Ještě chvíli 27letá Sydney Sweeney patří mezi nejprominentnější herečky současného Hollywoodu. A sama dobře ví, že to není jen kvůli jejímu hereckému talentu. Pozornost poutá v seriálech, filmech, ale i reklamních kampaních. Díky enormnímu nárůstu popularity je Sweeney zkrátka všude plno.
Aury herečky využila i oděvní společnost American Eagle. Sweeney se tak stála tváří nové kampaně poutající na džínové oblečení. Spoty, bannery a fotky z kampaně se začaly objevovat 23. července a okamžitě způsobily totální pozdvižení.
Tentokrát za to ale nemohla jen spoře oděná Sweeney. American Eagle totiž pobouřil část veřejnosti sloganem „Sydney Sweeney has great jeans“ (Sydney má skvělé džíny). Podle kritiků šlo o narážku na spojení „great genes“, tedy skvělé geny. I v jiných částech kampaně se objevovaly odkazy na skvělou genetiku.
Někteří lidé tak začali dávat reklamní kampaň do souvislosti s politikou Donalda Trumpa, který prohlásil, že v USA je hodně lidí se špatnými geny. Jiní dávali kampaň do souvislosti nacistické ideologie árijské „čisté“ rasy.
Veškerý tento chaos se přelil i na burzy. V prvních dnech kampaně titul American Eagle kótovaný na NYSE prudce posílil o 20 procent. Společnost si vyhlédli mnozí příznivci „meme akcií“, kteří hledají rychlé zhodnocení a následný exit.
Pak se ale křivka zlomila a Americký orel začal ztrácet. Za posledních pět dní odepsala společnost devět procent. I tak je z toho prozatím stále měsíční nárůst přes osm procent.
Firma mezitím vydala prohlášení, že její kampaň vždy byla jen a pouze o džínách. Herečka Sweeney se mezitím vypořádává s kritikou, na kterou prozatím nebyla tolik zvyklá. Postavil se za ni dokonce i americký prezident Donald Trump. To když zjistil, že je údajně registrovanou voličkou republikánů.
Filip Kalčák