Úterý 07. prosinec 2021 13:03
reklama
InstaMarkets
reklama
InstaMarkets
reklama
Dukascopy krypto
reklama
BidAskBit vanoce

Tržby v Polsku vzrostly

23.11.2021 10:57  Sekce: Online FX zpravodajství  Tisk

Maloobchodní tržby v říjnu vzrostly na 6,9 % meziročně oproti 5,1 % v září. Trhy očekávaly růst 6,3 % meziročně.


Zdroj: ČSOB

Klíčová slova: Maloobchodní tržby | ČSOB | Trhy | Tržby | Růst |
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Tržby obchodníků rostou. Oděvní společnosti však hlásí existenční problémy
    „Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů, protože vedl k častějšímu využívání práce na home office. Oděvním společnostem rovněž škodí propad cestovního ruchu, protože turisté tvoří důležitou část poptávky. Mnohé oděvní společnosti proto hlásí obří propady zisků, které mohou vyústit v existenční problémy,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Tržby obchodníků zpomalily tempo růstu
    „Rostoucí náklady na nájemné, energie a mzdy nutí obchodníky zdražovat zboží a služby. V ekonomice si můžeme všimnout dynamického růstu cenové hladiny, což má přímý vliv na vývoj tržeb,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Tržby před nástupem koronaviru ještě slušně rostly
    Maloobchodní tržby bez započtení prodejů automobilů v lednu meziročně vzrostly o 4,9 %. Celkové tržby včetně motoristického segmentu se ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku zvýšily o 2,1 %. Oproti očekáváním zklamal zejména prodej automobilů, zatímco zbylé tržby naopak rostly rychleji. Letošní leden měl stejný počet pracovních dní jako ten loňský, kalendářní vlivy tak byly potlačeny. Po očištění o sezónní faktory se tržby v maloobchodě reálně meziměsíčně zvýšily o 0,9 %. Spotřebitelé zvyšovali své útraty zejména za počítačové a komunikační vybavení a výrobky pro domácnost.
  • Tržby před nástupem koronaviru překvapily rychlým růstem
    Maloobchodní tržby bez započtení prodejů automobilů v únoru meziročně vzrostly o 7,4 %. Celkové tržby včetně motoristického segmentu se ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku zvýšily o 3,6 %. Letošní únor měl oproti únoru 2019 o jeden kalendářní den více, počet pracovních dní byl stejný. Po očištění o sezónní faktory tržby v maloobchodě reálně meziměsíčně stagnovaly. Spotřebitelé zvyšovali své útraty zejména za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží, potřeby pro domácnost a za počítačové a komunikační vybavení.
  • Tržby ve službách vzrostly meziměsíčně o 1 %
    Meziroční pokles tržeb v oblasti služeb se v lednu nepatrně zmírnil z předchozích -13,4 % na -12,6 %. Oproti prosinci totiž tržby vzrostly o 1 %, a to i přesto, že v lednu došlo k opětovnému zpřísnění protiepidemických opatření. Přispěly k tomu především vyšší tržby v segmentu informačních a komunikačních činností, které se zvýšily meziměsíčně o 6,2 %. Mimo tradičních ICT oborů se v lednu dařilo také tvůrcům filmů, televizních programů a hudebních nahrávek, jejichž tržby vzrostly meziměsíčně o výrazných 33,3 %. Nenaplněná touha po cestování se i nadále odrážela v růstu tržeb cestovních kanceláří a agentur, kde tržby rostly již třetí měsíc v řadě. Ruku v ruce s tím rostou i tržby za prodej letenek, avšak o poznání mírnějším tempem. Celkově lze považovat dnešní čísla za relativně pozitivní signál, když k meziměsíčnímu nárůstu tržeb došlo ve velké části služeb. Hlavním vysvětlením je to, že alespoň část prodejů se přesunula na internet. V porovnání s maloobchodem je zde však prostor výrazně omezený, když řada služeb se jednoduše bez osobního kontaktu provozovat nedá. To dokládá i přetrvávající meziroční pokles tržeb o více než 10 %. Nejhorší je situace i nadále v oblasti ubytování a stravování. Tam sice tržby v reakci na předvánoční rozvolnění protiepidemických opatření vzrostly v prosinci meziměsíčně o 25,4 %, v lednu však následoval opětovný pokles o 26 %
  • Tržby v eurozóně meziměsíčně vzrostly
    Maloobchodní tržby v srpnu meziměsíčně vzrostly na 0,3 % oproti revidovaným -2,6 % v červenci. Naopak meziročně poklesly na 0 % oproti červencovým 3,1 %. Trhy očekávaly 0,8% m/m a 0,4 % y/y.
  • Tržby v eurozóně meziročně vzrostly
    Maloobchodní tržby v září vzrostly 2,5 % meziročně oproti 0 % v srpnu. Meziměsíčně se naopak snížily na -0,3 % oproti +0,3 % v srpnu. Trhy očekávaly 0,2 % meziměsíčně a 1,5 % meziročně.
  • Tržby v eurozóně podle očekávání trhů
    Maloobchodní tržby v říjnu klesly podle očekávání trhů na 1,4 % oproti revidovaným 2,6 % v září. Meziměsíčně tržby vzrostly na 0,2 % oproti revidovaným -0,4 %, přičemž trhy očekávaly růst 0,3 % meziměsíčně.
  • Tržby v Maďarsku poklesly jen mírně
    Maloobchodní tržby v říjnu klesly na 5,7 % meziročně oproti 5,8 % v září. Trhy přitom očekávaly pokles 4,7 % meziročně.
  • Tržby v maloobchodě pokračují v růstu, prodeje aut poklesly
    Maloobchodní tržby bez započtení prodejů automobilů v srpnu meziročně vzrostly o 3,7 %. Celkové tržby včetně motoristického segmentu se ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku zvýšily o 1,4 %. Spotřebitelé v srpnu více utráceli za počítačové a telekomunikační zařízení a za věci pro sport, kulturu a rekreaci. Došlo však opět k poklesu tržeb za prodeje a opravy automobilů.
  • Tržby za prodej služeb se v září vrátily k růstu
    Tržby za prodej služeb v září vzrostly meziměsíčně o 0,9 % po předchozím poklesu o 1,3 %. Opět se tak obnovila jejich růstová dynamika. I přesto však jejich celkový objem zaostával za předkrizovým rokem 2019, a to o 4 %. V září rostly především tržby v oblasti dopravy a skladování - meziměsíčně o 3,4 %. Mírně se pak tržby zvýšily v odvětví ICT a administrativních a podpůrných činností (shodně o 0,4 % meziměsíčně). Zbylá odvětví meziměsíčně klesala. To se týkalo i pandemií nejvíce zasažené oblasti stravování a ubytování, kde tržby oproti předkrizovému období byly i nadále o zhruba čtvrtinu nižší.
  • Tržby za prodej služeb v srpnu negativně překvapily
    Tržby za prodej služeb v srpnu klesly oproti červenci o 1,5 % a šlo tak o první meziměsíční pokles v letošním roce. Došlo tedy k přerušení expanze tohoto odvětví, které stále ještě nedosáhlo předkrizových úrovní. Oproti srpnu 2019 byly totiž tržby ve službách stále o zhruba 5 % nižší. Z meziročního úhlu pohledu sice tržby letos v srpnu rostly o výrazných 6,7 %, což však souviselo s nízkou srovnávací základnou roku 2020.
  • Tržby za služby v prvním čtvrtletí rostly pouze v lednu
    Tržby za prodej služeb v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly po sezonním očištění mezičtvrtletně o 0,5 %. Celkové tržby v tomto odvětví však ve skutečnosti rostly pouze v lednu, v únoru a březnu se naopak mírně meziměsíčně snižovaly.
  • Tržby z cloudu spoločnosti Splunk vzrástli o 81%
    Akcie spoločnosti Splunk (SPLK.US) zaznamenali pred začiatkom obchodovania nárast o 6% po tom, ako spoločnosť zverejnila hospodárske výsledky za prvý štvrťrok. Softvérová spoločnosť vykázala upravenú stratu 56 centov na akciu pri príjmoch 434 miliónov dolárov. Wall Street očakával stratu 57 centov pri príjmoch 443,2 milióna dolárov. Investori však privítali skutočnosť, že výnosy spoločnosti z cloudu vzrástli o 81% na 112 miliónov dolárov.
  • Tržní euforie zmizela s čínskými daty, rostou pochybnosti o brexitu
    Euforický vývoj z konce minulého týdne přes víkend vyprchal. Do nového týdne sice asijské akcie ještě vstoupily růstově, ale Evropa už diktuje směr dolů. Hlavní indexy ztrácejí zhruba 0,8 procenta. Dobrou zprávou určitě bylo, že se USA a Čína dostaly na cestu k částečné dohodě zabraňující další eskalaci obchodní války. Zdá se ovšem, že tento postup kupředu už byl dostatečně do cen zahrnut v pátek, zatímco nyní získaly navrch pochybnosti.
  • Tržní hodnota Amazonu dosáhla hranice bilionu dolarů
    Tržní hodnota internetového prodejce Amazon dnes dosáhla jednoho bilionu dolarů (zhruba 22,3 bilionu Kč). Firma je tak po Applu druhým americkým podnikem, který tuto hranici pokořil. Amazon je největším internetovým obchodem na světě. Jeho zakladatelem je Jeff Bezos, který je díky úspěchu svého podniku nejbohatším člověkem světa, upozorňuje agentura AFP.
  • Tržní hodnota Dropboxu před vstupem na burzu je na asi 7 mld. USD
    Na 7,0 až 7,9 miliardy dolarů (145 až 164 miliard Kč) oceňuje americkou společnost Dropbox primární veřejná nabídka akcií (IPO), o kterou firma provozující webové úložiště dnes požádala. Před čtyřmi lety přitom byla v rámci investičního financování ohodnocena na deset miliard dolarů. Jak vyplývá z dokumentů předložených americké Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC), firma vydá 36 milionů akcií za cenu od 16 do 18 dolarů.
  • Tržní hodnota mateřské firmy Googlu přesáhla bilion dolarů
    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem Googlu, ve čtvrtek poprvé přesáhla bilion dolarů (22,6 bilionu Kč). Třináctimístného čísla se jí podařilo docílit jako čtvrté americké společnosti po firmách Apple, Microsoft a Amazon. Akcie Alphabetu uzavřely čtvrteční obchodování se ziskem 0,76 procenta na hodnotě 1450,16 dolaru.
  • Tržní hodnota Microsoftu překonala hranici jednoho bilionu USD
    Akcie Microsoftu v reakci na příznivé čtvrtletní výsledky hospodaření dnes rostou a firmě se po zahájení obchodování podařilo dosáhnout tržní kapitalizace více než jeden bilion USD (23,1 bilionu Kč). Microsoft se tak stal jednou ze tří firem v USA, které se tuto hranici podařilo překonat, dalšími jsou Apple a Amazon, uvedla BBC.
  • Tržní kapitalizace kryptotrhu je téměř 3 biliony dolarů, jde o hodnotu všech 10 000+ kryptoměn
    Tržní kapitalizace celého kryptotrhu činí 2,7 bilionu dolarů. V dnešní době má větší hodnotu, než je hodnota tržní kapitalizace Applu. Jeho tržní kapitalizace momentálně činí 2,467 bilionu dolarů.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Swissquote Bank