Úterý 25. listopadu 2025 12:51
reklama
Swissquote Bank
reklama
RebelsFunding black friday
reklama
RebelsFunding black friday
reklama
Purple Trading TradingView

Luxus v Číně opět nabírá na síle: Nasvědčují tomu i výsledky prémiových značek

25.11.2025 11:20  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Vážné ekonomické problémy před pár lety zasáhly jeden z největších globálních trhů na světě, Čínu. Hospodářský růst země se výrazně zpomalil a zasáhl mnoho společností po celém světě. Situace neobešla ani sektor s luxusním zbožím. Zatímco roky pandemie přinášely pozitivní zprávy, opak se později stal skutečností a čínští zákazníci přestali utrácet. Aktuální zprávy však naznačují, že situace by se mohla začít měnit. Podle expertů se totiž strategie značek stále více přizpůsobují zákazníkům a kultuře.

Změna cílové skupiny a lokací

Ekonomické zpomalení, vysoká nezaměstnanost a problémy realitního trhu způsobily, že vyšší střední třída Číňanů, která podle McKinsey dříve dominovala luxusnímu sektoru, snížila své výdaje. Mezinárodní značky se proto začaly zaměřovat na skupinu, pro kterou jsou tyto produkty určeny – na bohaté. Podle společnosti Bait & Company jsou právě ta 2 % vysoce majetných zákazníků těmi, která generují téměř polovinu celkových tržeb. Podle experta na čínský trh Pabla Maurona z marketingové společnosti Digital Luxury Group je důležitou změnou v podnikatelském chování také expanze do rozvíjejících se oblastí. Tuto myšlenku podporují i informace, že se například značka Hermès po více než dekádě vrátila do prefektury Wu-si, či americký Coach, který expanduje do Wu-chanu.

Kultivovanější a kulturně gramotnější designy

V rámci rozhovoru pro portál Luxury Society se Mauron také vyjádřil, že pozitivem pro zákazníky byl obrat v tom, jaký design jednotlivé značky nabízejí. Jako příklad použil čínský Nový rok, který se nese ve znamení draků, červené barvy a čísla osm, jež v minulosti dominovaly kampaním. Nyní si však spotřebitelé spíše koupí jemněji navržené zboží, které více znázorňuje, jak to Mauron nazval, jejich „kulturní sebedůvěru“. Odkazuje přitom na značku Loewe, která v rámci novoroční kolekce spojila čínskou řemeslnou kulturu s jejím evropským charakterem, což ji posunulo na vyšší pozice v marketingovém indexu COMPASS.

Burberry po letech roste

Významnou roli sehrávají i sociální sítě jako Xiaohongshu a Douyin, využívané zejména mladou generací Z. Právě na tu odkazuje společnost Burberry, která ji uvádí jako důvod oživení a mezi níž se staly populární vzory typické pro tuto britskou značku. V Číně její srovnatelné tržby ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2026 vzrostly o 3 %, čímž zmírnily pokles v prvním kvartálu, přičemž růst zaznamenala i u vracejících se zákazníků – a to o 10 %. Celkově se Burberry podařilo zvýšit prodeje o 2 % a zastavit tak dva roky neuspokojivých výsledků a, jak uvádí agentura Reuters, dokonce překonat odhady analytiků. Podle portálu Morningstar značce pomohly i správně nastavené kampaně a kroky designérů – od reklam, přes cenově dostupné kabáty, které se staly bestsellery, až po odklon od výroby kožených výrobků a návrat k podstatě značky. Podle hospodářských výsledků za prvních 6 měsíců fiskálního roku překonal odhady také upravený zisk na úrovni 19 milionů GBP (25,5 milionu USD), což představuje výrazný obrat oproti loňské ztrátě 41 milionů GBP (53,9 milionu USD). Výsledky mírně kazí tržby, které meziročně klesly o 5 %. Stejně jako pro každou značku bude i pro Burberry nadcházející sváteční období klíčové, přičemž fanoušci Burberry se podle Reuters mohou těšit například na nový koncept „šálových barů“, které se budou nacházet v prodejnách po celém světě.

Pozitivní výsledky od ostatních

Změnu v čínských výdajích zaznamenaly i další značky. Například Coach vykázal v prvním kvartálu fiskálního roku 2026 nárůst tržeb o přibližně 20 %. Tržby dalšího luxusního hráče, italské Prady, ve třetím čtvrtletí 2025 meziročně vzrostly o 10 %, je však třeba poznamenat, že jde o údaje geografické oblasti APAC, kam kromě Číny patří i jiné země. Andrea Bonini, finanční ředitel značky, pro CNBC vyjádřil optimismus, přičemž stabilnější prostředí očekává až v příštím roce. O pozitivním vývoji v Číně se vyjadřoval také francouzský gigant LVMH. V neposlední řadě je třeba zmínit i Richemont, pod který spadají například značky Cartier či Mont Blanc. Pozitivem je, že po obdobích několikamístných poklesů se mu v oblasti APAC konečně podařilo dosáhnout mírného růstu.

Světlo na konci tunelu?

Přestože čínští zákazníci začali utrácet více i za méně nezbytné produkty, je stále příliš brzy označovat situaci za konečnou. Podle Chiary Battistini z oddělení evropského luxusního zboží v JPMorgan nejde o celkové zlepšení, ale spíše o přesun financí zpět do Číny. V rozhovoru pro CNBC uvedla, že ekonomická situace v zemi zůstává nadále složitá. To, že Číňané začali více utrácet doma, potvrzují i údaje Morgan Stanley, podle nichž se po pandemii domácí nákupy zvýšily až na 70 % oproti 33 % před tímto obdobím. V tomto případě je třeba zmínit také růst lokálních značek, které v některých případech překonaly růst zahraničních. Podle agentury Bloomberg patří mezi ně například Songmont s nabídkou kožených kabelek a klenotnický dům Laopu Gold. Tržby prvního z uvedených vzrostly od začátku roku ve srovnání s obdobím před dvěma lety o 90 %, zatímco Laopu Gold až o 1 000 %. Pro srovnání, prodeje kabelek Gucci či Michael Kors klesly přibližně o polovinu. Opět platí, že pro Číňany už není nejdůležitější západní značka, ale spíše rezonuje jejich kultura a schopnost lokálních značek se přizpůsobit.

Ze zpráv a analýz čínského trhu tedy vyplývá, že nadcházející období je pro luxusní sektor velmi důležité, a to včetně správného nastavení strategií jednotlivých značek. Více vedoucích osobností firem, stejně jako Mauron z Digital Luxury Group, zůstává optimistických, avšak nadále opatrných.

Diana Fatiková, analytička InvestaGo

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Lululemon reportoval za 1Q, trhy zklamal snížený výhled zisku na akcii
    Americká společnost Lululemon reportovala výsledky hospodaření za 1Q. V centru pozornosti investorů je roční výhled zisku na akcii, který společnost snížila z důvodu zavedených recipročních cel.
  • Luna Foundation si pořídila 4 130 BTC čímž jeho celková hodnota vzrostla na 39 897 BTC
    Luna Foundation pokračovala ve hromadění BTC nákupem dalších 4 130 Bitcoinů. Po nedávném nákupu vlastní 39 897,98 BTC. Tato částka se převádí na přibližně 1.7 miliardy dolarů, přičemž zbývá koupit BTC v hodnotě 8.3 miliardy dolarů, aby se dosáhlo cílové hodnoty 10 miliard dolarů. Primární kryptoměna pokračuje v konsolidaci nad 42 000 dolarů a zpráva o nákupu Luna Foundation nezpůsobila zvýšení její ceny.
  • LUNA, kryptomince s největší tržní kapitalizací
    LUNA token Terry má devátou největší tržní kapitalizaci 30 miliard dolarů. Popularita této kryptoměny a růst pochází hlavně z asijsko-pacifické oblasti světa.
  • LUNA možná trpí, ale tady je to, co od ní získává podporu 
    Terra blockchain nedávno napustil UST v hodnotě 450 milionů dolarů do rezervy výtěžku kotvy prostřednictvím Luna Foundation Guard. Tím byly rezervy prodlouženy na dalších 12 měsíců.
  • LUNA se stává nejžhavější kryptoměnou uprostřed poklesu trhu
    LUNA token Terra se dostal na vrchol nejvíce diskutovaných kryptoměn na trhu navzdory nepříjemnému výkonu v posledních třech měsících.
  • LUNA vzroste o 17% za den, pokud do jejího tržního stropu přijde téměř 5 miliard dolarů
    Terra (LUNA) zaznamenala v posledních 24 hodinách výrazný nárůst cenové i tržní kapitalizace, a to navzdory skutečnosti, že v několika předchozích dnech utrpěla spolu s dalšími významnými aktivy na trhu s kryptoměnami významný zásah.
  • LUNA2 obnoví 70 % za devět z historických minim
    Společnost, která stojí za TerraUSD a Luna, která minulý měsíc vyvolala kolaps na trhu s kryptoměnami, uvedla na trh nový coin. Ten se aktuálně aktivně rozvíjí. Devět dní po pádu na historické minimum 1,62 dolarů se cena čerstvě vyraženého nového tokenu (LUNA2) společnosti Terra výrazně zvýšila.
  • Luxent: 3 věci, na které si dát pozor při koupi investiční nemovitosti v oblíbených destinacích v EU
    Nákup nemovitosti v zahraničí se stává stále oblíbenější alternativou tuzemských investorů. Kromě možnosti koupit dům či apartmán v příjemné dovolenkové destinaci k vlastnímu využití, totiž tyto nemovitosti nabízejí ve srovnání s Českou republikou vyšší výnos z pronájmu. Ten se na rozdíl od pražských výnosů v rozsahu 3 až 5 % pohybuje mezi 7 a 11 %. Vystoupat však může až přes 20 %. Komplexní proces koupě zahraniční nemovitosti ale vyžaduje pečlivé zvážení řady faktorů ovlivňujících jak celkovou výši investice, tak ziskovost. Roli nehraje jen lokalita nebo stav objektu, ale také právní aspekty, jako jsou například podmínky převodu vlastnictví, daňové povinnosti, případná omezení pro zahraniční investory anebo výše následných měsíčních nákladů. Celý průběh koupě tak může být pro jednotlivce komplikovaný, služby profesionálních makléřů bývají proto v případě realitní investice v cizině nedocenitelné. Rady ohledně tří klíčových oblastí přibližují odbornice realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties.
  • Luxus, e-mobilita a Čína: jak si Mercedes-Benz skutečně stojí?
    Čtvrteční čtvrtletní výsledky společnosti Mercedes-Benz budou klíčové, neboť jako první ze čtyř velkých německých automobilek nabídnou pohled na aktuální stav celého odvětví.
  • Luxusní produkty od Unica Color
    Myslíte si, že vypínače, zásuvky a mnohé další podobné prvky elektroinstalace musí být nutně šedé anebo obyčejně bílé?...
  • LVMH a Adidas podněcují zisky na evropských obchodních platformách 📈
    Středeční seance na akciových trzích přináší odraz od dynamických poklesů zaznamenaných v posledních dvou dnech. Vůdci nárůstu, který z velké části řídí dnešní vzestup, jsou dvě společnosti z odvětví oděvů/luxusního zboží.
  • LVMH čelí kritice kvůli zásilkám šampaňského do Ruska navzdory sankcím
    Francouzský luxusní konglomerát LVMH reagoval na obvinění, že jeho produkty šampaňského byly prostřednictvím třetích stran zaslány do Ruska, přestože společnost v roce 2022 pozastavila své podnikání v této zemi po invazi na Ukrajinu.
  • LVMH dosáhlo 500 miliard dolarů a Arnault v žebříčku miliardářů předstihl Muska a Bezose
    „S růstem celkových výnosů za posledních 5 let ve výši přibližně 242 %, což je pouze za značkou Hermès, a s růstem tržeb za první čtvrtletí roku 2023 o 16,8 % stanovují akcie LVMH nový rekord a stávají se jedenáctou společností na světě podle největší kapitalizace a první evropskou společností, která překročila hranici 500 miliard dolarů.
  • LVMH oznámilo smíšené výsledky, trh očekával větší oživení prodejů luxusního zboží
    Francouzský koncern, Louis Vuitton Moët Hennessy, zabývající se prodejem luxusního zboží a nápojů oznámil výsledky za rok 2024. Výsledky v rámci srovnání s minulým rokem nejsou rostoucí, avšak překonaly analytická očekávání.
  • LVMH podporuje dobrý sentiment v sektoru luxusního zboží
    Moët Hennessy Louis Vuitton (MC.FR) po zveřejnění velmi dobrých výsledků za Q1 2023 rozdmýchává býčí sentiment v celém globálním sektoru luxusního zboží. Začátek roku, navzdory nepříznivým celkovým podmínkám na trhu, nedokázal vykolejit dynamiku společnosti. Dočkali jsme se nad očekávání dobrých kvartálních výsledků. Hlavním podpůrným faktorem jsou samozřejmě otevírající se asijské trhy, jejichž poptávka po nejdražším zboží je velmi vysoká. Jediným trhem, který naznačoval pokles poptávky, byly Spojené státy americké.
  • LVMH pod tlakem: Luxusní značky zažívají útlum! 🚨
    Jednou z nejzajímavějších evropských společností je jednoznačně LVMH, která vlastní několik desítek luxusních a známých značek, jako jsou Louis Vuitton, Dior či Moët & Chandon. Poslední kvartály však tento segment zažívá útlum a akcie jsou pod tlakem.
  • LVMH po zveřejnění výsledků klesá o 4 % ⌚
    Akcie LVMH (MC.FR) během dnešní seance ztrácejí téměř 4 % a klesají na nejnižší úroveň za posledních šest měsíců poté, co neuspokojivé výsledky výrobce luxusního zboží naznačily, že i ty nejsilnější značky podléhají zpomalující poptávce po luxusních produktech.
  • LVMH překvapil svými tržbami. Je móda opět v oblibě u investorů❓
    LVMH (MC.FR) ve své poslední čtvrtletní zprávě zaznamenal překvapivě pozitivní obrat, což naznačuje, že luxusní móda si možná znovu získává přízeň investorů. Po dvou čtvrtletích poklesu se LVMH podařilo zastavit trend slábnoucí poptávky po luxusním zboží, když vykázal 1% organický růst tržeb a výrazné zlepšení v klíčových segmentech – zejména silná poptávka po značkách Moët & Chandon a Dior. Toto překvapení vedlo k více než 13% skoku ceny akcií při otevření trhu, což dočasně způsobilo pozastavení obchodování kvůli rychlé volatilitě.
  • LVMH: příležitost k nákupu navzdory zhoršujícím se základním ukazatelům
    Před dvěma týdny se francouzské luxusní společnosti ocitly v hledáčku investorů, když zazvonil zvonek oznamující tolik očekávanou výsledkovou sezónu. Tón udával tržní gigant LVMH, který zatížil celý sektor a cena jeho akcií se při otevření propadla na zhruba 588 eur za akcii - pokles o zhruba 6 % oproti předchozímu závěru.
  • LVMH zaznamenal další pokles tržeb kvůli slabší poptávce v Japonsku a Číně
    Francouzský luxusní gigant LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE hlásí ve druhém čtvrtletí další pokles prodejů, tažený slabší poptávkou po drahém zboží v klíčových asijských trzích. Tržby největší divize módy a koženého zboží klesly meziročně o 9 % na organické bázi, což je horší výsledek než očekávaný propad o 7,8 %.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
RebelsFunding NEW 2