Hodnota značky

5 událostí, které dnes stojí za pozornost
15.10.2025 1) Cena zlata je na dalším rekordu, dnes poprvé překonala hranici 4200 dolarů (zhruba 87.640 Kč) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). Za jejím růstem stojí mimo jiné vyhlídky na snižování úrokových sazeb ve Spojených státech a rovněž obnovené obchodní napětí mezi Washingtonem a Pekingem, uvedla agentura Reuters.

Nejhodnotnější značkou v žebříčku Interbrand zůstává Apple
15.10.2025 Nejhodnotnější značkou v letošním žebříčku Best Global Brands konzultační společnosti Interbrand zůstává Apple. Hodnota značky se ale proti loňsku snížila o 3,7 procenta na 470,9 miliardy dolarů (9,8 bilionu Kč). Na druhém místě zůstala značka Microsoft, jejíž hodnota proti loňsku vzrostla o 10,2 procenta na 388,5 miliardy dolarů. Třetí je Amazon. První tři místa zůstávají beze změny a patří americkým značkám. Citelně ale klesla hodnota značky Tesla, zatímco nově se v žebříčku objevila značka čínských elektromobilů BYD.

Nike na cestě za ztracenou inovací
03.10.2024 Ve středu klesly akcie společnosti Nike o 6 % po zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků. Během posledních tří let ztratily akcie této společnosti až 45 % své hodnoty. Trh si všiml, že značka Nike ztrácí atraktivitu mezi spotřebiteli a zaostává jak za čínskými konkurenty jako je Shein, tak za novými prémiovými značkami, jako je Lululemon. Od Elliotta Hilla, který se vrací na post generálního ředitele, se očekává, že se touto otázkou bude zabývat, ale společnost čekají náročná čtvrtletí.

Alžběta II. smyslem pro řád a oddanost monarchii vytvořila doslova bilionovou hodnotu
09.09.2022 Zesnulá královna Alžběta II. vstupuje do dějin nejen jako nejdéle vládnoucí britský monarcha, ale též „nejhodnotnější“. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě.

Alžběta II a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer, jen „brand“ samotné královny má hodnotu přes bilion korun. Monarchie přitom pro Brity není drahá
06.02.2022 Královna Alžběta II., která dneškem završuje 70 let na trůnu, je nejen nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě.

Brand Finance: Apple je po pěti letech nejhodnotnější značkou
26.01.2021 Nejhodnotnější světovou značkou je po pětileté pauze opět americká společnost Apple, která na první příčce vystřídala internetového prodejce Amazon. Uvádí to žebříček, který dnes zveřejnila organizace Brand Finance a který značku Apple ohodnocuje na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu Kč). Proti žebříčku z loňského roku je to nárůst o 87 procent. Na třetím místě za Amazonem se umístila další americká společnost Google.

Nevylijme s vaničkou i potřebné investice
26.10.2020 Zahraniční firmy, které v Česku investují do zdejších podniků, loni na těchto investicích vydělaly sumu opět přesahující 400 miliard korun. Konkrétně se dle čísel ČSÚ jednalo o 401 miliard. Ještě v roce 2006 byl tento jejich zisk pouze asi poloviční. Česko tedy vydatně upevňuje pozici atraktivní investorské lokality, která cizincům skvěle vydělává. Ty je pak zisk buď znova investují, nebo jej ve formě dividend vyvádějí za hranice. Loni takto na dividendách odteklo zhruba 319 miliard korun. Reinvestovalo se bezmála 82 miliard.

Proč v Evropa nemá žádné Googly, Facebooky, ani Alibaby. Protože má problém, jak právě teď, sklidit si i svou vlastní zemědělskou úrodu
05.07.2020 V žebříčku nejhodnotnějších značek světa je stále méně firem z Evropy. Proč? Zaspal se tu nástup IT technologií na konci minulého století a ekonomiky dusí přebujelý sociální systém.

Brand Finance: Značka Amazon má poprvé hodnotu přes 200 mld. USD
22.01.2020 Značka Amazon zůstává nejhodnotnější na světě, poprvé ale překonala 200 miliard dolarů. Proti loňsku se hodnota značky zvýšila o 18 procent na 220,8 miliardy dolarů (přes pět bilionů Kč), na první příčce je už třetím rokem. Uvedla to dnes společnost Brand Finance, která tyto trendy sleduje. Druhý je Google, který z tohoto místa sesadil firmu Apple. Všechny tři značky patří firmám ze Spojených států.

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, až za ním Apple a Google
11.06.2019 Americký internetový obchod Amazon letos po 12 letech přeskočil Apple a Google a s ohodnocením 315,5 miliardy dolarů (7,15 bilionu Kč) se stal nejhodnotnější značkou světa. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a její firma pro průzkum trhu Kantar.

Značka Apple je skoro 137krát hodnotnější než značka Škoda Auto. Ta je přitom nejcennější českou značkou
24.05.2019 Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů. Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes.
Související klíčová slova:
Značka Amazon | Best Global Brands | GE Aerospace | Vývoj ceny akcií Amazon | Zkušenosti | Náskok před konkurencí | YouTube | Očekávané výsledky | Crown | Značka Apple | Čínské značky | Trend | Škoda Auto | Vývoj ceny akcií Microsoft | Investing | BrandZ | CBS | Global Brands 2025 | BrandZTop | Jeff Bezos | Investice společnosti | Poplatky | Ceny akcií Apple | Ferrari | Ekonomiky | Kantar | Globální šéf | Cena zlata | Moskva | Athleta | ČSÚ | Výnosy | Uber | Výkon | Booking | Peníze | Nizozemsko | Pozornost | Majetek | Americká společnost Apple | Více peněz | Global Brands | Mercedes | NINTENDO | Hyundai | Vice | Nike | Národní ekonomická rada vlády | EBay | Baidu | Ceny akcií Microsoft | Trh | Výdaje | Majitel | Tržní kapitalizace | Kapitál | Agentura Reuters | Bilion | Unie | Lukáš Kovanda | Snižování úrokových sazeb | Obchodní napětí | ICBC | Shell | Konzultační společnosti | Alibaba | Ceny akcií Tesla | Vývoj ceny akcií Tesla | Czech Fund | xStation | Hlavní ekonom | Interbrand | Bohatství | Graf | Výzva | Oblečení | Společnosti | LVMH | Norsko | Marks & Spencer | Británie | Zahraniční firmy | WeCHat | Národní ekonomická rada vlády (NERV) | Konglomerát | Finance | Ropná společnost | Klesly akcie | Qualcomm | Vývoj | Čínská značka | Best Global Brands 2025 | Firma | Finanční ukazatele | Konkurenceschopnost | Facebook | USA | České měny | Spojené státy | Pandemie | Samsung | BrandZTop 100 | Spojené státy a Čína | Akcie společnosti LVMH | 3М | Ceny akcií Amazon | Historie | Miliardy dolarů | AI | Miliardy korun | Monster | Finanční výsledky společnosti | Generální ředitel | Průzkum | Odvětví | Firmy | Belgie | Aramco | Americká značka | Amazon | Výsledky společnosti | WhatsApp | Ruská ekonomika | Vývoj ceny akcií Apple | Walmart | Paweł Majtkowski | Dánsko | Obnovení růstu | Rozvoj strategie | Tesla | ONE | Mzdy | Alžběta II. | Společnost | Dlouhodobé strategie | Ztráta | Obchod | Pingan | Analytik | Trinity | Adidas | Šéf společnosti | Čína | Know-how | Inovace | Ceny | Zahraniční kapitál | Pokles | Brand Finance | Foot Locker | Biliony | Výnos | Čínští výrobci | Trinity Bank | Čistá marže | Miliardy USD | Ceny akcií | Shopify | AT&T | Zisk | Huawei | Vývoj ceny akcií | Nejbohatší | Zahraniční investoři | Pokles hodnoty | KFC | Evropa | Nasdaq | Zprávy | Finanční výsledky | Automobilky | Technologické firmy | Marriott | ProCent | Deutsche Telekom | Marže | Visa | Situace | Google | Sociální síť | Ekonom | Etoro | Politici | ČTK | Americké firmy | Akcie | NERV | Louis Vuitton | Vývoj ceny | Reuters | Společnost Apple | Prognózy | Airbnb | Daně | Shein | Úspěchy | Výsledky | Investice | Časopis Forbes | Microsoft | Kapitalizace | BYD | Vnímání | 100 miliard dolarů | SAP | Reinvestice | Evropské firmy | Lululemon | Měny | Forbes | Organizace | Brands | Praha | Britská vláda | Toyota | Rekordní nárůst | Instagram | Čínská banka | Umělé inteligence (AI) | Objem | Umělé inteligence | Příjmy | Bloomberg | Evropská unie | Rozvoj | Vyhlídky | Špatné výsledky | Výrazný pokles | Televize CNBC | JDE | Cena | Apple | Podnik | Akcie společnosti | Mercedes-Benz | Ekonomika | Úspěch | BlackRock | Netflix | ČR | Portfolia | Petr Kellner | Oděvy | Poslanci | Služby | Investoři | Bohatý | Spotřebitelé | IPO | Škoda | USD | Legislativa | Investing.com | Aerospace | BMW | Propad | Americká společnost | Nemovitosti | Nvidia | Zahraniční investice | Majitel firmy | Starbucks | Švédsko | Evropské země | ROCE | EU | Miliardy | Prodeje | Výrobce elektromobilů | Investor | Ukazatele | Saudi Aramco | Banka | CNBC | Ocenění
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Výhled | Index | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Pokles | Banka | Reuters | Trading | 3М | Banky | Indikátor | ČTK | Cena | Pivot



