Sobota 27. duben 2024 20:00
reklama
CapXmaster
reklama
FTMO král
reklama
InstaForex ebook vzdelavaci
reklama
Dukascopy new

Maloobchodní tržby v eurozóně mírně lepší, než se očekávalo

08.11.2023 12:40  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Maloobchodní tržby eurozóny za září dosáhly -2,9 % vs. -3,1 %  oček. a -2,1 % dříve

  • Zároveň měsíční čtení mírně kleslo -0,3% vs -0,2% oček. a -1,2 % dříve

 


Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A., organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

 

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Maloobchodní tržby setrvávají meziročně v poklesu
    Maloobchodní tržby dle očekávání pokračovaly po očištění o cenový vývoj v meziročním poklesu o 7,7 % po prosincových 8,1 %. Z meziměsíčního pohledu je ale lednový výsledek příznivější, když tržby vyjma prodejů automobilů reálně vzrostly o 0,3 % (sezónně i kalendářně očištěno), zatímco v 4Q22 měsíc co měsíc klesaly.
  • Maloobchodní tržby setrvávají v poklesu
    Maloobchodní tržby v listopadu mírně snížily meziroční pokles na 8,7 % z 9,9 % v říjnu. Z meziměsíčního pohledu se jedná o pokles tržeb reálně o 0,3 %. To vnímáme s ohledem na klesající kupní sílu domácností a velmi nízkou důvěru spotřebitelů jako ještě „dobrý“ výsledek.
  • Maloobchodní tržby setrvávají v poklesu
    Maloobchodní tržby vyjma prodejů automobilů v prosinci prohloubily meziměsíční pokles z 0,3 na 0,7 % (ve stálých cenách, sezónně a kalendářně očištěno), což je v meziročním srovnání dostalo do poklesu o 7,3 %. Včetně prodejů automobilů pokles dosáhl meziměsíčně 0,3 % a 5,6 % meziročně. Jedná se o horší výsledek než trh očekával; náš odhad dokonce na pozadí stabilizace spotřebitelské důvěry počítal s tím, že dojde k přerušení série meziměsíčního poklesu tržeb během října a listopadu.
  • Maloobchodní tržby silně propadly, ale přesto byly výrazně nad odhady
    Maloobchodní tržby v dubnu bez motoristického segmentu klesly oproti březnu o 4,8 % a meziroční propad se tak prohloubil na 10,6 %. Je to sice velký propad, ale v kontextu současného vývoje to je mnohem lepší, než se odhadovalo. Zhruba řečeno, čekalo se číslo ještě o deset procent slabší. Pozitivní překvapení jde do značné míry na vrub revizi předchozích dat, když podle nových údajů činil březnový meziroční propad maloobchodních tržeb 5,6 %, zatímco původní odhad ukazoval větší pokles o necelých 9 %. Celkové maloobchodní tržby se zahrnutím prodejů aut meziročně klesly o 21,2 % a i v tomto případě se v průměru čekal ještě větší propad kolem 30 %.
  • Maloobchodní tržby snížily svůj propad
    Maloobchodní tržby bez aut v listopadu klesly na -8,7 % meziročně oproti -9,4 % v říjnu. Trhy očekávaly pokles na -7,9 % meziročně.
  • Maloobchodní tržby ukazují na oslabující poptávku
    Maloobchodní tržby dnes uzavírají trojici dat z české reálné ekonomiky přinášející první tvrdá data za třetí kvartál. Stejně jako průmysl a zahraniční obchod nestartuje maloobchod třetí kvartál v dobré formě. Očekávaný pokles tržeb vyjma prodejů aut (reálně a po očištění o kalendářní vlivy) ve výši 5,5 % oproti loňskému červenci byl nakonec překonán, když dosáhl -7,2 %. Současně byla k horším revidována data za červen, konkrétně z -6,0 % na -6,9 %. Z meziměsíčního pohledu poklesly tržby o 0,6 % po předchozí stagnaci. Trend meziměsíčně klesajících tržeb pozorujeme již od února. Po zahrnutí prodejů aut tržby poklesly o 0,7 % meziměsíčně a v meziročním srovnání setrvaly na -6,9 %.
  • Maloobchodní tržby v Austrálii ztratily
    Australské maloobchodní tržby se v listopadu překvapivě propadly o 0,1 procenta. Většinový konsenzus předpokl...
  • Maloobchodní tržby v Británii překonaly očekávání, analýza EUR/GBP
    Britské maloobchodní tržby rostly v září rychleji, než se očekávalo. V meziměsíčním srovnání si tržby připsaly 0,...
  • Maloobchodní tržby v ČR mírně vzrostly
    Maloobchodní tržby bez zahrnutí prodeje aut v srpnu oproti červenci reálně vzrostly o 0,3 %. To znamená meziroční stagnaci. Z hlediska trhu je to mírné negativní překvapení. Analytici v průměru čekali růst o 1,8 % y/y. My jsme naopak byli pesimističtější, když jsme čekali pokles o 1,1 %. Po očištění o vliv rozdílného počtu pracovních dnů činí meziroční růst tržeb 1,6 %, což je jen lehce pod tempem z předchozího měsíce (1,8 % y/y). S ohledem na čerpání dovolených a také mírně klesající spotřebitelskou důvěru to není špatný výsledek.
  • Maloobchodní tržby Velké Británie zklamaly
    Nejstudenější březen od roku 1962 ublížil maloobchodním tržbám ve Velké Británii. Tržby v meziměsíčním měř...
  • Maloobchodní tržby v eurozóně zklamaly, sektor služeb v GB překvapil; EUR/GBP před důležitým supportem
    Britský sektor služeb dnes příjemně překvapil trhy. Tamní index nákupních manažerů (PMI) vzrostl nejrychleji za p...
  • Maloobchodní tržby ve Velké Británii překvapily, GBP/USD zatím bez reakce
    Maloobchodní tržby ve Velké Británii dnes pozitivně překonaly všechna očekávání a dostaly se tak z předcho...
  • Maloobchodní tržby ve Velké Británii zklamaly
    Britské maloobchodní tržby se v prosinci propadly o 0,1 procenta. Růstu se tak nedočkaly již třetí měsíc v řadě. ...
  • Maloobchodní tržby v Japonsku rostou, japonský premiér musel čelit ostré kritice
    Japonské maloobchodní tržby vzrostly v prosinci v meziročním měření o 0,4 procenta, jde tak o výrazné zpomalení o...
  • Maloobchodní tržby v květnu výrazně oživily
    Maloobchodní tržby bez prodejů motorových vozidel v ČR v květnu vzrostly meziměsíčně o výrazných 11,6 % a pozitivně překvapily jak nás, tak trh. Nárůst prodejů v maloobchodě se sice očekával s tím, jak došlo v květnu k rozvolnění většiny vládních opatření proti šíření koronaviru, avšak ne v takovémto rozsahu. Maloobchodní prodeje tak dosáhly předkrizové úrovně, když jejich meziroční růst po očištění o kalendářní vlivy činil 2 %. K tomu pravděpodobně významně přispěl vládní program Antivirus, který prozatím drží nezaměstnanost na nízkých hodnotách. Ta podle včera zveřejněných dat MPSV vzrostla v červnu jen o desetinu na 3,7 % a i nadále zůstává nejnižší z celé EU. Otázkou však je jak dlouho. Program Antivirus totiž s posledním srpnem skončí, pokud tedy nedojde k jeho prodloužení, o čemž nyní vláda jedná. Podniky však postrádají poptávku, což ukázala i včerejší čísla průmyslové produkce, která je meziročně o celou čtvrtinu nižší. A s tím pravděpodobně ani program Antivirus nic nezmůže. Pro průmyslově orientovanou ekonomiku jako je ta česká, je totiž zásadní poptávka ze zahraničí. Nárůst nezaměstnanosti v druhé polovině roku se tak očekávat dá, jde jen o to jak moc výrazný bude. Je důležité připomenout, že mzdové náklady tvoří jen část celkových nákladů firem a ty podnikům pomůže uhradit jen obnovený odbyt jejich produkce.
  • Maloobchodní tržby v říjnu výrazněji vzrostly, jejich úroveň ale zůstává nízká
    České maloobchodní tržby bez prodejů aut v říjnu meziměsíčně vzrostly v reálném vyjádření o 0,6 % po zářijovém poklesu o 0,5 %. Meziročně byly tržby stále nižší o 1,4 % (po očištění o vliv rozdílného počtu pracovních dní), což byl však oproti tržnímu konsensu (-1,9 % y/y) mírně lepší výsledek. Samotná úroveň tržeb navzdory zmíněnému meziměsíčnímu růstu zůstává stále velmi nízká. Oproti předpandemickému únoru 2020 byly tržby v maloobchodě nižší o 7,1 %.
  • Maloobchodní tržby v říjnu výrazně zklamaly a nadále zůstávají hodně volatilní
    Říjnový objem tuzemských maloobchodních tržeb bez prodejů aut výrazně zklamal. Meziročně byl nižší o 9,4 procenta, zatímco tržní konsensus předpokládal pokles o 6,4 procenta. Meziměsíčně došlo k propadu tržeb o 1,8 procenta po předchozím růstu o jedno procento. Nadále tak platí, že vývoj maloobchodních prodejů z měsíce na měsíc je v současné době hodně volatilní a těžko predikovatelný.
  • Maloobchodní tržby v USA
    Američané stále ještě utrácejí peníze, i když v těchto dnech trochu více zohledňují své rozpočty.
  • Maloobchodní tržby v září překvapivě vzrostly
    Tuzemské maloobchodní tržby bez prodejů aut za září překvapily meziměsíčním růstem o 0,8 % poté, co předchozích pět měsíců klesaly. V meziročním vyjádření se pokles těchto tržeb zmírnil z -8,1 % na -5,6 %, zatímco analytici v průměru očekávali -7,8 %. Překvapivě pozitivní je dnešní výsledek s ohledem na vývoj spotřebitelského sentimentu, který v září prolomil nová historická minima. Vliv na vyšší spotřebu mohla mít jednorázová výplata vládního pětitisícového příspěvku některým rodinám s dětmi. Část z nich příspěvek obdržela již ke konci srpna, zbytek pak v průběhu září. S ohledem na negativní vývoj spotřebitelského sentimentu, který souvisí s přetrvávající vysokou inflací a nejistotou, lze však pro další měsíce očekávat spíše pokračování poklesu tržeb.
  • Maloobchodní tržby v závěru roku zvolnily tempo
    Maloobchodní tržby v prosinci vykázaly nižší tempo, než se očekávalo. Se zahrnutím prodejů automobilů došlo k meziročnímu nárůstu o 2,1 %, vyjma aut o 3,3 %. Oproti listopadu to znamená pokles tržeb (reálně) o 1,5 %, respektive o 1,0 %, když ze statistiky vyloučíme obchod s automobily.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
FTMO férovost