Podnikání a inovace

Pohled do budoucnosti – trendy v chování spotřebitelů (7. díl)
09.05.2024 Článek se zabývá trendy v chování spotřebitelů a jejich vlivem na ekonomiku a investice. Čtenář se dozví o změnách preferencí a vkusu spotřebitelů, sociálních a kulturních vlivech, technologickém pokroku a roli sociálních médií při formování spotřebitelských preferencí. Zohledňuje se také faktory jako ekonomické podmínky, demografie, sociální a kulturní změny, média a psychologické aspekty, které ovlivňují trendy ve spotřebitelském chování.
Další články k tématu Podnikání a inovace

Tržní postřehy z Japonska, Číny/Hongkongu: Růst nepřinášejí stimuly, ale reformy
17.06.2024 Koncem 80. let všichni oslavovali Japonsko jako ekonomickou velmoc, která brzy usedne na trůn uvolněný Spojenými státy. Zdálo se, že jeho raketový vzestup bude nezastavitelný. Stála za ním účinná kombinace velkých úspor, špičkových technologií a pracovitých zaměstnanců. V 90. letech se však ceny aktiv propadly a původně dočasná komplikace se postupně proměnila v chronické zpomalení růstu, které zemi trápilo až donedávna. Všichni se shodovali na jasné diagnóze – Japonsko trpělo systémovou deflací a chronickým deficitem agregátní poptávky, což měly řešit agresivní monetární a fiskální stimuly.

GCI Kearney: Praha v globálním srovnání stagnuje, Varšava a další evropské metropole posilují. Matka měst by měla zapracovat na snížení byrokratické zátěže a na přilákání talentů
05.06.2025 Praha se již podruhé za sebou umístila na 47. místě v žebříčku Global Cities Index (GCI), který hodnotí aktuální schopnost světových metropolí přitahovat investice, kvalifikované talenty a podnikatelské příležitosti. Na prvním místě tohoto žebříčku je New York, na posledním indický Súrat. Součástí studie je také výhledový index Global Cities Outlook (GCO), který sleduje připravenost měst na budoucnost, například v oblasti inovací, růstu životní úrovně či ekonomiky. Zatímco současný stav Prahy podle aktuálního GCI stagnuje, výhledový index (GCO) dokonce ukazuje, že bez výraznějších reforem v oblasti inovací, digitalizace a podpory talentů může stověžaté město zaostávat za svou konkurencí, která se rychle rozvíjí, včetně Varšavy.

Nejlepší studentské firmy roku: cílí na zdravý životní styl a chtějí pomáhat
15.04.2025 Na soutěžním veletrhu JA Expo v Praze přesvědčily odbornou porotu i nakupující veřejnost, že podnikat umí. Devět nejlepších JA Studentských firem, které založili a vedou středoškoláci, se v květnu utká o titul JA Studentská firma roku 2024/25.

Malé akcie, velké zisky: Proč by small caps neměly chybět ve vašem portfoliu
06.05.2025 Mít, či nemít? Když přijde řeč na zastoupení akcií „malých“ společností v portfoliu, zjišťujeme, že nejsou mezi investory příliš populární. A to je možná škoda. Podívejme se na tzv. small caps blíž. Třeba si řeknete, že by mohly vašemu portfoliu padnout.

Švédská akademie věd oznámí nositele Nobelovy ceny za ekonomii
11.10.2021 Švédská Královská akademie věd dnes oznámí nositele Nobelovy ceny za ekonomii. Po týdnu tak skončí vyhlašování letošních nositelů prestižního ocenění, kdy byli postupně zveřejňováni laureáti cen za lékařství, fyziku, chemii, literaturu a mír.

OECD: Růst čínské ekonomiky zpomalí
21.03.2017 Tempo růstu čínské ekonomiky v letošním roce zřejmě zpomalí na 6,5 procenta a příští rok na 6,3 procenta, přestože vývoz by měl oživit díky posílení globální poptávky. Uvedla to ve svém pravidelném výhledu Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Varovala však také před obrovským růstem firemního dluhu v zemi.

Bloomberg: Čína potřebuje více cizinců
03.08.2017 Čína se po desetiletí snaží rozvíjet svoji "soft power", tedy schopnost uplatňovat vliv bez použití silových prostředků. Ročně vynaloží deset miliard dolarů (přes 220 miliard Kč) na podporu jazykových škol a výstavbu univerzit v zahraničí, tlačí svůj zábavní průmysl na zahraniční trhy a snaží se přilákat západní turisty. V posledním bodě však selhává, napsal pro server Bloomberg profesor ekonomie z pekingské univerzity Christopher Balding.

Jen blázen v ČR podniká
17.01.2024 Už delší dobu si říkám, jak se v ČR stává podnikání každým rokem komplikovanější. Tím nemyslím posledních pár let, ale zhruba tak 15 let. Prostě si nemohu vzpomenout na to, kdy naposledy udělal stát něco pro to, aby se tu lépe podnikalo. Mám pocit, že byrokracie a problémů s podnikáním neustále přibývá.

Šéfka MMF: Trumpova cla zpomalí hospodářský růst, ale nezpůsobí globální recesi
17.04.2025 Celní politika amerického prezidenta Donalda Trumpa v letošním roce povede ke zpomalení růstu světové ekonomiky, do recese ji ale neuvrhne. Předpověděla to dnes šéfka Mezinárodního měnového fondu (MMF) Kristalina Georgievová. Řekla to před nadcházejícím jarním zasedáním MMF a Světové banky (SB), které se koná příští týden.

Evropská komise navrhla rozpočet EU
11.06.2014 Evropská komise dnes zveřejnila návrh rozpočtu Evropské unie na příští rok. Jeho závazky se mají týkat především...
Související klíčová slova:
Co to ovlivňuje? | Trend | Úrokové sazby | Trendy v chování spotřebitelů | Pověst značky | Daniel Kahneman | Psychologie spotřebitelů | Pověst | Vliv trendů ve spotřebitelském chování na ekonomiku | Dopad na ekonomiku | Pandemie COVID-19 | Krizové řízení | Výnosy | Nezaměstnanost | Odvětví | Politické a regulační změny | Faktor udržitelnosti | Rozhodnutí centrálních bank | Ekonomiky | Covid | Centrální banky | Inflace | Očekávání | Mezinárodní dohody | Investujeme | Pohled do budoucnosti | Růst | Příležitosti | Způsob obchodování | Hospodářské recese | Chování | Recenze | Trh | Nabídka | Nadnárodní vlivy | Vice | Pandemie COVID | Společnosti | Oblečení | Obchodní války | Poptávka | Technologický vývoj | Podnikání | Aspekty týkající se trendů v chování spotřebitelů | Nabídka a poptávka | Vývoj | Konkurenceschopnost | Vliv na ekonomiku | Kdo to řídí | Pandemie | Měnové politiky | Vliv krizových situací | Strategické plány | Sazby | Ekonomické podmínky | Investování | Faktory ovlivňující trendy v chování spotřebitelů | Dosáhnout úspěchu | Investiční rozhodnutí | Regulační změny | Globalizace | Buffett | Inovace | Ceny | Recese | Války | Centrální banka | Výnosy z investic | Sociální média | Obchodování | Kontext | Obchody | Jakub Matis | Portfólia | Mobilní aplikace | Psychologické faktory | Psychologie | Rozhodování | Podniky | Elektronické obchodování | Celebrity | Mezinárodní kontext | Růst trhu | Investice | Pro investory | Konkurence | Psychologické aspekty | Demografie | Online recenze | Hospodářský růst | Munger | Média | Plány | COVID-19 | Rychlý vývoj | TIM | Investiční | Výkonnost | Krize | Ekonomické teorie | Odpovědnost | Úspěch | Bezpečnost | Banky | Vlády | Ray Dalio | Analýza | Jak fungují trendy spotřebitelského chování? | Portfolia | Hospodářské cykly | Služby | Technologický pokrok | Investoři | Dění na trhu | Spotřebitelé | Emoce | Nové příležitosti | Produkty a služby | Warren Buffett | Doporučení | Charlie Munger | Paul Samuelson | Cykly | Materiály | Banka | Zvýšený zájem | Chování spotřebitelů
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Banka | Reuters | Pokles | Banky | ČTK | Trading | Indikátor | Cena | 3М | Pivot