Pátek 19. duben 2024 12:52
reklama
Fintokei ProTrader
reklama
InstaForex ebook vzdelavaci
reklama
FTMO férovost
reklama
CapXmaster srovnani

Půlroční výsledky XTB 2022: 103.4 milionu EUR čistý zisk a zlepšená ziskovost

Napsal:   Sekce: Novinky XTB

Společnost XTB zveřejnila své předběžné finanční výsledky za první pololetí roku 2022. V tomto období dosáhlo XTB čistého zisku ve výši 103,4 milionu EUR, což je o 623,2 % více než v prvním pololetí roku 2021, ale také o 56,5 % oproti nejlepšímu výsledku v historii společnosti v prvním pololetí roku 2020, kdy zisk činil 66,1 milionu EUR. Významnými faktory, které ovlivnily výši výsledků XTB, byly přetrvávající vysoká volatilita na finančních a komoditních trzích, způsobená mimo jiné neustále napjatou geopolitickou situací, a systematicky rostoucí zákaznická základna.


  • Konsolidovaný čistý zisk v prvním pololetí roku 2022: 103,4 milionu EUR, což je o 623,2 % více než ve stejném období předchozího roku
  • Více než 100 000 klientů získaných za prvních 6 měsíců roku 2022
  • Nárůst objemu obchodování s CFD instrumenty o 53,6 % r/r – z 1,99 milionu lotů na 3,05 milionu lotů
  • Zvýšení ziskovosti na lot o 125 %

V prvním pololetí roku 2022 dosáhla společnost XTB čistého zisku 103,4 milionu EUR v porovnání se ziskem 14,3 milionu EUR v předchozím roce. Provozní příjmy zaznamenané v prvním pololetí roku 2022 dosáhly 180,1 milionu EUR, což ve srovnání s prvním pololetím roku 2021 znamená nárůst o 238,4 %. Provozní náklady naopak dosáhly 57,6 milionu EUR (v prvním pololetí roku 2021: 35,9 mil. EUR).

Ve druhém čtvrtletí 2022 získalo XTB 45,7 tisíc klientů, což v kombinaci s 55,3 tisíc nových klientů v prvním čtvrtletí představuje celkem více než 101 tisíc nových klientů ke konci června. V obou čtvrtletích tak společnost splnila svůj závazek získat v průměru alespoň 40 tisíc nových klientů čtvrtletně. Ve druhém čtvrtletí 2022 celkový počet klientů překročil půl milionu a na konci června dosáhl 525,3 tisíc. Za zmínku stojí zejména nárůst průměrného počtu aktivních klientů. V prvním pololetí dosáhl 149,8 tisíc ve srovnání se 105,0 tisíc v prvním pololetí předchozího roku a 112,0 v průměru během celého roku 2021. To se projevilo v nárůstu objemu obchodování s CFD instrumenty vyjádřeného v lotech – v prvním pololetí bylo zaznamenáno 3,05 milionu transakcí ve srovnání s 1,99 milionu ve stejném období roku 2021 (nárůst o 53,6 %). Hodnota čistých vkladů klientů se rovněž zvýšila o 17,5 % (z 354,4 mil. eur v prvním pololetí roku 2021 na 416,5 mil. eur v prvním pololetí roku 2022).

„Naše pololetní výsledky ukazují, že si udržujeme trend vývoje v našem podnikání. Neustále opakujeme, že základem naší strategie je budovat zákaznickou základnu a poskytovat našim zákazníkům technologie a služby nejvyšší kvality. Systematické rozšiřování zákaznické základny znamená, že zaznamenáváme nárůst počtu transakcí, a tím i nárůst příjmů. Pokračující volatilita na trzích se ve druhém čtvrtletí projevila ve vyšší ziskovosti,” říká Omar Arnaout, generální ředitel XTB.

Pokud jde o příjmy XTB z hlediska tříd instrumentů zodpovědných za jejich tvorbu, v prvním pololetí roku 2022 byly nejziskovější CFD na indexy. Jejich podíl ve struktuře příjmů z finančních instrumentů dosáhl 48,9 %. Je to důsledek vysoké ziskovosti CFD založených na americkém indexu US100, německém akciovém indexu DAX (DE30) nebo americkém indexu US500. Druhou nejziskovější třídou aktiv byly CFD na komodity. Jejich podíl ve struktuře výnosů v prvním pololetí roku 2022 činil 34,8 %. Nejziskovějšími instrumenty v této třídě byly CFD založené na kotacích energetických zdrojů – zemního plynu či ropy – ale svůj podíl zde mělo také zlato. Příjmy z CFD na Forex tvořily 13,4 % všech příjmů, přičemž nejziskovějšími finančními instrumenty v této třídě byly instrumenty založené na měnovém páru EURUSD.

Provozní náklady v prvním pololetí roku 2022 dosáhly 57,6 milionu EUR a byly o 21,7 milionu EUR vyšší než ve stejném období předchozího roku (35,9 milionu EUR v prvním pololetí roku 2021). Nejvýznamnější položkou byly marketingové náklady vyplývající z marketingových kampaní, které začaly v 1. čtvrtletí a pokračovaly ve 2. čtvrtletí. S rozvojem společnosti souvisí i nárůst zaměstnanosti, což se projevilo v nárůstu nákladů na mzdy a zaměstnanecké benefity o 7,0 milionu. EUR

„Naše dobré výsledky při získávání nových klientů spolu s expanzí na mnoha trzích potvrzují, že XTB je na správné cestě mezi světové investiční společnosti. Budování globální značky však vyžaduje intenzivní aktivity nejen v oblasti produktů a technologií, ale také propagaci na všech trzích, kde jsme přítomni. Proto budeme pokračovat v marketingových kampaních propagujících investiční řešení, která nabízíme, a nástroje, které usnadňují vstup do světa investic: od platformy vytvořené na základě očekávání zákazníků, přes denní analýzy trhu až po četné vzdělávací materiály. Naše aktivity doplňují změny v nabídce, které jsou reakcí na měnící se situaci na trhu a očekávání zákazníků,” dodává Omar Arnaout.

Hodnocení článku:
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Psychologie obchodování s kryptoměnami
    Díky absenci "velkých světových hráčů" v kryptoměnovém světě, lze pozorovat tendence jednotlivých kryptoměn k náchylnosti na emoce masy. Možná se nám s novými technologiemi otevírá i nové pole působnosti pro ladění obchodní psychiky.
  • Psychologie peněz a řízení kapitálu v tradingu
    V tradingu, stejně jako v každém jiném byznysu, je potřeba řídit své náklady. V tomto článku se podíváme jak to provést na finančních trzích.
  • Psychologie pokročilých obchodníků: Klíč k úspěchu ve světě neustálých výzev
    Vstoupit do světa obchodování na forexu je jako vstoupit do divoké řeky plné příležitostí, ale také rizik. Pokud jste se na forex trhu již nějaký čas pohybovali, pravděpodobně víte, že klíčem k dlouhodobému úspěchu není jen strategie nebo technické dovednosti. Důležitou roli hraje i psychologie. Pokročilí obchodníci si dobře uvědomují, že sebelepší strategie nemá šanci, pokud neovládají své myšlení, emoce a chování. V tomto článku si podrobněji představíme několik klíčových psychologických aspektů, které stojí za úspěchem těch nejúspěšnějších obchodníků na forex trhu.
  • Psychologie pro eliminaci zmatečnosti – část druhá
    Jestli patříte mezi tradery, u kterých se běžný obchodní den převážně odehrává jako neustálá kontrola otevřených pozic, a to dokonce i ve chvílích, kdy se jdete například jen najíst nebo uvařit si kávu, pak právě vám může tento článek pomoci, jak ze zajetého každodenního zmatku a psychického napětí vytvořit do jisté míry pořádek.
  • Psychologie pro eliminaci zmatečnosti v tradingu – část první
    Pokud patříte mezi tradery, u kterých se běžný obchodní den převážně odehrává jako neustálá kontrola otevřených pozic, a to dokonce i ve chvílích, kdy se jdete například jen nasnídat nebo uvařit si kávu, pak právě vám může tento článek pomoci. Tedy právě zde se dočtete, jak ze zajetého každodenního zmatku a psychického napětí vytvořit, do jisté míry, pořádek.
  • Psychologie tradingu neexistuje!
    Není změny beze změny. Práce na sobě musí být komplexní, nikoli segmentová. Psychologie tradingu proto neexistuje.
  • Pštrosí efekt – Před ztrátami strkáme hlavu do písku
    V dnešním psychologickém článku si vypůjčíme metaforu ze světa zvířat a budeme zkoumat vznik pasivního obchodního chování pomocí aplikované nečinnosti.
  • Pullbacky na dozoru
    V tomto pravidelnom tradingovom výhľade poukážem na minulý vývoj menový párov a pomocou technickej analýzy urobím predikciu na budúce dianie.
  • Půl milionu žádostí o podporu potvrdilo krizi ekonomiky
    Čtvrteční zprávy z USA potvrdily, že tamní ekonomika je na tom opravdu vážně. Nových žádostí o podporu v nezaměstnanosti totiž bylo půl milionu, zatímco trh očekával už tak špatné číslo 478 tisíc. Výsledek z tohoto týdne je vůbec nejhorším výsledkem tohoto roku.
  • Půlroční působení AM na českém trhu
    Recenze a osobní zkušennosti s brokerem Admiral Markets.
  • Punk is not dead
    Je punk mrtev nebo ne?, nevím, ale v tradingu není mrtev a žije se mu velmi dobře.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 10. 9. – 14. 9. 2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 10. 9. 2018 do 14. 9. 2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 1. 10. – 5. 10. 2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 1. 10. 2018 do 5. 10. 2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 17. 9. – 21. 9. 2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 17. 9. 2018 do 21. 9. 2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 20.8. – 24.8.2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 20.8.2018 do 24.8.2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 24. 9. – 28. 9. 2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 24. 9. 2018 do 28. 9. 2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 27.8. – 31.8.2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 27.8.2018 do 31.8.2018.
  • Purple Bands indikátor: Vyhodnocení obchodního týdne 3. 9. – 7. 9. 2018
    Přinášíme vám exkluzivní, týdenní, vyhodnocení reakcí trhu na třech hlavních měnových párech na náš jedinečný Purple Bands indikátor. Vyhodnocení jednotlivých reakcí níže můžete vidět za poslední uplynulý obchodní týden od 3. 9. 2018 do 7. 9. 2018.
  • Purple Levels indikátor
    Hranice podpory a odporu, též známé jako supporty a rezistence, patří mezi jedny z nejdůležitějších a nejvíce využívaných obchodních ukazatelů na poli technické analýzy. I přesto, že se, co se podstaty týče, jedná o relativně jednoduchou věc, tak to nakonec dokáže být neuvěřitelně silná tradingová zbraň, jelikož správné odhadnutí tržního sentimentu ve správnou chvíli, může obchodníkům šetřit nejen tolik potřebný čas, ale hlavně i peníze. A právě proto, že si uvědomujeme, o jak důležitého pomocníka může v případě supportních a rezistenčních úrovních jít, vytvořili jsme pro naše obchodníky zcela nový unikátní indikátor Purple Levels, který jim může s určováním těchto úrovní výrazně pomoci.
  • Purple Strike indikátor – výhody a použití
    Indikátor Purple Strike je dalším z řady fialových ukazatelů, který v čase a s pomocí složitých matematických výpočtů zpracovává velké množství dat, na základě kterých nakonec dochází k promítání obchodních trendů přímo do grafu.
  •  


    Diskuse ke článku

    Diskuse je přístupná pouze pro registrované uživatele.
    Přihlásit se | Nová registrace
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Purple Ebook: Svíčkové a cenové formace