Pondělí 06. října 2025 18:18
reklama
InstaForex broker
reklama
InstaForex broker
reklama
Fintokei 10 000 000 Kč
reklama
Purple trading patterns

Akcie měsíce: Zvítězí Meta v závodě o umělou inteligenci?

06.10.2025 16:29  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Akcie Meta jsou v roce 2025 o 22 % výše, ale to neznamená, že jsou nedosažitelné. Trh Meta stále neoceňuje dostatečně vysoko. Kolik skutečně stojí akcie Meta?

Meta

Podnikání společnosti Meta
Meta rozděluje své podnikání do dvou hlavních segmentů:

  • Family of Apps (FoA): Aplikace Meta jsou sociální sítě, které umožňují interakci mezi lidmi různými způsoby. Tento segment představuje 99 % příjmů společnosti, přičemž reklama tvoří 98 % z toho.
  • Reality Labs: Sekundární segment, který zahrnuje investice do experimentálních technologií, metaverza a brýlí pro virtuální realitu, jako je Meta Quest. V tomto segmentu Meta prodává také hardware – tedy samotné brýle. Ačkoli Reality Labs aktuálně vykazuje výrazné ztráty, věříme, že do budoucna má zajímavý potenciál. Meta je v tomto odvětví nejpokročilejší firmou a nedávno uvedla nové chytré brýle Ray-Ban s integrovanou umělou inteligencí pro každodenní použití.

Z aplikací jako Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads a Messenger je třeba vyzdvihnout Instagram, který v posledních letech výrazně vyrostl a mění formát obsahu.
Reels – krátká videa – mají podle studie Buffer 2,25× větší dosah než příspěvek s jednou fotkou a 1,36× větší než fotkový carousel.
Reels byly zavedeny ve 3. čtvrtletí 2020, a už v 1. čtvrtletí 2022 tvořily 20 % času stráveného na Instagramu, zatímco ve 1. čtvrtletí 2024 dosáhly 50 % – a podle nás jejich podíl nadále roste.

 

Meta se může pochlubit nejpopulárnějšími sociálními sítěmi a celkovým počtem 3,48 miliardy denních aktivních uživatelů, což představuje přes 60 % světové populace s přístupem k internetu.
Pokud vyloučíme Čínu, kde dominuje WeChat a ostatní sociální sítě nejsou povoleny, mluvíme o přibližně 76,5 % populace s přístupem k internetu a 42,74 % světové populace (49,5 % bez Číny).

Z geografického hlediska zůstávají Spojené státy a Kanada hlavním zdrojem příjmů Meta, ačkoli regiony jako Evropa a zbytek světa získávají podíl díky rychlejšímu růstu tržeb v posledních letech.

 

Investice do AI a klíčové faktory pro Meta
ARPU (průměrný příjem na uživatele) napříč platformami Meta nadále mezičtvrtletně roste a ve 2. čtvrtletí 2025 zaznamenal oživení.
Nicméně věříme, že to je teprve začátek.

 

 

Investice do AI a klíče k úspěchu Meta

Růst průměrné ceny je silný, po několika čtvrtletích poklesů. Tento téměř dvouciferný růst průměrné ceny za reklamu společně s nárůstem počtu uživatelů jsou hlavními faktory, které stojí za dvouciferným růstem tržeb Meta.
Jediným regionem, kde podle nás Meta zaznamenává výrazně nízký růst průměrné ceny za reklamu, je Asie a Pacifik – nicméně věříme, že právě tento trh má výrazný nevyužitý potenciál. Patří sem i Indie, kterou považujeme za klíčový trh, jenž by mohl v budoucnu tento ukazatel zvednout, protože se stává atraktivní pro značky.

Imprese zpomalily tempo růstu, což přičítáme poklesu doby strávené na sociálních sítích celosvětově. Tato proměnná je zásadní, protože cena za reklamu závisí na počtu interakcí a zobrazení.
Nicméně v posledním čtvrtletí jsme zaznamenali silný odraz směrem nahoru a věříme, že umělá inteligence (AI) již začíná hrát roli.

AI je základní součástí strategie Meta. Tržby Meta jsou dány počtem uživatelů, jejich interakcí s reklamou a cenou za reklamu.
Aby bylo možné zvýšit interakce i cenu, je nutné nabídnout správnou reklamu správnému uživateli. Meta již používá AI modely k identifikaci vzorců chování uživatelů a ke zjištění, který obsah přináší nejvyšší míru zapojení.
Tímto způsobem může zobrazovat nejrelevantnější reklamy, což zvyšuje pravděpodobnost interakce.
To zlepšuje cílení reklamy, a tedy zvyšuje návratnost investic pro inzerenty, což vede k růstu cen.

Na druhé straně se očekává, že do roku 2026 bude celý proces pro inzerenty plně automatizován – každá firma bude moci přidělit svůj rozpočet a nástroj Advantage+ (AI řešení od Meta) automaticky vytvoří kompletní marketingovou kampaň s obrázky a videi.
To znamená výrazné úspory nákladů pro inzerenty, kteří mohou snížit personální náklady nebo omezit spolupráci s externími agenturami.
Tím se Meta otevírá trhu přesahujícímu 400 miliard USD ročně, který byl dosud opomíjen, protože Meta sloužila spíše jako doplněk, nikoli náhrada.

Konkurenční výhody Meta

Meta má dvě klíčové konkurenční výhody, které jí umožňují dosahovat vysokých marží a zároveň investovat do zatím neziskových projektů díky silné generaci hotovosti z hlavního byznysu:

  1. Síťový efekt:
    Hodnota sociální sítě roste s tím, jak přibývají uživatelé.
    Meta (Facebook, Instagram) z toho výrazně těží – lidé je používají, protože tam najdou rodinu, známé a relevantní obsah.
    Čím větší síť, tím vyšší hodnota pro uživatele, a tím větší motivace inzerentů utrácet právě na platformách Meta.

  2. Úspory z rozsahu:
    S růstem sítě se náklady rozprostírají mezi více uživatelů, což snižuje náklady na jednoho uživatele a zvyšuje marže.

  3. Náklady na změnu (switching costs):
    Tento „obranný příkop“ vzniká, když je náročnost přechodu ke konkurenci větší než přínos změny.
    U Meta zatím nejsou náklady na změnu vysoké, ale s příchodem AI automatizovaných kampaní se mohou významně zvýšit, protože firmy si zvyknou na efektivitu a jednoduchost řešení od Meta a nebudou chtít přecházet jinam, i kdyby to bylo levnější.

 

Ocenění společnosti Meta: Jaký je cílový kurz akcií Meta?

Pro účely ocenění jsme vytvořili tři scénáře založené na třech klíčových proměnných: ARPU (průměrný příjem na uživatele), výdaje na výzkum a vývoj (R&D) a kapitálové výdaje (capex).
Základní scénář přiměřeně zohledňuje nové AI-inovace Meta, které povedou ke zvýšení počtu impresí, získání podílu na trhu od marketingových agentur a vyšší ziskovosti pro inzerenty.
Společnost navíc začíná monetizovat WhatsApp, a věříme, že bude dál rozšiřovat tento trh.
Zároveň předpokládáme, že tržby divize Reality Labs zůstanou konstantní, a to i přes rostoucí náklady.

 

 

 

  • Předpokládáme diskontní sazbu 8 % a daňovou sazbu 18 %.
  • Základní scénář nám ukazuje potenciální diskont téměř 50 % u peněžních toků, ale 26,4% diskont u valuačních násobků.
  • Konečné ocenění nám dává cílovou cenu pro akcie Meta ve výši 1 045,7 USD, což představuje potenciální růst o něco přes 40 %.
  • Ačkoli průměrné roční tempo růstu (CAGR) není zvlášť vysoké, věříme, že Meta zůstává vynikající společností s konkurenčními výhodami, které jí umožní zůstat mezi světovou špičkou a dále rozšiřovat své podnikání.
  • Ve výsledku investiční teze Meta nespočívá ve využití konkrétní tržní situace, ale v nákupu kvalitní společnosti za rozumnou cenu s vedením, které má v hře vlastní zájmy (skin in the game).

 

 

Optimistický scénář nám dává cílovou cenu 1 232,7 USD, což představuje potenciální růst o 68 %.
Naopak pesimistický scénář stanovuje cílovou cenu na 561,3 USD, což by znamenalo potenciální pokles o -23 %.

 

Zaujalo Vás toto téma? U XTB můžete obchodovat více než 2000 CFD na akcie!

  • Konkurenční spready
  • Nízké swapové body, díky kterým můžete držet pozice déle
  • Minimální velikost transakce již od 0 EUR
 

Kromě široké nabídky instrumentů od nás získáte také vzdělávací materiály – články, e-booky a kurzy zdarma:

  • Trading pro začátečníky
  • TOP 5 Trading nástrojů Ondřeje Hartmana
  • Kurz tradingu vs. investování
  • Investování do akcií – Co je to obchodování s akciemi?
  • Testovací účet u XTB? Procvičte si obchodování zdarma!

 

 


Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 71 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků. Investování je rizikové. Investujte zodpovědně. Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A., organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

 

Klíčová slova: Kanada | Spready | Akcie | Transakce | CAPEX | CFD | Investice | Investování | Kurz | MIFID | Marže | Monetizovat | Nástroj | Pozice | Riziko | Trading | Ukazatel | Výkonnost | Doporučení | EUR | USD | Obchodování | Evropa | XTB | EU | Pravděpodobnost | Obchodovat | Obchodování s akciemi | Investovat | Facebook | Investiční strategie | Cena | Investiční | Investiční doporučení | Investování do akcií | Kurz akcií | Kurzy | Trh | Předpověď | Diskont | Indie | ROCE | Spojené státy | Tržby | Komise | Podnikání | Firmy | Ztráty | Tempo růstu | Návratnost investic | MiFID II | Podnikání na kapitálovém trhu | Použití finanční páky | Rozdílové smlouvy | CFD na akcie | Kapitálové výdaje | Finanční situace | Investujte zodpovědně | Rozpočet | Firma | Studie | Vysoké riziko | Miliardy | Rostoucí náklady | Sociální sítě | Finanční ztráty | Investujte | Návratnost | Inovace | Poradenství | Komunikace | WhatsApp | Instagram | Pokles | Situace | Výdaje | Výrazné ztráty | Vývoj | Růst | Potenciál | Vzdělávací materiály | Umělá inteligence | Swapové body | Úspory | CL | JDE | Tržní situace | Ocenění | Umělá inteligence (AI) | Ceny | Průměrný příjem | Společnost XTB | WeCHat | Pacifik | Nařízení | Klíčové faktory | Riziko ztráty | AI | Odvětví | Divize | Chování | Společnosti | Kurz tradingu | Minulá výkonnost | Meta | Společnost | TIM | Akcie Meta | | APPS | Reality | Motivace | Marketingová komunikace | Pesimistický scénář | Komise v přenesené pravomoci | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Podnikání společnosti | Akcie měsíce | Asie | Investiční teze | Trading pro začátečníky | Vice | Threads | Family of Apps | R&D | Testovací účet | Hardware | Výhody | 256/2004 | Materiály | Odpovědnost | Výzkum a vývoj | Směrnice | Investice do AI | Body | Investování je rizikové | Náklady | Messenger | Potenciální pokles | Optimistický scénář | AI modely | Účet u XTB | CAGR | Ocenění společnosti | TOP 5 Trading nástrojů Ondřeje Hartmana | Nařízení Evropského parlamentu | Testovací účet u XTB | Trading PRO |
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Akcie McDonald’s během pandemie rostly. Jak si vedly řetězce rychlého občerstvení?
    Vypadá to, že alespoň u nás pandemie koronaviru zatím ustupuje a pomyslné světlo na konci tunelu v podobě rozvolnění je na dosah. Právě na to čekají mnohé restaurace a fast foody, které si za poslední rok prošly velmi složitým obdobím.
  • Akcie McDonald's klesly o 3,5 %, protože zpráva za 3. čtvrtletí ukazuje větší pokles srovnatelných prodejů 📉
    Akcie McDonald's (MCD.US) po výsledcích za 3. čtvrtletí ztrácejí více než 3,5 % a klesají na 286 USD, čímž se dostaly pod místní minima způsobená zprávami o bakteriích E.coli v hamburgerech ve státech středních USA. Akcie McDonald's za poslední tři měsíce vzrostly o 10 % a od červnových minim jsou o více než 20 % vyšší. Společnost se rozhodla zvýšit dividendu o 6 % na 1,77 USD na akcii.
  • Akcie mediálních firem v USA klesají po Trumpově návrhu 100% cla na zahraniční filmy
    Akcie amerických mediálních firem, včetně Netflixu a Disney, oslabily poté, co bývalý prezident Donald Trump oznámil návrh na uvalení 100% cla na filmy vyrobené mimo Spojené státy. Tento krok má podpořit domácí filmový průmysl, ale zároveň vyvolal obavy v zábavním průmyslu i mezi mezinárodními partnery.
  • Akcie Medtronic klesají po neuspokojivých výsledcích tržeb
    Společnost Medtronic, přední výrobce zdravotnických zařízení, oznámila meziroční nárůst tržeb za třetí čtvrtletí o 2,5 % na 8,29 miliardy USD, což mírně zaostalo za očekáváním analytiků ve výši 8,33 miliardy USD.
  • Akcie Melco Resorts klesly o více než 6 % kvůli slabým údajům z Golden Week
    Akcie společnosti Melco Resorts & Entertainment Ltd. (MLCO) dnes klesly o více než 6,5 % poté, co data z čínského „Golden Weeku“ naznačila nižší turistickou aktivitu, než se očekávalo. Tato sváteční sezóna je tradičně považována za klíčové období pro příjmy kasin v Macau – hlavním trhu, kde Melco operuje.
  • Akcie Mercedesu po pozitivním telefonátu před uzavřením burzy rostou: Pohled analytiků
    Akcie Mercedes-Benz vzrostly až o 2,4 % po pondělním předzávěrečném hovoru, během něhož automobilka naznačila silnější než očekávaný závěr roku 2024. Analytici vyzdvihli lepší marže a volné peněžní toky jako klíčové faktory pozitivní reakce trhu.
  • Akcie měsíce: Co se děje se společností Repsol?
    Akcie společnosti Repsol za poslední rok klesly o téměř 30 %, a to především kvůli prudkému poklesu cen ropy. Je však třeba být opatrný, protože několik trendů by mohlo ve střednědobém horizontu ceny ropy opět podpořit. Strategie Repsolu nicméně některé části trhu nepřesvědčuje. Co můžeme od Repsolu očekávat?
  • Akcie měsíce: Předbíhá Adidas značku Nike?
    Akcie společnosti Adidas (ADS.DE) jsou v roce 2025 zatím o 11 % níže, a to navzdory silnému zotavení tržeb. Investoři sledují především vývoj celního prostředí a slabost sektoru jak v Číně, tak ve Spojených státech. Přesto by silná dynamika značky mohla trh překvapit.
  • Akcie měsíce: Uspěje výrobce ekologického vodíku na napjatém trhu s hnojivy?
    První ze série akciových analýz společnosti XTB je tady. V lednovém dílu se náš analytik Tomáš Cverna zabýval rozborem trhu se zemědělskými hnojivy. Zatímco tento sektor není tak populární jako elektrická auta nebo umělá inteligence, vzheldem k připravované transformaci odvětví tvoří řadu příležitostí. Kromě videa je dostupný i doprovodný ebook, který obsahuje spoustu zajímavých postřehů.
  • Akcie měsíce: Visa překonává trh
    Každý zná a používá platební karty Visa (V.US). Jen málokdo si ale uvědomuje, jak celý platební proces funguje a které společnosti se na něm podílejí. Co je však nejdůležitější – mnozí si neuvědomují, že Visa může být jednou z nejkonkurenceschopnějších firem na světě.
  • Akcie měsíce: 60% potenciál růstu u L'Oréalu?
    L'Oréal (OR.FR), založený před více než 100 lety, je přední společností v kosmetickém sektoru a v posledních letech dokázal trvale překonávat silný růst celého odvětví. Díky tomu jsou akcie L'Oréalu investory oceňovány na velmi vysokých násobcích. Jsou akcie L'Oréalu drahé?
  • Akcie Meta klesají v reakci na riziko regulací
    Akcie společnosti Meta Platforms (FB.US) padají kvůli obavám z nárůstu regulatorních opatření vztahujících se na bezpečnost uživatelských dat a investory znervózňuje také slabší výhled hospodaření.
  • Akcie Meta klesli o viac ako 20 % po slabých prognózach rastu
    Akcie spoločnosti Meta (FB.US), materskej spoločnosti Facebooku, klesli o viac ako 20 % po tom, čo gigant sociálnych médií vykázal za štvrtý štvrťrok slabší zisk, než sa očakávalo a slabé vyhliadky tržieb v aktuálnom štvrťroku.
  • Akcie Meta Platforms blízko nových maxim díky zprávám o možné akvizici 📈
    Podle agentury Bloomberg plánuje Meta Platforms (META.US) akvizici startupu PlayAI, který se specializuje na imitaci hlasu pomocí umělé inteligence. Přestože tato část podnikání pravděpodobně zásadně nezmění provozní výsledky společnosti, potenciální akvizici lze vnímat jako další krok v rámci rozvoje v oblasti umělé inteligence.
  • Akcie Meta Platforms klesají po zveřejnění výsledků hospodaření na minima roku 2016 📉
    Společnost Marka Zuckerberga, Meta Platforms (META.US), tedy bývalý Facebook, po včerejší seanci vykázala překvapivě slabé finanční výsledky za 3. čtvrtletí, které překvapily analytiky. Meta doplnila obrázek o reporty společností FAANG, které včera zaznamenaly výprodej poté, co Microsoft a Alphabet rovněž nenaplnily očekávání investorů. Akcie před otevřením ztratily téměř 20 % a ustoupily na úrovně, které nebyly k vidění od roku 2016:
  • Akcie Meta Platforms po Zuckerbergově hrozbě ztrácejí
    Poté, co Mark Zuckerberg pohrozil Evropanům zrušením služby Facebook a Instagram, se akcie jeho společnosti Meta Platforms propadly o 5,14 %. Ve sporu jde o přenášení dat na servery ve Spojených státech, s čímž nesouhlasí EU.
  • Akcie Meta Platforms rostou díky umělé inteligenci 📈🔌
    Společnost Meta Platforms (META.US) oznámila založení týmu, který bude vyvíjet produkty založené na umělé inteligenci pro aplikace WhatsApp, Messenger a Instagram. Společnost investuje do strojového učení a umělé inteligence ve svých reklamních systémech. Kromě toho Meta informovala o úspěchu s nástrojem proti změnám v ochraně osobních údajů, které provedla společnost Apple (ty způsobily odhadem ztrátu příjmů ve výši více než 10 miliard dolarů).
  • Akcie Meta Platforms se blíží historickým maximům před dnešním zveřejněním výsledků 📈
    Akcie společnosti Meta Platforms (META.US) Marka Zuckerberga dnes mírně rostou před zveřejněním výsledků za čtvrté čtvrtletí, které společnost oznámí po ukončení obchodování v USA. Investoři budou sledovat, jak masivní investice do umělé inteligence ovlivnila ziskovost z reklamy. Trh také bude naslouchat, zda obavy ohledně efektivity DeepSeek povedou ke zpochybnění nedávno oznámených masivních výdajů na AI ve výši 65 miliard USD.
  • Akcie Meta Platforms se přibližují minimům z roku 2018
    Cena akcií Meta Platforms pokračuje ve svém drastickém poklesu. Společnost tíží nákladné uvádění produktů na trh související s trendem Metaverse a slábnoucím reklamním segmentem:
  • Akcie Meta Platforms v premarketu získávají díky potvrzení zpráv o propouštění
    Společnost Meta Platforms (META.US) se dnes v předobchodní fázi obchoduje o více než 3 % výše poté, co se potvrdily dřívější zprávy o masivním propouštění. Akcie společnosti nedávno posílily díky zprávě, že se chystá zrušit "tisíce pracovních míst". Tyto zprávy z médií byly dnes potvrzeny oznámením společnosti a to poslalo akcie v premarketu výše.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
RebelsFunding NEW