Auta se spalovacími motory

Místopředseda EK: EU musí hájit automobilový průmysl před konkurencí
07.11.2025 Evropská unie musí bránit svůj automobilový průmysl před čínskou konkurencí, včetně přehodnocení cíle ukončit v roce 2035 prodej aut se spalovacími motory. V rozhovoru s italským deníkem La Stampa to uvedl místopředseda Evropské komise Stéphane Séjourné. EU by se podle něj rovněž měla zaměřit na diverzifikaci svého exportu a stanovit nová pravidla na ochranu výroby v Evropě.

Ranní okénko - Americká ekonomika ve 2Q 2025 rostla více, než se čekalo
29.08.2025 Hned ráno ČSÚ zveřejní zpřesněný odhad růstu tuzemské ekonomiky za druhý kvartál. Ve 2. čtvrtletí 2025 zaznamenala česká ekonomika podle předběžného odhadu mezičtvrtletní růst o 0,2 % (dle naší predikce 0,3 %) a meziroční růst o 2,4 % (v souladu s naší predikcí). Růst byl podpořen zejména vyššími výdaji na konečnou spotřebu domácností. Naopak negativní vliv mělo saldo zahraničního obchodu. Trh očekává, že se uvedená čísla potvrdí, avšak nelze vyloučit i jejich možnou revizi.

Evropa: V čem je tedy problém?
13.10.2024 Navážu na článek o Evropě, ve kterém jsem psal o tom, že být v něčem nejlepší v určité době, nejčastěji v minulé, neznamená, že člověk bude stejně dobrý, anebo lepší v době budoucí. Pokud si někdo neuvědomí, že dobrá minulost není zárukou dobré budoucnosti, bude jednou plakat. Mimochodem, toto je nutné brát v úvahu při investování do evropských firem.

Čínu trápí slabá ekonomika. Jde ve stopách Japonska, Koreje, či vlastní cestou?
17.09.2024 Poslední sektor, kde Evropa ještě hrála světovou extratřídu, se nyní spíše jen potácí; jako auta se spalovacími motory. Jde o luxus. Kabelky, klenoty, šperky, drahé oděvy, hodinky… Měly být evropskou odpovědí na technologické obry z USA. Louis Vuitton se dokonce stal nejhodnotnější firmou starého kontinentu. Ale už je to pryč.

Volkswagen – mrtvá nebo podhodnocená akcie?
13.09.2024 Evropský automobilový trh zažívá těžké chvíle. Prodeje klesají a zároveň si o místo na trhu říkají levnější elektromobily z Číny. Pro místní výrobce to znamená nevyužité kapacity a utopené investice ve vývoji i nových gigafactories, které se nedaří ze stagnujících tržeb za elektromobily zaplatit. Do toho přichází zpřísněná legislativa EU, která nutí výrobce snižovat spotřebu CO2 u nových aut (tj. tlačí elektro / plug-in hybrid), a zvýšené náklady na energie.

PALLADIUM se dostává na 3týdenní maxima
21.06.2024 PALLADIUM je dnes nejvýkonnějším drahým kovem, získalo více než 3 % a poskočilo na nejvyšší úroveň za 3 týdny. Cena pokračuje v oživení, spuštěna v úterý tento týden, a obchoduje se 10 % nad týdenními minimy. Posun výše je způsoben známkami zpomalování poptávky po elektrických vozidlech. Pomalejší přijímání elektromobilů naznačuje, že auta se spalovacími motory tu mohou být déle a poptávka po kovech platinové skupiny používaných v katalyzátorech, včetně palladia, bude pokračovat.

Finanční trhy – výhled roku 2024
15.01.2024 Rok 2023 zakončil na velmi pozitivní vlně, kdy investorům přinášely zisky akcie hodnotové i technologické, dluhopisy státní i firemní, zlato i kryptoměny. O to těžší bude takovou rally zopakovat, protože startovací čára roku 2024 už je nastavena poměrně vysoko.
Další články k tématu Auta se spalovacími motory

Merz odmítá konec prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035
09.10.2025 Německý kancléř Friedrich Merz dnes řekl, že udělá vše pro to, aby v Evropské unii v roce 2035 neskončil bez výjimky prodej aut se spalovacími motory. Po jednání se zástupci automobilového průmyslu zároveň zdůraznil, že Německo bude pokračovat na cestě k elektromobilitě. Automobilový průmysl je podle šéfa spolkové vlády pro zemi a její hospodářství klíčový.

Reuters: EK navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva
21.03.2023 Evropská komise (EK) navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva. Informovala o tom agentura Reuters. Ta se odvolává na dokument, který nastiňuje návrhy komise německému ministerstvu dopravy. Německo patří spolu s Českou republikou mezi členské země Evropské unie, které pro auta na syntetická paliva prosazují výjimku ze zákazu prodeje nových osobních aut se spalovacími motory po roce 2035.

Brusel ustupuje Berlínu, auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035, jak dnes informuje eurokomisař Timmermans. Jde o dobrou zprávu i pro českou ekonomiku
25.03.2023 Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální. Dnes dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku.

Odsunutí konce výroby spalovacích motorů nemusí být v zájmu Škody Auto
22.10.2025 Případný odsun termínu ukončení výroby aut se spalovacími motory za rok 2035 nemusí být v zájmu automobilky Škoda Auto. Na konferenci o vývoji automobilového průmyslu to dnes v Brně řekl vedoucí řízení značky ve Škodě Auto Jan Hoffman. Firma podle něj dělá všechno pro to, aby dokázala vyrábět konkurenceschopná hybridní a elektrická auta. Pokud bude konec spalovacích motorů nejasný, je třeba se chystat na víc scénářů a peníze na investice mohou chybět, uvedl Hoffman.

Úplné vymýcení aut se spalovacími v EU klimatické změny nezpomalí
19.07.2022 Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn. Pokud bude veškerá automobilová doprava v EU (osobní, nákladní, kamionová,…) plně elektrifikována, klesnou celosvětové emise oxidu uhličitého oproti nynějšímu stavu o přibližně dvě procenta. To je z hlediska celoplanetárního tak nepatrné snížení, že jej příroda sotva zaznamená. Navíc, stačí, když Čína bude svým současným tempem stavět dále uhelné elektrárny a ta dvě procenta rychle zase nabere zpět.

Řím: Konec aut se spalovacími motory zničí v Itálii desetitisíce míst
30.05.2023 Italská vláda se obává, že rozhodnutí Evropské unie, které od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových aut na naftu a benzin, povede v Itálii k zániku zhruba 70.000 pracovní míst. Podle italských médií to řekl italský vicepremiér a ministr zahraničí Antonio Tajani. Zároveň varoval před fundamentalismem při řešení klimatických otázek. Rozhodnutí EU ohledně aut se spalovacími motory označil za ničivé.

Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.

Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut
05.11.2023 Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku. To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.

Automobilky se smířily se zákazem spalovacích motorů, vadí jim Euro 7
14.02.2023 Tuzemští výrobci aut i jejich dodavatelé se s úplným zákazem prodeje vozů se spalovacími motory již smířili. Jako hlavní problém v současnosti však vidí navrhovanou emisní normu Euro 7/VII, která podle nich může nastavený proces elektrifikace vozidel zásadním způsobem zkomplikovat. Mohlo by jít například o předčasné vyřazování vozů zejména nižších kategorií z trhu nebo přesměrování omezených zdrojů na vývoj a výzkum. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v reakci zaslané ČTK.

Česko se může stát „Detroitem Evropy“, kvůli nástupu elektromobility, varuje agentura Bloomberg. ČR selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně zaostává i za Maďarskem a Polskem
08.01.2024 Americké město Detroit, symbol automobilové výroby 20. století, se především v důsledku globální finanční krize let 2008 a 2009 a úpadku tamní produkce aut stalo nakonec také symbolem ekonomické devastace a krachu. Pád tamních automobilek General Motors a Chrysler z něj učinil „město duchů“, plné opuštěných, chátrajících fabrik, v němž míra nezaměstnanosti stoupala ke 30 procentům, podle některých odhadů dokonce atakovala hranici 50 procent. Agentura Bloomberg ve svém dnešním článku varuje, že Česko se může proměnit v „Detroit Evropy“, podobně jako Slovensko.
Související klíčová slova:
Geopolitické eskalace | Vývoj německého akciového indexu | Zhodnocení v desítkách procent | Vládní dluhopisy | Rolování | Koronavirové krize | EUR | USD/PLN | Největší růsty | Realitní portfolia | Snížení geopolitického rizika | Trend | Dojné krávy | Investice do elektromobility | Investor Relations | Zpomalující ekonomika | Nastavení ropného trhu | Diverzifikátor akciových ztrát | La Stampa | Mediánové ceny bytů v Praze | Evropská komise | Pravděpodobnost | Eskalace | Akcie Burberry | Uzavření Rudého moře pro tankery | Podhodnocená akcie | Porovnání provozního zisku | Výnos amerických bondů (TIPS) | Výnos amerických bondů | Zajímavé zhodnocení | Ceny bytů v Praze | Reálný výnos amerických bondů | Značka Volkswagen | Rezistentní zóna | Predikovatelný | Geopolitické napětí | Výhled roku | Vývoj cen kryptoměn | Analytický tým FXstreet.cz | Brent nebo WTI | VW Group (akcie) | Deflace | Levnější elektromobily | Financial Times | Automobilový trh | Směrnice | Výhled roku 2024 | Exxon Mobil | Reálné hodnoty bytů | USA | CZK | Odhadnout tržní sentiment | VW Group | PLN | Dividendy | Investiční doporučení | Německý DAX | Nezaměstnanost | Predikovat vývoj cen kryptoměn | Uskupení OPEC+ | Aktuální hodnoty měny | Výprodeje | Snižování úroků | Akcie Volkswagen (preferenční) | Konjunktura Spojených států | Nizozemsko | Východoevropské akcie | marketscreener.com | Maloobchod | Obliba bitcoinových peněženek | Nízký potenciál | Ceny kryptoměn | Komise v přenesené pravomoci | Žádosti o podporu v nezaměstnanosti | Elektromobily z Číny | ČSÚ | Seat | Náklady financování | Defenzivní akcie | Brent | Očekávání | HDP ve Spojených státech | Ohromné zisky | Palladium | Analytický tým | Mediánové ceny bytů | Výhled automobilek | Války na Ukrajině | Platina | Ekonomiky | Růst | Nové trendy | Příležitosti | Výstup USA z NATO | EUR/CZK | Zpřesněný odhad | MiFID II | Vývoj mediánové ceny bytů | Nákup platiny | BP | Místopředseda Evropské komise | Umělá inteligence | Ukončení války na Ukrajině | Výhled | Vývoj ceny ropy Brent | Nové technologie | Časový úsek | Konjunktura | Evropské ekonomiky | Hodnoty bytů | Inflace | Evropský automobilový trh | Nové trhy | Deflační tlaky | Vývoj indexu bankovního sektoru | Západní sankce | Poptávka po kovech | Uzavření Rudého moře | Meziroční růst | Trh | Utility | Pád Ukrajiny | Civilizace | Friedrich Merz | Americký index | Průmysl | Index | Snížení dodávek na trh | Burberry | Komise | Nejistoty | Akcie Volkswagen | Porsche | Vývoj německého akciového indexu DAX | Region Guyany | S&P | Nabídka | Unie | Centrální banky | Válka | Vývoj mediánové ceny bytů v Praze | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Lukáš Kovanda | Výnos v Evropě | Ceny Bitcoinu | Členské státy | MarketScreener | Koruna | Dnešní makroekonomické ukazatele | Nominální úročení | Zajímavý výnos | Benzín | Uskupení OPEC | Výsledovka | Volba příštího prezidenta | Hodnotové akcie | Ropa Brent | Graf | Diverzifikátor | UMA | PLUG | Donald Trump | Bitcoin | Vývoj reálného výnosu | Zvýšené napětí na Blízkém východě | Saldo zahraničního obchodu | Společnosti | Válka na Ukrajině | Maloobchodní tržby | Strategické myšlení | Domácnosti | Pozice bitcoinu | Vice | Cenový index | Další růst | Tržní sentiment | Stříbro | Opatření | Pokles cen | Elektromobily | Marketingová komunikace | Cenový index PCE | Reálný výnos v Evropě | Evropský parlament | Zbrojní průmysl | Ministr zahraničí | RBI | Sázka | FRED | Dluhopisy | CL | Sankce | Americký index S&P 500 | Poptávka | Výdaje | Vývoj | Volkswagen (preferenční) | Zavedení dovozní cel | Podnikání | Ranní okénko | Ropa | Problémy | Americké akcie | Raiffeisenbank a.s. | EUR/USD | Pokles cen energií | MIFID | Spojené státy | Belgie | Záporné nominální úročení | Odhad HDP | Inflační očekávání v USA | Rolování kontraktů | Investiční strategie | Evropské společnosti | VW Investor Relations | 3М | Žádosti o podporu v nezaměstnanosti v USA | Dlouhodobé dluhopisy | Růst mezd | Investice do zlata | Sazby | Úrokové sazby | Firmy | Podnikání na kapitálovém trhu | Provozní zisk | Silné mexické peso | Investování | Nápad | Fed | 10letý reálný výnos | Pokračující růst těžby v USA | Automobilový průmysl | Trhy | Počet nezaměstnaných | Výstup USA | Rizika | Michal Uma | Úspory | TradingEconomics | Žádosti o podporu | Japonský scénář | Komodity | Mzdy | Poradenství | Analytička | Společnost | FXstreet | Levnější elektromobily z Číny | Tomáš Raputa | Ceny ropy Brent | Volkswagen | Navýšení rizikové prémie | EK | Riziko | Pražský PX | Trinity | Pokles výnosů | Portfolio | Nadšení | NATO | Čína | Ceny | Financování | Pokles | Války | Raiffeisenbank | Predikce | VW | WTI | Zákonodárci | Ceny zlata | Výnos | Nájmy | 256/2004 | Trinity Bank | Minulá výkonnost | CO2 | Ceny akcií | Reálné hodnoty | Nová pravidla | Vzácné kovy | ACEA | Zisk | Nemovitostní fondy | Úroky | Stellantis | Francouzský ministr | Prémie | Evropa | Management | Nasdaq | Trump | Ceny ropy | Byty | Real-estate | Francie | Předpověď | Údaje | Automobilky | FXstreet.cz | xStation5 | ProCent | Japonsko | Exxon | Panické výprodeje | Aktivum | Společnost XTB | CARA | Situace | USD/CZK | Tržby | Stagnace | Prodej aut | Dividenda | Peking | HDP | Optimismus | Rozhodování | Zdanění | Rizikové prémie | Index PCE | Růst těžby v USA | ČTK | Ztráty | Osobní výdaje | 1D | Nakupovat | Akcie | Nižší úrokové sazby | Urbanizace | Louis Vuitton | Vývoj ceny | Tým FXstreet.cz | Ekonomické nejistoty | Vývoz | Reuters | OPEC+ | Napětí na Blízkém východě | Technologie | Růst zisků | Lenka Kalivodová | Americká ekonomika | PCE inflace | Ceny bytů | Japonské akcie | Výsledky | Míra inflace | Růst trhu | Investice | Osobní příjmy | Business | Pro investory | Potenciál | Rally | Komunikace | Zisky | tradingeconomics.com | Regulace | Fondy | Hospodářství | Měny | Burzy | Cash flow | Vývoj ceny ropy | Ukončení války | Zhodnocení | Napětí mezi Čínou a USA | Jižní Korea | Média | Prodeje aut | Vývoz do USA | Myšlení | Evropské akcie | TIM | Energie | Investiční | Ženy | Příjmy | Ekonomické dopady | Prodej | Rok 2024 | Bloomberg | Evropská unie | Vývoj ceny bitcoinu | Finanční trhy | Míra | Divize | Audi | Asociace | Forward PE | Výkonnost | Spotřebitelská inflace | Index S&P 500 | Stavebnictví | Krize | Rostoucí trend | TIPS | S&P 500 | JDE | MT4 | Mexické peso | Cena | Německo | Makroekonomické ukazatele | Česká ekonomika | Zastavení výroby | Co bude | Inflace CPI | DAX | Akcie společnosti | Čínský vývoz | Zlato | Ekonomika | Denní graf | Odpovědnost | Finanční situace | Práce | Investiční příležitosti | Cíle | Kryptoměny | Banky | Cena dnes | Automotive | Zisk na akcii | Wall Street | Snížení dodávek | ČR | XTB | Čínské akcie | Pozice | Portfolia | Hodinky | Vývoj akciových indexů | Červencová inflace | Oděvy | Eurokomisař | LSEG | Vývoj ceny zlata | Londýnské burzy | OPEC | Sentiment | Investoři | Míra nezaměstnanosti | Bohatý | Zvýšené napětí | Spotřebitelé | Auta | Nařízení | Ropy | P.A. | Škoda | Hospodářské výsledky | Úročení | USD | Peso | Legislativa | BMW | CZ | Nemovitosti | Evropský trh | Indexy | Státní dluhopisy | Příjmy a výdaje | ECB | HICP | Ekonomiky eurozóny | Těžaři | Forward | Doporučení | Inflační očekávání | ROCE | Evropské automobilky | Hodnoty měny | EU | Prodeje | Kabelky | Komunistické strany | Investor | Šperky | Ukazatele | Německý kancléř | Spotřebitelské ceny
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Výhled | Index | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Pokles | Banka | Trading | Reuters | 3М | Indikátor | Banky | ČTK | Cena | Pivot


