Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstává druhý měsíc v útlumu
Nálada australských domácností bude druhý měsíc za sebou negativní a odráží obavy ve výhledu ekonomické situace a z vlastní finanční situace, uvedl nejnovější průzkum. Zdá se, že hlavními faktory je vývoj v zahraničí (Čína) a na finančních trzích, obavy z nezaměstnanosti se však snížily.
Podle dubnového průzkumu Westpac Melbourne Institute poklesl index spotřebitelské důvěry Austrálie o 4,0% na 95,1 bodů po snížení o 2,2% na 99,1 bodů v březnu a zůstal druhý měsíc pod neutrální hranicí 100, oddělující optimismus od pesimismu. Byla to nejnižší úroveň indikátoru od loňského září, ve stejném období před rokem se pohyboval na 96,2 bodů, na nejvyšší úroveň v historii 127,7 bodů vystoupal v lednu 2005, na rekordní minimum 64,6 bodů klesl v listopadu 1990. Institut provádí od roku 1974 každý měsíc průzkum asi 1200 domácností.
Čtyři z pěti složek indexu se v dubnu zhoršily, současná finanční situace (-3,8%), budoucí finanční situace (-6,6%), ekonomická situace v následujícím roce (-5,5%) a ekonomická situace v následujících pěti letech (-5,9%), pouze výdajové plány se mírně zvýšily (1%). Výhled na trh s bydlením slábl.
Čtěte více
-
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie v listopadu vyskočila na 1,5- letý vrchol
Průzkum spotřebitelské důvěry Austrálie zaznamenal v listopadu nejlepší výsledek od dubna 2011, uvedl nej... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie v prosinci klesla na pětiměsíční minimum
Spotřebitelská důvěra Austrálie v závěru roku klesla na nejnižší úroveň od července kvůli obavám z nezaměstn... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie v únoru vyskočila na dvouletý vrchol
Spotřebitelská důvěra Austrálie zaznamenala největší vzestup od září 2011 a zůstala pozitivní čtvrtý měsíc, uvedl nejn... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie v září klesla
Po stabilizaci v uplynulých třech měsících se důvěra mezi australskými spotřebiteli ochladila kvůli obavám z ... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala čtvrtý měsíc v útlumu
Po stabilizaci v srpnu důvěra mezi australskými spotřebiteli slábla poté, co se zvýšily obavy ze zhoršení ekonomické s... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala druhý měsíc v útlumu
Nálada australských domácností zůstala druhý měsíc utlumená a odrážela obavy ve výhledu ekonomické situace, z nez... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala pozitivní pátý měsíc za sebou
Spotřebitelská důvěra Austrálie se v březnu opět mírně zlepšila, zůstala pozitivní pátý měsíc za sebou a vystoupala na... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala v červenci víceméně stabilní
Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala v červenci víceméně stabilní a mírně pozitivní, uvedl nejnovější průzkum Westp... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala v lednu pozitivní
Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala pozitivní třetí měsíc, uvedl nejnovější průzkum Westpac-Melbourne Institute. V... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstala v útlumu
Po skokovém zvýšení v únoru důvěra mezi australskými spotřebiteli druhý měsíc za sebou slábla z obavy ze zho... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstává od března v útlumu
Navzdory stabilizaci zůstává důvěra mezi australskými spotřebiteli utlumena a pod průměrnou úrovní v loňském roce v re... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Austrálie zůstává od března v útlumu
Důvěra mezi australskými spotřebiteli zůstala v říjnu utlumená kvůli obavám z vývoje ekonomické situace, uve... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie je v prosinci na bodu mrazu
Nálada britských domácností v prosinci poklesla na druhou nejnižší úroveň... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie klesá od června, Nationwide
Nálada britských domácností se v září opět zhoršila a setrvala v sestupném tre... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie na nejnižší úrovni od března
Po sedmi měsících relativní stagnace důvěra mezi britskými spotřebiteli oslabila a odrážela obavy ze současné a z... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie na vzestupu
Po stagnaci v únoru se nálada mezi britskými spotřebiteli podstatně zlepšila a odrážela pozitivní hodnocení souča... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie na vzestupu
Po stagnaci v únoru se nálada mezi britskými spotřebiteli podstatně zlepšila a odrážela pozitivní hodnocení souča... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie se na počátku roku zlepšuje
Nálada britských domácností se zásluhou očekávání na počátku roku zlepšuj... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie se v březnu rozjasnila
Nálada britských domácností se v březnu nečekaně zlepšila poté, co do&sca... -
Makro: Spotřebitelská důvěra Británie se v březnu zotavila
Spotřebitelské důvěra Spojeného království se v březnu zotavila poté, co se před měsícem propadla na nejni...