Naším příkladem bude akciový index DAX. Tento index se považuje za barometr německé ekonomiky. Jeho hodnota se vypočítává z ceny akcií 30 společností s nejvyšší kapitalizací obchodovaných na burze ve Frankfurtu. V obchodních terminálech tento index nejčastěji najdete pod symbolem DE30.
Co je to gap
Gapy je v grafu výše zobrazeny jako žluté obdélníky. Jedná se o mezeru v toku kotací odrážející vážný rozdíl mezi otevírací a zavírací cenou obchodních seancí. Rychlý pohled na graf odhalí velké množství takových jevů. To znamená, že pokud je klasifikujeme, můžeme najít spoustu příležitostí k jejich použití při obchodování. Nejprve si ale promluvme o důvodech, pro které se objevuje gap.
Důvody pro vznik gapu
Všechny trhy zpravidla zavírají v pátek večer a otevírají v pondělí ráno. Během této doby může ve světě dojít k významným událostem (přírodní a průmyslové katastrofy, teroristické činy, stejně jako volby a projevy politických vůdců).
To vše může přimět investory, aby náhle přecenili svá aktiva. Takže se akumulují čekající objednávky. Při otevření trhu se aktivují na otevírací ceně bez pokrytí z důvodu nedostatečné poptávky/nabídky. Objevuje se týdenní gap, který můžeme vidět v grafu. Tyto gapy jsou samozřejmě objevují také v denních a hodinových časových rámcích. Mezery uvnitř denní seance také existují. Teď se pokusme klasifikovat týdenní mezery.
Druhy gapů
V závislosti na směru existují následující typy gapů:
- Gap směrem dolů se objeví, když je otevírací cena svíčky mnohem nižší než zavírací cena předchozí svíčky.
- Gap směrem nahoru se objeví, když je otevírací cena svíčky mnohem vyšší než zavírací cena předchozí svíčky.
Shrneme-li výše uvedené, vybereme následující čtyři typy mezery:
- Jednoduchý Gap se vyznačuje nízkým tržním zájmem o obchodovaný nástroj po Gapu. Cena konsoliduje v úzkém cenovém rozpětí a objemy jsou malé.
- Po Gap odtržení následuje prudký růst objemu obchodů a po určitou dobu vede k pokračování trendu ve směru Gapu.
- Gap Peel se vyznačuje jak nárůstem objemu obchodu, tak pokračováním trendu. Normálně se objevuje uprostřed tržního trendu a vlnu prakticky prodlužuje dvakrát.
- Gap vyčerpání je charakterizováno obratem trhu hned po gapu a vývojem opačného trendu s velmi velkými objemy obchodů.
Jak obchodovat gapy
Existuje klasický konvenční způsob obchodování s gapy. Sedm z deseti gapů se obchoduje na uzavření. Zbývající tři jsou obchodovány na pokračování trendu. Jak by měl obchodník odlišit jeden typ od druhého? K tomu se používají indikátory.
Za prvé, jak již bylo řečeno dříve, objemy mohou poskytnout náznak, ale nikoli vyčerpávající. Za druhé, i jednoduchý klouzavý průměr (MA), který sleduje trend, může být velmi užitečný.
Nyní probereme, JAK a CO budeme moci obchodovat. Pojďme se podívat na 5 posledních gapů na trhu.
Příklad 1.
Zvolte M30. Pátek 7. června, zavírací cena 12045.8. Pondělí 10. června, otevírací cena 12106.2. Gap směrem nahoru. 12106,2 - 12045,8 = 60,4 bodů gap.
Gap větší než 25 na tomto nástroji je vždy zajímavý.
Objem poslední páteční svíčky je 1089.
Objem první pondělní svíčky je 1047.
ZÁVĚR. Gap je jednoduchý. Zájem o nástroj ustoupil. Proto je dobrá pravděpodobnost, že bude trh zavírat gap. Od okamžiku otevření následuje může obchodník na další svíčce otevřít sell obchod na ceně 12 123,9. Na pozici by měl trader nastavit Take Profit.
12123,9-60,4 = 12063,2
Stop Loss 12123,9+ (60,4 × 1,5) = 12214,5
1,5 - opravný koeficient.
Gap č. 2 z obrázku výše, lze obchodovat stejným způsobem.
Gap je 178,2 směrem nahoru a vykazuje známky vyčerpání. Uptrend je u konce. Trader může spekulovat na zavření gapu. Obchodník bude hledat na M30 moment k otevření sell pozice.
Gap č. 3, nahoru, jednoduchý, 24.3. Není zajímavý. Bude lepší ho neobchodovat.
Gap č. 4, dolů 58,1, odtržení. Obchodník bude hledat na M30 moment k otevření buy pozice.
Gap č. 5, dolů 167,5, peel. Obchodník bude hledat na M30 moment k otevření sell pozice.
Závěr
Vše výše uvedené o akciovém trhu jako celku a zejména o DE 30 je použitelné také na jiných burzách. Obchodování gapů je jedním z nejrizikovějších a velmi agresivních způsobů obchodování. Obchodník by si měl vyzkoušet použití této metody na demo účtu. A pouze po dosažení pozitivních výsledků jej použít na reálných účtech.
Tým RoboMarkets
info@robomarkets.cz
+420 800 088 482
https://www.robomarkets.cz/
Upozornění na rizika:
1. Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
2. Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.