Úterý 13. května 2025 19:02
reklama
Fintokei Payouty
reklama
RebelsFunding
reklama
Purple e-book Reverzní cenové formace
reklama
Purple e-book Reverzní cenové formace

Footshop po silných výsledcích prvního kvartálu zvyšuje finanční výhled

13.05.2025 13:57  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Skupina Footshop, přední evropský prodejce streetwearové módy, pokračuje i letos v mimořádně úspěšné růstové vlně. Výsledky za první kvartál vykázaly ve všech finančních ukazatelích výrazný meziroční růst. Skupina zvyšuje původní finanční výhled na rok 2025 a nově cílí na tržby ve výši 1,80–2,00 miliardy Kč, v případě ukazatele EBITDA na 150–180 milionů Kč. 

·         Čisté tržby z obchodní činnosti dosáhly v 1Q 2025 hodnoty 422 milionů Kč, což znamená v meziročním srovnání 45% nárůst.

·         Hrubá marže meziročně vzrostla o 54 % na 187 milionů Kč za první kvartál 2025.

·         Ukazatel EBITDA dosáhl za první tři měsíce letošního roku na 31 milionů Kč, což je 32% nárůst oproti stejnému období roku 2024.

·         Pro rok 2025 zvyšuje skupina svůj dosavadní finanční výhled na 1,80-2,00 miliardy Kč
v případě tržeb a 150-180 milionů Kč pro ukazatel EBITDA.

„Do roku 2025 jsme vstoupili velmi úspěšně. Výsledky za první čtvrtletí potvrzují pokračující růst napříč trhy i segmenty a navazují na historicky nejúspěšnější rok 2024. Výrazně jsme rozšířili naši evropskou přítomnost vstupem na deset nových trhů a upevnili pozici Footshopu mezi předními hráči v prémiové streetové módě. Značku Queens jsme posílili otevřením první vlajkové prodejny v centru Prahy a připravujeme další expanzi kamenných obchodů Footshopu v klíčových evropských městech. Velký potenciál vidíme také v rozšíření portfolia o nové prémiové značky, v čele s ikonickou značkou Jordan. Věříme, že naše silné zaměření na inovace, zákaznickou zkušenost a provozní efektivitu nám dává pevný základ pro další růst i v dalších letech,“ říká Peter Hajduček, CEO a zakladatel Footshopu.

Skupina Footshop dosáhla v prvním čtvrtletí 2025 výrazného meziročního růstu všech klíčových finančních ukazatelů. Výsledky navazují na úspěšný rok 2024, kdy skupina dosáhla historicky rekordního obratu 1,44 miliardy Kč, a odrážejí pokračující růstovou dynamiku. Díky výraznému zlepšení finančního zdraví, včetně snížení čistého dluhu o 83 % a splacení všech bankovních úvěrů, Footshop zvyšuje svůj původní výhled na rok 2025. Do roku 2029 chce skupina zdvojnásobit své tržby na 2,6-3,0 miliardy Kč.

„Silný výkon v roce 2024 a úspěšný začátek roku 2025 dále posilují finanční zdraví skupiny Footshop – rostoucí zisk, silnější cash-flow i rozvaha nám dávají prostor pro další rozvoj. Splátkou všech bankovních úvěrů ke konci roku 2024 jsme snížili poměr čistého dluhu k EBITDA z 2,15 na 0,17. Věřím, že další růst a důraz na provozní efektivitu budou i nadále posilovat hodnotu pro naše akcionáře,“ doplňuje Leoš Brabec, finanční ředitel skupiny Footshop.

„Máme radost, že Footshop dlouhodobě vykazuje mimořádné výsledky. Nastavená obchodní strategie a výborná finanční výkonnost se začíná propisovat i do důvěry akcionářů. Akcie Footshopu se nyní řadí mezi růstově nejzajímavější tituly pražské burzy,“ komentuje Oliver Polyák, manažer divize investičního bankovnictví společnosti WOOD & Company, která stojí za projektem prvního SPACu v Česku.

Expanzní strategie

Rozvojová strategie skupiny zahrnuje kombinaci online a offline zákaznické zkušenosti. Šest kamenných prodejen značek Footshop a Queens v metropolích střední a východní Evropy (2x Praha, Bratislava, Budapešť, Bukurešť a Varšava) navštívilo v roce 2024 více než milion zákazníků. V rámci další expanze se po nedávném otevření poboček ve Varšavě a v Praze (Queens) společnost v rámci regionu střední a jihovýchodní Evropy zaměřuje na Sofii a Atény, zatímco na západoevropských trzích zvažuje otevření prodejen v Berlíně, Paříži, Lyonu nebo Marseille.

Zkušenosti ukázaly, že 80 % návštěv je realizováno přes mobilní zařízení, proto skupina investovala do vývoje vlastních aplikací pro obě značky s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost. Mobilní aplikace obou značek si stáhlo už přes 400 tisíc fanoušků streetwearové módy.

První čtvrtletí roku 2025 představovalo pro skupinu nejdynamičtější období v historii společnosti – díky jednotné platformě spustila lokalizované e-shopy pro obě značky v deseti nových regionech, což umožnilo plné pokrytí evropského trhu. Webové stránky skupiny navštívilo vloni přes 41 milionů návštěvníků, meziročně se návštěvnost webu zvedla o 23 %. K odběru zákaznického newsletteru je registrováno 2,6 milionů odběratelů.

„Díky expanzním a rozvojovým aktivitám vzrostla v loňském roce naše zákaznická základna o 24 % a registrovali jsme meziroční nárůst objednávek o 27 %. Zhruba pětinový podíl tvoří loajální zákazníci, kteří u nás realizují několik objednávek ročně a opakovaně se vracejí. Všechny naše objednávky jsou centrálně vyřizovány v pražském skladu o rozloze 10 tisíc metrů čtverečních, kde nyní významně investujeme do robotizace a celkového zefektivnění procesu odbavení objednávek,“ doplňuje Hajduček.

Rozšiřování zákaznické základny jako další příležitost k růstu

Podle dat společnosti Behavio si 35 % Čechů koupí tenisky několikrát za rok. Z těchto lidí má více než čtvrtina (26 %) povědomí o značce Footshop, což představuje nárůst o 4 p.b. od začátku roku 2025. Většinou se jedná o mladou generaci do 27 let, která tvoří největší zákaznickou základnu této značky. Skupina tak vidí výrazný nákupní potenciál u starší populace, na kterou se chce více zaměřit. „Naší současnou strategií je rozšířit aktivity na další zákazníky skupiny tak, abychom budovali povědomí o značce mezi lidmi, kteří Footshop neznají, ale nakupují v rámci nákupní kategorie. To vše při zachování věrnosti naší hlavní zákaznické základně GenZ, která tvoří největší skupinu,“ uzavírá Hajduček.

Skupina Footshop v prvních měsících roku významně investovala do marketingových aktivit a zvýšení znalosti značky mezi novými potenciálními zákazníky. Realizovala svou první televizní kampaň s celebritami cílenou na širší věkovou skupinu 15-55 let a také novou "always on" digitální kampaň na českém, rumunském a polském trhu. Obě kampaně měly okamžitý pozitivní výsledek a projevily se v růstu zákaznické základny i zvýšení znalosti značky. Metrika vyhledávání značky Footshop vzrostla v březnu meziročně o 138 %, v prvním čtvrtletí dohromady o 58 %.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Fondy prchají z emerging markets nejrychleji za dva roky. První oběť konce QE?
    Za poslední čtyři roky přiteklo do emerging markets, kam bývá řazena i Česká republika, celkem 3,9 bilionu dolarů. Ny...
  • Fondy reagují na skandál v Bílém domě růstem
    Struktura vln ve 4hodinovém grafu pro #SPX se zdá být nejistá, ale celkově přehledná. Ve 24hodinovém grafu se objevuje globální pětivlnná struktura, která je tak rozsáhlá, že se ani při minimálním měřítku plně nevejde do okna terminálu. Jednoduše řečeno, americké akciové indexy se již velmi dlouho nacházejí v rostoucím trendu. Víme však, že trendy se nakonec obrátí. V současné době probíhá formování vlny 5 ve vlně 5. Index se již čtyřikrát neúspěšně pokusil prorazit nad úroveň 6 093, která odpovídá 200,0% Fibonacciho retracementu z vlny 4. Podle mého názoru je v blízké budoucnosti pravděpodobná nová korekční vlna nebo série korekcí. Americký akciový trh je přehřátý a stále více analytiků začíná hovořit o "bublině".
  • Fondy sa boja viac politiky ako ekonomiky. Na forexe neveria euru ani libre
    Včera bol zverejnený pravidelný mesačný prieskum medzi fondmi z dielne Bank of America Merill Lynch, v rámci ktorého sú manažéri popredných fondov dotazovaní na príležitosti a riziká na finančných trhoch.
  • Fondy sa v novembri vo veľkom púšťajú do rizikových obchodov. Ich tolerancia rizika je najvyššia v tomto tisícročí
    Včera bol zverejnený novembrový prieskum investičného sentimentu medzi veľkými globálnymi fondmi, a ten priniesol veľmi zaujímavé výsledky. Najmä čo sa týka ich ochoty ísť do rizika. Čistý indikátor apetítu po riziku (vypočítaný ako rozdiel medzi respondentmi, ktorí majú vyššiu než normálu ochotu prijímať riziko a tými, ktorí ju majú nižšiu), ukázal najvyššiu hodnotu v histórii prieskumu, ktorá sa datuje do roku 2001. Vôbec to pritom nie je dlhodobý fenomén, ešte pred niekoľkými mesiacmi bol tento ukazovateľ v mínuse.
  • Fondy soukromého kapitálu loni v ČR investovaly do 23 firem
    Fondy soukromého kapitálu loni v ČR investovaly do 23 společností. V roce 2018 to bylo 19 firem. Co se týká celkového objemu investovaných peněz, v roce 2019 meziročně narostl o 127 procent. Objem nových peněz od investorů, tedy fundraising, dosáhl téměř 100 milionů eur (267 milionů Kč), což je třetina roku 2018. Vyplývá to ze společné zprávy společnosti Deloitte a Czech Private Equity & Venture Capital Association (CVCA).
  • Fondy začínají být po dlouhé době opět long JPY
    Japonská měna za sebou má pár velmi slušných týdnů, díky kterým se dostala na páru s dolarem začátkem března až na dosah hranice 105 USDJPY, kde se naposledy pohybovala koncem roku 2016 krátce po prezidentských volbách ve Spojených státech. Ukázkou toho jak moc se situace na JPY v poslední době změnila je přitom vedle samotné ceny JPY také objem napákovaných (leveraged) pozic hedžových fondů a dalších velkých hráčů na trhu, které se v minulém týdnu vyhouply po velmi dlouhé době zpět do long JPY teritoria.
  • Fondy začínají být znovu net-short vůči americkému dolaru, německé výnosy i euro mezitím atakují důležitou resistenci
    Posledních pár týdnů přineslo na EURUSD pár docela zajímavých změn, a to nejen v kurzu samotného měnového páru, ale i v celkovém fundamentu, který se začal výrazně zlepšovat ve prospěch evropské měny. Na dolaru se situace příliš nezměnila, ale zlepšen výhledu pro euro a spekulace na to, kdy ECB začne konečně se signalizací přísnější měnové politiky, pomáhá euru k vydatnému růstu, díky kterému se již stačilo vyhoupnout nad hranici 1,14 EURUSD a jen od začátku letošního roku zpevnilo o téměř 10 %. Změna fundamentu již přiměla k výrazné změně portfolia také fondy, které obchodují s dolarem na páku a jejichž celkové čistá pozice je poprvé od poloviny minulého roku short USD.
  • Foot Locker ve 4Q zaznamenal růst porovnatelných tržeb, roční výhled zaostal za očekáváním
    Americký maloobchodní prodejce s volnočasovou obuví Foot Locker zveřejnil výsledky hospodaření za 4Q 2024. Společnost vykázala meziroční růst porovnatelných tržeb o 2,6 %, čímž překonala průměrný analytický odhad růstu o 2,25 %. Roční výhled očištěného zisku na akcii však nenaplnil očekávání.
  • Footshop aktualizoval dlouhodobý výhled, v roce 2029 projektuje tržby v rozmezí 2,6-3,0 mld. Kč
    Maloobchodní prodejce streetwearové obuvi a oblečení Footshop aktualizoval dlouhodobý výhled.
  • Footshop oznamuje historicky nejúspěšnější půlrok a zvyšuje výhled na rok 2024
    Finanční výsledky společnosti Footshop, předního evropského prodejce streetwearové módy, představují nejúspěšnější období v historii společnosti. Výsledky za první pololetí letošního roku předčily očekávání a s výrazným růstem ve všech ukazatelích upevnily pozici společnosti na globálním trhu.
  • Footshop slaví rekordní finanční výsledky na horní hranici zveřejněných cílů
    Skupina Footshop, přední evropský prodejce streetwearové módy, zakončil rok 2024 mimořádně úspěšně. Silný meziroční růst tržeb podpořil výborný výsledek ukazatele EBITDA, který meziročně vzrostl více než dvojnásobně a naplnil očekávání skupiny, které bylo stanoveno na 100-120 milionů Kč. Footshop očekává růstový trend i v roce 2025.
  • Footshop v 1Q vykázal silný meziroční růst ve všech finančních ukazatelích a zvýšil výhled
    Prodejce streetwearové módy Footshop zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí 2025, které vykázaly výrazný meziroční růst ve všech finančních ukazatelích. Společnost zároveň zvýšila původní finanční výhled na celý rok 2025.
  • Footshop zveřejnil předběžné výsledky za celý rok 2024, kde zaznamenal meziroční růst tržeb o 34 %
    Prodejce streetwearové obuvi Footshop reportoval předběžné výsledky za celý rok 2024. Společnost zaznamenala meziroční růst tržeb o 34 % a zveřejnila výhled na rok 2025.
  • Footshop zveřejnil výsledky za 3Q, společnost opět navyšuje výhled na rok 2024
    Prodejce streetwearové obuvi Footshop reportoval za 3Q 2024. Společnost eviduje 33% meziroční růst tržeb a zvýšila výhled na celý rok 2024.
  • Forbes: Nejbohatším člověkem světa zůstává šéf Amazonu Jeff Bezos
    Nejbohatším člověkem světa je už třetím rokem za sebou šéf internetového obchodu Amazon Jeff Bezos. Hodnota jeho majetku činí zhruba 113 miliard dolarů (2,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku časopisu Forbes. Nejbohatším Čechem je Petr Kellner s majetkem za 14,9 miliardy dolarů (373 miliard Kč).
  • Forbes: Ruští miliardáři přišli od napadení Ukrajiny o 40 miliard dolarů
    Ruští miliardáři přišli kvůli vojenské operaci na Ukrajině během jediného dne o téměř 40 miliard dolarů (893 miliard Kč). Napsal to dnes server ruskojazyčné verze časopisu Forbes v souvislosti s agresí vůči Ukrajině, kterou ráno na pokyn prezidenta Vladimira Putina zahájila ruská vojska.
  • Forbes: Trump už nepatří mezi 400 nejbohatších Američanů
    Bývalý americký prezident Donald Trump už nepatří mezi 400 nejbohatších Američanů, uvedl časopis Forbes. K umístění v letošním žebříčku Trumpovi chybělo asi 400 milionů dolarů (8,8 miliardy Kč).
  • Forbes: V ČR je dál nejbohatší Kellnerová s rodinou s majetkem za 383 miliard Kč
    Nejbohatší v Česku je dědička impéria PPF Renáta Kellnerová s rodinou s majetkem za 382,9 miliardy korun. Druhý je v letošním žebříčku časopisu Forbes majitel KKCG Karel Komárek se jměním za 190,2 miliardy korun, třetí realitní magnát Radovan Vítek se 144 miliardami Kč. Pořadí na prvních pěti místech žebříčku se nezměnilo, v první desítce si nejbohatší Češi jen proměnili umístění. Forbes žebříček zveřejnil na svém webu.
  • Fördelar och utmaningar med att spela på Casino utan svensk licens
    Online casinon har genomgått en betydande utveckling de senaste åren, med ökade valmöjligheter för spelare runt om i världen. En trend som blivit särskilt märkbar är intresset för casino utan svensk licens. Dessa casinon erbjuder ofta generösare bonusar, ett bredare spelutbud och färre restriktioner, vilket gör dem attraktiva för många spelare. Men vad innebär det egentligen att spela på ett casino som saknar svensk licens? Och vilka fördelar och utmaningar medför detta? I denna artikel utforskar vi hur dessa casinon fungerar, deras fördelar och de potentiella riskerna. Vidare kommer vi att titta på de legala och ekonomiska aspekterna, samt vad spelare bör överväga innan de registrerar sig på sådana plattformar.
  • Ford hlásí pokles ziskovosti a pokles o více než 13 % v předobchodní fázi 📊.
    Společnost Ford Motor (F.US) zaznamenala ve 2Q24 silný pokles provozního zisku navzdory nárůstu prodejů. Hlavním důvodem se ukázaly být vyšší než očekávané náklady na záruky, které postihly zejména největší segment společnosti, Ford Blue. To se projevilo v poklesu ziskovosti a v důsledku toho v silném výprodeji automobilky. Společnost v předobchodní fázi ztrácí více než 13 %.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Fintokei Payouty