Pátek 19. duben 2024 04:09
reklama
Dukascopy new
reklama
Dukascopy new
reklama
Dukascopy new
reklama
Fintokei SwiftTrader

Netflix roste díky velkému nárůstu předplatitelů ve 4. čtvrtletí

20.01.2023 15:07  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Včera Netflix zveřejnil výsledky za 4. čtvrtletí roku 2022, které se ukázaly být větším překvapením než Středeční tanec - titulní postava nejnovějšího hitu streamovací platformy. Zisk na akcii se ukázal být téměř čtyřikrát nižší, než očekával trh, a přesto akcie společnosti v předobchodní fázi vzrostly o téměř7 %.

Z jednoho klíčového důvodu...

Počet předplatitelů důležitější než čistý zisk

Tržby byly zhruba v souladu s tržními odhady ve výši 7,85 miliardy USD, avšak čistý zisk na akcii (EPS) ve výši 12 centů byl zklamáním, neboť analytici očekávali zisk ve výši 45 centů. Netflix sice nenaplnil očekávání ohledně zisku, nicméně mu přibylo více předplatitelů, než analytici předpokládali. Ukázalo se, že počet nových uživatelů se ve 4. čtvrtletí zvýšil o 7,66 milionu oproti očekávaným 4,5 milionu. A jaksi všichni zapomněli, že čistý zisk činil pouze 55 milionů USD oproti 607 milionům USD ve stejném období roku 2021.

Nemusíte se bát, je to jen mimořádná ztráta.

Tak výrazný rozpor s očekáváním společnosti ohledně čistého zisku byl způsoben dluhem denominovaným v eurech. Oslabení amerického dolaru vůči euru ve čtvrtém čtvrtletí není provozní ztrátou. Jedná se o důsledek měnového rizika. Přesto marže společnosti ve výši 7 % překonaly očekávání Wall Street. A všichni jsou spokojeni, zejména investoři, které předobchodní pohyb směrem vzhůru rozzářil.

K nárůstu počtu nových uživatelů přispěl především seriál Harry & Meghan, který v USA v období od 12. do 18. prosince vygeneroval 1,69 miliardy minut sledování.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 byl však nejoblíbenější jiný seriál.

Tanec v hodnotě 3 milionů uživatelů

Netflix zakončil rok 2022 řadou nových hitů, včetně seriálu Wednesday v režii Tima Burtona s Jennou Ortegou v hlavní roli a dalšího dílu série Riana Johnsona "Knives Out" - "Glass Onion". Od svého debutu 23. listopadu se Wednesday stala třetím nejsledovanějším seriálem na Netflixu, hned za Stranger Things a Squid Game, a dvakrát překonala rekord v počtu hodin zhlédnutých za jeden týden u anglicky mluveného seriálu.

Slavný tanec titulní postavy Wednesday se stal hitem internetu a okamžitě se dočkal mnoha interpretací od hvězd a celebrit a v originále zaznamenal na YouTube 40 milionů zhlédnutí. To následně zvýšilo popularitu seriálu a umožnilo přilákat další 3 miliony uživatelů.

Lakmusový papírek nálady streamingu

Netflix se stal jakýmsi lakmusovým papírkem pro Hollywood a Wall Street, pokud jde o streamování. Když společnost zahájila první polovinu roku 2022 sérií hrozivých zpráv o příjmech, které odhalily ztrátu 970 000 předplatitelů, investoři začali panikařit. Netflix ztratil svou miliardovou tržní hodnotu a následné otřesy si vybraly daň i u dalších společností zaměřených na streamování, jako jsou Disney a Warner Bros. Discovery - První jmenovaná utrpěla za předchozího generálního ředitele Boba Capeka ztrátu 1,47 miliardy dolarů.

Levnější předplatné podporované reklamou má potenciál

Kromě série propouštění několika stovek zaměstnanců a rozpočtových škrtů v roce 2022 představil Netflix v listopadu levnější předplatné podporované reklamou za 6,99 dolaru měsíčně oproti 15,49 dolaru za standardní tarif. Jednalo se o první čtvrtletí, kdy je nová služba podporovaná reklamou zahrnuta do finančních výsledků společnosti Netflix. Společnost nezveřejnila, jaký podíl nových předplatitelů si vybral levnější službu. Společnost uvedla, že zapojení nových uživatelů je srovnatelné se zapojením stávajících uživatelů. Streamovací gigant nezaznamenal výrazný počet lidí, kteří by měnili tarify z dražších na levnější, což je dobrá prognóza pro budoucí výsledky.

Král je mrtev, ať žije král

Trh také pozitivně přijal informaci o rezignaci generálního ředitele Reeda Hastingse. Na jeho místo nastoupí Greg Peters, který byl zodpovědný za spuštění reklamní služby. To může znamenat, že reklamní byznys je pro Netflix mimořádně důležitý a prognózy kolem jeho budoucnosti jsou optimistické. Netflix chce vyřešit problém sdílených účtů, a proto se na začátku roku 2023 rozhodl tuto praxi výrazně omezit.

https://s22.q4cdn.com/959853165/files/doc_financials/2022/q4/FINAL-Q4-22-Shareholder-Letter.pdf

Netflix forever alive

S ohledem na rostoucí obavy z recese a nejistotu způsobenou obecně slabou výsledkovou sezónou se však Netflix jeví jako světlo naděje pro tržní býky a jeho schopnost překonat očekávání, pokud jde o získávání nových předplatitelů, je klíčová. A je jedno, zda je to díky záplavě nových zajímavých premiér, nečekaným úspěchům tanečních scén nebo prostě jen ročnímu období a počasí, které vybízejí k trávení času před televizí.

Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A. organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Netflix po nárůstu počtu předplatitelů ve 3. čtvrtletí vyskočil v předobchodní fázi o 12 % výše
    Společnost Netflix (NFLX.US) po zveřejnění zprávy o výsledcích za 3. čtvrtletí 2023 vzrostla v odpoledním obchodování o 12 %. Za tímto nárůstem stojí dobré důvody, protože zpráva se ukázala jako hvězdná, zejména pokud jde o přírůstky nových předplatitelů. Pojďme se na zprávu podívat!
  • Netflix po skončení obchodování posiluje o 7,5 % po skvělých číslech o počtu předplatitelů
    Společnost Netflix oznámila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2023, které byly při pohledu na klíčové ukazatele streamovací společnosti silně pozitivní. Tržby společnosti dosáhly 8,83 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Provozní zisk činil 1,5 miliardy dolarů a zisk na akcii (EPS) 2,11 dolaru. EPS byl mírným zklamáním, ale počet nových uživatelů za 4. čtvrtletí překonal všechny rekordy.
  • Netflix po vykázání výsledků roste 📈
    Včera po uzavření burzy vydal streamovací gigant Netflix své čtvrtletní výsledky. Trhy očekávaly příchod výsledků se zatajeným dechem, protože ty minulé přinesly velké výprodeje akcií společnosti a ukázaly se být předzvěstí nabídky na hlavních indexech. Tentokrát Netflix překonal odhady analytiků a akcie vyskočily v předburzovním prodeji o téměř 8 %. Jsou však vykázané výsledky opravdu tak dobré?
  • Netflix po výsledcích za 2Q
    Akcie Netflixu se mohutně zotavují poté, co v květnu 2022 dosáhly pětiletého minima 161,40. V týdenní seanci minulý týden navíc cena vyskočila na čerstvé maximum 477,65, a to pouhý den před oznámením výsledků za 2. čtvrtletí, čímž se pokusila zaplnit mezeru z ledna 2022. Netflix minulý týden po zavření amerického trhu zveřejnil čísla za 2Q .Tržby dosáhly 8,19 vs. očekávaných 8,3 mld. USD. Krátkodobé oscilátory se jasně přiklánějí na medvědí stranu. Konkrétně ukazatel RSI spadnul pod hranici 70 překoupených bodů, zatímco ukazatel Stochastic se blíží ke své přeprodané oblasti pod úroveň 20.
  • Netflix právě provedl důležitou akvizici na cestě ke společnosti Disney
    Není pochyb, že Netflix (NASDAQ:NFLX) se stal hlavním poskytovatelem streamovacích služeb, jejichž je průkopníkem. Na konci třetího čtvrtletí měla společnost přibližně 214 miliónů předplatitelů a s každým čtvrtletím přibývaly další milióny.
  • Netflix propadl o 20 % po zveřejnění hospodářských výsledků
    Netflix (NFLX.US) reportoval výsledky za Q4 2021 po včerejším uzavření obchodní seance na Wall Street. Přestože hospodářský report v mnoha ohledech nezklamal, tak obchodníky vyděsil odhad pomalého růstu nových předplatitelů v tomto kvartálu. Zde jsou důležitá čísla reportu:
  • Netflix překonává odhady, obsah je královský
    „Po roce 2022, který byl pro společnost Netlfix zatím krušný, si investoři oddechli, protože se zdá, že se jejich osud obrací. Po poklesu počtu předplatitelů Netflix poprvé ve své historii překonal odhady a ve třetím čtvrtletí si připsal 2,41 milionu předplatitelů. Opět kraluje obsahem, který je důvodem, proč Netflix v tomto čtvrtletí zaznamenal tak dobré výsledky, od seriálu Stranger Things po Cobra Kai.
  • Netflix přidal téměř 10 %
    Jedním z hlavních hybatelů zámořského obchodování byl včera Netflix, který včera přidal 9,2 %. Naopak se nedařilo Alibabě, která po loňském úspěchu v cloudovém byznysu opět propadla, výnosy zde poklesly o více než 2 % a divize se opět propadla do ztráty. Její akcie tak včera propadly o 5,4 %. Retailový řetězec Walmart výsledky překvapil pozitivně, především pak na úrovni výnosů, které rostly v prvním čtvrtletí o 8 %. Zároveň zvýšil celoroční výhled a jeho akcie tak včera narostly o 1,3 %. Stejně tak by se dalo mluvit o společnosti Bath & Body Works, která taktéž představila lepší sadu čísel s vylepšeným výhledem, zde to ale stačilo dokonce k nárůstu o 10,8 %.
  • Netflix přilákal 8,8 milionu nových předplatitelů a vyskočil o 15 %
    Netflix ve třetím čtvrtletí přilákal 8,8 milionu nových čistých předplatitelů, pravděpodobně díky omezení sdílení hesel, a jeho akcie se včera v obchodních hodinách obchodovaly o téměř 15 % výše. Cena zastavila svůj poslední pokles poblíž bývalé rezistence 345, která byla zabírána od dubna do května 2023.
  • ➡️Netflix reportuje výsledky během stávky v Hollywoodu
    Poprvé od roku 1960 se ve filmovém průmyslu setkáváme s dvojí stávkou. Stávkují spisovatelé i scenáristé, což do značné míry ovlivňuje producenty filmů a seriálů, jako je Netflix. Na druhé straně máme také stávku hollywoodských herců, která se Netflixu rovněž dotýká, i když v podstatně menší míře než velkých filmových studií. Kromě toho se Netflix potýká také se změnami v distribuci svých produktů, které souvisejí s tzv. sdílením hesel. Jak to vše ovlivní finanční výsledky streamovacího gigantu? Udrží si Netflix své vedoucí postavení? Bude i nadále dohánět tržní ztráty ve srovnání s rekordním oceněním v době pandemie?
  • Netflix se nadechuje k dalšímu růstu
    Zavřená kina spolu s dalšími opatřeními proti covidu zařadily minulý rok Netflix na žebříček pandemických vítězů, v letošním roce se však nárůst jeho popularity zastavil. Nyní začíná největší světová streamovací platforma znovu růst. K růstu mu pomohla nejen široká nabídka filmů a seriálů, ale také vstup do průmyslu her.
  • Netflix s neuspokojivými výsledky. Růst předplatného prudce poklesl🚩
    Společnost Netflix (NFLX.US) včera zveřejnila smíšenou finanční zprávu za 1. čtvrtletí, ve které uvedla nižší než očekávané tržby a mírně vyšší než předpokládaný zisk. V roce 2022 pokles Netflixu předznamenal oslabení akcií technologických společností. Bude tomu tak i tentokrát? Akcie před otevřením ztratily 2 % a býkům se podařilo zastavit první 10% propad po zveřejnění zprávy.
  • Netflix téměř zdvojnásobil zisk, růst počtu předplatitelů ale zpomaluje
    Americká internetová televize Netflix ve druhém čtvrtletí téměř zdvojnásobila zisk, růst počtu předplatitelů ale výrazně zpomalil. Vedení firmy to ve výsledkové zprávě mimo jiné přičítá zpoždění v produkci nových filmů a seriálů, které způsobila pandemie. Potenciální předplatitele navíc láká i konkurence, například služba Disney+. Netflix proto nyní sází i na videohry, které přidá na svou platformu bez zvýšení předplatného.
  • Netflixu přibylo díky koronaviru 16 milionů předplatitelů
    Americkému provozovateli streamovacích služeb Netflix přibylo v prvním čtvrtletí díky koronavirovým omezením 16 milionů předplatitelů - dvakrát více, než odhadoval, a nejvíce za 13 let jeho historie. Firma nicméně v úterý po skončení burzovního obchodování varovala, že druhá polovina roku bude pravděpodobně slabší, protože přestanou platit nařízení o tom, že lidé mají trávit maximum času doma. Akcie Netfkixu na zveřejnění čtvrtletních hospodářských výsledků zareagovaly růstem.
  • Netflix ve čtvrtletí přišel o téměř milion předplatitelů, čekal ale větší úbytek
    Americká internetová televize Netflix ve druhém čtvrtletí přišla v celém světě o 970.000 předplatitelů. Úbytek byl ale mnohem méně výrazný, než firma dříve předpovídala. Společnost Netflix dnes navíc uvedla, že ve třetím čtvrtletí by se měl počet předplatitelů vrátit k růstu. Akcie podniku po zveřejnění čtvrtletních výsledků výrazně posílily.
  • Netflix v problémech kvůli AI? Stávky kazí byznys streamovacím společnostem
    Společnost Netflix, která se v posledních letech stala lídrem v oblasti streamovacích služeb, zklamala Wall Street svými výsledky za druhé čtvrtletí, které zaostaly za odhady analytiků. Akcie se po tomto oznámení propadly o 5 %.* Svou roli v tom nepochybně sehrála stávka scénáristů, k níž se připojila řada herců, což způsobilo problémy při výrobě dalších pokračování seriálů a filmů. V pozadí celé kauzy stojí horký trend doby - využívání umělé inteligence. Jak se s ní americký průkopník kinematografie vypořádává?
  • Netflix výsledky dnes! Překvapí znovu Wall Street? 🖥
    Po uzavření americké seance představí streamovací gigant Netflix (NFLX.US) své výsledky za 1. čtvrtletí. Kromě samotné zprávy budou investoři věnovat pozornost předplatitelům, příjmům z reklamy a snaze ukončit sdílení hesel na platformě. Výsledky lze také považovat za ukazatel celkového spotřebitelského sentimentu a zdraví dalších streamovacích a zábavních společností včetně Warner Bros Company (WBD.US), Paramount (PARA.US) a Disney (DIS.US). Co očekávat ve výsledcích?
  • Netflix – 5 zajímavostí o největší online streamovací platformě na světě
    Akcie Netflix masivně profitovala z koronavirové krize. Kvůli plošným lock-downům se lidé hromadně obrátili k online zábavě jako videohry a právě streamovací služby, jako je Netflix. Cena akcií společnosti Netflix se od svého březnového minima téměř zdvojnásobila, následně však zaznamenala 10 % korekci.
  • NET long pozice na libře začínají pozvolna narůstat. Obchodníci ale libru i nadále ve velkých objemech shortují
    Nechceme zatím moc předbíhat, ale vypadá to, že se na libře konečně začíná blýskat na lepší časy. Minimálně co se tržního sentimentu vůči dalším long pozicím týká. Čistý objem net long pozic na trhu s librovými futures, který zachycuje rozdíl mezi celkovým počtem long kontraktů a celkovým počtem short kontraktů mezi velkými spekulanty totiž začíná konečně stoupat. Čistý objem net long pozic je sice stále na propastných -81 tis., to je však výrazně lepší výsledek než v polovině minulého měsíce, kdy se blížil k rekordně nízkým -110 tis. kontraktům.
  • Net-long pozice na mědi na historickém maximu. Začínají průmyslové kovy nebezpečně bublat?
    Kde to na finančních trzích momentálně nejvíce bublá? Horkým kandidátem se zdají být hlavně průmyslové kovy. Vezměme si třeba měď. Cena mědi obchodované v Londýně vystoupala v září nad 6 900 dolarů za tunu, což je 50 % nad úrovněmi z minulého září a 20% nárůst jen od letošního června. Růst za poslední dva měsíce je skutečně dramatický a měď je díky němu už nyní o více než 1 000 dolarů nad letošním targetem analytiků dotazovaných agenturou bloomberg.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
Oanda
eTrader
FinFX broker
reklama
CapXmaster