o sebe sama přesouvají na pracovní dny, aby víkendy mohli věnovat zážitkům a času s blízkými.

Peníze v prstenu. mBank přichází s revoluční novinkou v placení
29.05.2024 Inovativní formy placení se díky mBank opět posouvají vstříc budoucnosti. Digitální banka mBank se spojila s partnery Mastercard a Niceboy a jako první v České republice uvedla na trh platební prsten. Placení ještě nikdy nebylo tak snadné a stylové. Už žádné hledání telefonu nebo karty – absolutní svoboda třeba na pláži nebo při běhu právě přichází.

Průzkum Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků
17.04.2024 Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Nejčastěji se setkávají s podvodnými e-maily a SMS. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu technologické a platební společnosti Mastercard. Díky neustálému zlepšování technologických řešení a zavádění generativní umělé inteligence se daří podvodům stále častěji předcházet. V současné době Mastercard rychle, bezpečně a spolehlivě zajišťuje více než 143 miliard bezhotovostních transakcí, které ročně přes její síť projdou.

Průzkum: Podnikání je pro ženy často jen záložní plán. Rozjezd byznysu jim komplikuje péče o děti i chybějící podpora
22.02.2024 Problematické skloubení rodinného a pracovního života odrazuje ženy v Česku od založení vlastního podnikání. Větší množství žen podnikatelek by přitom pomohlo zlepšit kondici české ekonomiky. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2: České mikro a malé podniky v roce 2023. Průzkum vznikl v rámci programu na podporu podnikání Mastercard Strive™ Česko, ze společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika.

Češi důvěřují malým podnikatelům. Za jejich produkty a služby si rád připlatí každý třetí
23.01.2024 Mikro a malí podnikatelé jsou páteří české ekonomiky, o jejich důležitosti nepochybuje 80 % Čechů. Podle celostátního průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2: České mikro a malé podniky v roce 2023 jim důvěřuje více než polovina dotázaných, což je nejvíce ze všech zkoumaných subjektů. I díky tomu je více než třetina Čechů ochotná si za jejich služby připlatit. Průzkum vznikl v rámci programu na podporu podnikání Mastercard Strive™ Česko, ze společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace Care Česká republika.
Související klíčová slova:
Decision Intelligence Pro | Dopady inflace | Šárka Grguřičová | EUR | Zkušenosti | Pozitivní vliv | Spojení | Trend | Strach z neúspěchu | Úrokové sazby | Aktiva | Hospodářství Evropské unie | Care Česká republika | Live Nation | NFC | Nová data | Akče | Platba | Školení | Inovátoři | Strach | Neziskové organizace | Další vzdělávání | Podnikatelky | Touha prosperovat | Pečlivé plánování | Odvětví | Fintechové společnosti | Zaplať později | Růst společnosti | Úrokové míry | Ekonomiky | Odhodlání | Mastercard pro Českou republiku a Slovensko | Vysoké inflace | Inflace | Peníze | Přístup k financím | Malé podniky | Technologie a inovace | Boom | Apple Pay | Martin Podolák | Blockchain | Cyber Monday | Online nakupování | Nákupy | Růst | Příležitosti | Čech | Natalia Lechmanová | Podvody | Chování | Slevové akce | Google Pay | Trh | Zkušenost | Mastercard pro Česko | Česko a Slovensko | Sebevědomí | Open | Chytré hodinky | Studie | Lucie Mairychová | Posílení | Mastercard pro Česko a Slovensko | Počet plateb | ZEN | Obrovský potenciál | Unie | Generativní umělé inteligence | Vice | Czechitas | Univerzální metoda | Terminál | Malí podnikatelé | Výsledky průzkumu | Zařízení | Společnosti | Hlavní ekonomka | Nová éra | Antoš | Oblečení | Katarína Klamková | Domácnosti | Platební karty | Problémy | Podnikatelé | SNY | Platformy | ERA | Obchodníci | Finanční instituce | Podnikání | mBank v Česku | Výdaje | Luděk Slouka | Turistika | Platforma | Rok 2025 | 3М | Pay later | Sázka | Průzkum společnosti | Vývoj | Digitální ekonomiky | Plánování | Mistrovství světa | České mikro a malé podniky | Konkurenceschopnost | Decision Intelligence | Flexibilita | Bankovní účet | Mikro a malé podniky | Pandemie | UEFA | Finanční služby | Hotelnictví | Vzpomínky | AI | Péče o sebe | Mladé generace | Sazby | Umělá inteligence | Investovat | TAP | Prsten | Generální ředitel | Překážky | Průzkum | Firmy | Partnerství | Nárůst výdajů | Růst české ekonomiky | Zjednodušování plateb | Online nákupy | Generativní AI | Ředitelka | mBank | ONE | Sportovní události | Plnit sny | CARE Česká republika | Společnost | Mastercard pro Českou republiku | Velké firmy | Obchod | Riziko | Citi | Transakce | Nástroj | Mali | Karty | Know-how | Inovace | Ceny | Financování | Biliony | Stablecoiny | Instituce | CEO | Barometr | Pracovní místa | Přizpůsobovat se | Vzdělání | Kupující | Údaje | ProCent | Mobilní aplikace | Český trh | Situace | Google | Vrcholy | HDP | Ekonomka | Data společnosti | Slovensko | Zdraví | Novinky | Nakupovat | Přizpůsobivost | Podniky | Štěstí | Black Friday | Nedostatek financí | Češi | Technologie | DNO | Veřejné služby | Výsledky | Tokenizace | Sport | Platební společnost | Potenciál | Zdravotnictví | Automatizace | Vnímání | Zisky | Hospodářství | Důvěra | Poradce | České firmy | Organizace | Decision | CEO společnosti | Zpomalující inflace | Fenomén | TIM | Energie | Umělé inteligence | Ženy | Příjmy | Rok 2024 | Tokeny | Rozvoj | Ekosystémy | Asociace | OECD | JDE | Podpora | Cena | Digitalizace | MJ | Apple | Střední podniky | Práce | Kryptoměny | Bezpečnost | Banky | Buy | Rychlost | Očekávaný růst | Vysoké úrokové sazby | Digitální peněženky | Umění | Zlepšení | ČR | Xiaomi | Hodinky | Služby | Spotřebitelé | Vzdělávání | Auta | Generace Z | USD | Cestování | Mistrovství | Další rozvoj | Počet zákazníků | Česká republika | Institut | Technologické inovace | Body | ROCE | EU | Bankovní sektor | Miliardy | MasterCard | Mentor | Šperky | Banka | Výzvy | Ocenění
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Banka | Reuters | Pokles | Banky | ČTK | Trading | Indikátor | Cena | 3М | Pivot