Budoucnost automobilového průmyslu

Hyundai Motor investuje rekordních 86 miliard dolarů v Jižní Koreji – reaguje na novou obchodní dohodu s USA
17.11.2025 Hyundai Motor Group oznámila plánovanou investici ve výši 125,2 bilionu wonů (cca 86,5 miliardy USD) v Jižní Koreji na období 2026–2030. Tato zpráva přichází krátce poté, co Jižní Korea uzavřela obchodní dohodu se Spojenými státy, která snižuje americká cla na jihokorejské automobily z 25 % na 15 %.

Elektroauta mě baví
14.02.2021 Už jednou jsem tady psal o tom, že podle mého názoru, jsou elektrické automobily slepou uličkou, a pokud bych se měl rozhodnout o investování do firem zabývajících se touto technologií, tak bych se tomu vyhnul a investoval bych raději do vodíkových technologií.

Uplynulé desetiletí v ekonomice: krize, rozmach Číny, alternativy
01.01.2021 Turbulentní rok 2020 je již minulostí a společně s ním skončilo také další desetiletí, ve kterém jsme byli svědky mnoha důležitých událostí. V dnešním článku se proto ohlédneme za poslední dekádou. Přinášíme výběr pěti nejdůležitějších událostí a trendů ve světové ekonomice v uplynulém desetiletí.
Další články k tématu Budoucnost automobilového průmyslu

Merz odmítá konec prodeje aut se spalovacími motory v roce 2035
09.10.2025 Německý kancléř Friedrich Merz dnes řekl, že udělá vše pro to, aby v Evropské unii v roce 2035 neskončil bez výjimky prodej aut se spalovacími motory. Po jednání se zástupci automobilového průmyslu zároveň zdůraznil, že Německo bude pokračovat na cestě k elektromobilitě. Automobilový průmysl je podle šéfa spolkové vlády pro zemi a její hospodářství klíčový.

Experti: Dodávky čipů pro autoprůmysl se budou vracet do normálu až příští rok
20.10.2021 Propad v dodávkách polovodičů, který zasáhl automobilky v celé Evropě, bude vrcholit na konci letošního roku, v příštím roce by se situace měla narovnávat. Očekávají to experti i šéfové některých dodavatelských firem, kteří dnes vystoupili na brněnské konferenci o budoucnosti automobilového průmyslu. Firmy budou usilovat o změny v dodavatelských řetězcích, budou preferovat dodavatele, kteří jsou jim blíže.

Důvěra v ekonomiku eurozóny opět klesla
05.11.2018 Důvěra investorů v ekonomiku eurozóny klesla v listopadu třetí měsíc za sebou a je nejnižší za dva roky. Vyplývá to z pravidelné měsíční ankety výzkumné společnosti Sentix. Příčin lze vyjmenovat celou řadu, investorům dělá starosti na příklad americká obchodní politika, budoucnost německého automobilového průmyslu nebo italský rozpočet.

5 událostí, které dnes stojí za pozornost
05.11.2018 1) Důvěra investorů v ekonomiku eurozóny klesla v listopadu třetí měsíc za sebou a je nejnižší za dva roky. Vyplývá to z pravidelné měsíční ankety výzkumné společnosti Sentix. Příčin lze vyjmenovat celou řadu, investorům dělá starosti na příklad americká obchodní politika, budoucnost německého automobilového průmyslu nebo italský rozpočet.

Rozbřesk: Co brzdí prodeje aut v Evropě? Prostě nejsou
16.07.2021 V posledních dnech sice přicházejí zprávy především o zelené budoucnosti evropského automobilového průmyslu, nicméně zajímavá stále ještě zůstávají čísla o nedávné minulosti tohoto odvětví. Konkrétně jde o dnes zveřejněná červnová čísla registrací nových osobních automobilů v EU, která indikují vývoj prodejů na tomto pro české výrobce nejvýznamnějším trhu. Konkrétně se registrace za červen meziročně zvýšily o 10,4 %, když přesáhly hranici 1 mil. vozů. Pozitivní zprávou nepochybně je, že od začátku roku už prodeje poskočily o více než čtvrtinu. Když se však aktuální čísla srovnají s předkovidovým rokem 2019, jsou stále ještě o pětinu nižší.

Daniel Gladiš (Vltava Fund) o blížící se recesi, shortování Tesly a populárních IPO WeWork a Uber
21.10.2019 Nejistota na trzích stále převládá, konec obchodní války v nedohlednu a blížící se recese. Jak nad touto situací přemýšlí profesionální investoři a ředitelé nejznámějších hedgových fondů? Co by nyní doporučili běžnému investorovi, do čeho by se nepouštěli a jaké jsou dle nich zajímavé příležitosti na trzích?

Megatrend E-mobility: 3 nejlepší elektromobilní akcie roku 2019
31.07.2019 Elektromobilní (e-mobility) trh je v pohybu. Od roku 2011 se počet elektromobilů prodaných na celém světě každý rok téměř zdvojnásobil. Pouze v loňském roce se počet prodaných elektrických a plug-in hybridních vozů zvýšil o 2 miliony podle průzkumu globálního výhledu elektrických vozidel Mezinárodní organizace pro elektřinu (IEA).

Bloomberg: Přechod k elektromobilům ohrožuje dodavatele v Česku a na Slovensku
08.01.2024 Přechod automobilového průmyslu k elektromobilům ohrožuje dodavatele automobilových součástek v České republice a na Slovensku. Píše o tom dnes agentura Bloomberg. Upozorňuje přitom, že výroba automobilů v Česku a na Slovensku je v přepočtu na obyvatele nejvyšší na světě.

Jaguar investuje miliony liber do elektromobilů
05.07.2019 Automobilová společnost Jaguar Land Rover zachraňuje britský automobilový průmysl. Začala investovat miliony liber do výroby elektromobilů.

Rozbřesk: Vlna optimismu pomalu a jistě opadá... i v ČR
25.01.2019 Další studená sprcha v řadě. Tak by se daly jednoduše popsat výsledky lednových indexů nákupních manažerů (PMI) v Německu a vlastně i v celé eurozóně. PMI v průmyslu je na čtyřletém minimu a na začátku roku se již dokonce dostal pod hranici 50, což neznamená nic jiného, než že firmy předpokládají zpomalování výroby. Zhoršování nálad v tomto případě není výsledkem nějakých neuchopitelných obav z budoucnosti, ale je odrazem výrazného poklesu nových zakázek německého průmyslu, zvlášť toho automobilového. Ten se musí vypořádávat nejenom s poklesem poptávky v Evropě a Číně, ale zároveň se připravovat na brexit a ještě se přizpůsobovat novým „zeleným“ požadavkům, které navíc nejsou pro nejbližší léta posledními. V asi nejméně vhodnou dobu vznikl mix negativních faktorů, které se nemohou nepodepsat na náladách, ale i na reálných číslech z ekonomiky. Za celou eurozónu se PMI sice pod hranici 50 ještě nedostal, ale už k ní nemá daleko (50,4).
Související klíčová slova:
Účet u XTB | Nákupy přes internet | Bank of China | Koronavirové krize | Řecko | Životní prostředí | EUR | USA | Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) | Pandemická paralýza | Iniciativa Pásu a cesty | Komise v přenesené pravomoci | Rozmach Číny | Boston Consulting Group (BCG) | WTO | Směrnice | Pokračující protekcionismus | Situace na trhu s ropou | Vysoké riziko | Huawei Technologies | Irsko | Investování do firem | Peníze | Coinmarketcap | Fosilní paliva | Celní války | Čínský prezident | Růst | MiFID II | Použití finanční páky | SMA 100 | Vzdělávací materiály | Hyundai | Madrid | Kurz bitcoinu | Investujte zodpovědně | Baidu | Trh | Ekonomiky | EMU | Proměny automobilového průmyslu | Rozdílové smlouvy | Průmysl | Swapové body | Studie | MMF | Komise | Tržní kapitalizace | Oblasti elektromobility | Zpráva | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Hospodářské krize | Belt and Road Initiative | BCG | Nárůst investic | Budoucnost | Alibaba | Nařízení Evropského parlamentu | Ekonomové | Obchodovat | Bohatství | Graf | UMA | Bitcoin | Druhá největší ekonomika světa | Testovací účet u XTB | Společnosti | Největší ekonomika | ICBC | Vice | TOP 5 Trading nástrojů Ondřeje Hartmana | Analytici | Elektromobily | Marketingová komunikace | Belt and Road | Bitcoiny | Přebytek bilance zahraničního obchodu | Indikátor | CL | Iniciativa | Vývoj | Dluhová krize | Investování do akcií | eMarketer | Podnikání | Riziko ztráty | Firma | MIFID | Cities 40 | C40 | Investiční strategie | Čínské Lenovo | Pohonné hmoty | Miliardy dolarů | Úsilí | 3М | Trading PRO | Pandemie | Sazby | Group | Úrokové sazby | Investovat | Kurz tradingu | Podnikání na kapitálovém trhu | Firmy | Investiční doporučení | Trading | Investování | Automobilový průmysl | Si Ťin-pching | Trhy | Michal Uma | Amazon | Portugalsko | Industrial and Commercial Bank of China | Bilance | Ondřej Hartman | Španělsko | Poradenství | Společnost | FXstreet | Desetiletí v ekonomice | Obchodní přebytek | Volkswagen | Riziko | RSI | Transakce | Čína | Kia | Ceny | Recese | Testovací účet | Války | Přebytek bilance | Boston Consulting Group | SMA | Největší ekonomika světa | CFD na akcie | CFD | 256/2004 | Minulá výkonnost | Miliardy USD | Pracovní místa | Huawei | Obchodování | Prezident | Finanční pomoc | Zprávy | Ceny ropy | Předpověď | Automobilky | Finanční krize | FXstreet.cz | xStation5 | Japonsko | Společnost XTB | Situace | Prodej aut | Peking | Spready | HDP | Protekcionismus | Restrikce | Skokový nárůst | Investování je rizikové | Členské země | ČTK | Hyundai Motor | Ztráty | Akcie | Čínské podniky | Podniky | Tým FXstreet.cz | Reuters | Kurz | Druhá největší ekonomika | Investice | Investujte | Kapitalizace | Komunikace | Diverzifikovat | Hospodářský růst | Trh s ropou | Export | Zhodnocení | Organizace | Jižní Korea | Lenovo | Čínská banka | Energie | Umělé inteligence | Investiční | Bloomberg | Rozvoj | Mexiko | Výkonnost | Obchodování s akciemi | Krize | JDE | Cena | Apple | Komodita | Hospodářský růst v Číně | Kurzy | Medvědi | EMA | Debata | Akcie společnosti | Kypr | Ekonomika | Odpovědnost | Finanční situace | Kryptoměny | Banky | Paralýza | Bilance zahraničního obchodu | Elektroauta | ČR | XTB | Pozice | Čínská ekonomika | Příprava | OPEC | Investoři | Prodejní tlak | Alibaba Group | Spotřebitelé | Německé automobilky | Nařízení | Ropy | Předseda | USD | D1 | Tencent | Obchodní výzvy | Poklesy HDP | Finanční ztráty | Doporučení | Body | ROCE | Americká cla | EU | Miliardy | Materiály | Trading pro začátečníky | Banka | Koncern | Výzvy
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Výhled | Index | Trh | Rezistence | Růst | Obchodování | Pokles | Banka | Trading | 3М | Reuters | Indikátor | Banky | ČTK | Cena | Pivot



