Čtvrtek 18. duben 2024 23:07
reklama
InstaForex Autochartist_
reklama
CapXmaster
reklama
Fintokei ProTrader
reklama
Purple Ebook: Svíčkové a cenové formace

Makro: Březnový prodej automobilů byl v USA slibný

02.04.2010 11:41  Autor: X-Trade Brokers  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Březnový prodej automobilů v USA meziročně rostl o 14% a překonal očekávání. Přesto byl výsledek nejlepší od loňského srpna po zavedení šrotovného. Trh pozitivně ovlivnilo jarní počasí. Kromě automobilky Chrysler zaznamenaly všechny velké značky dvouciferný procentní nárůst. Motivační program automobilky Toyota zvrátil negativní trend a obnovil důvěru amerických zákazníků.

Tuzemské automobilky v březnu v USA ohlásily sezónně očištěný prodej 9,05 milionů osobních a LUV vozidel, oproti 7,9 milionů v únoru. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 9,0 milionů v rozpětí 8,1 až 9,2 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zrychlil z 10,4 mil na 11,7 milionů, podle údajů Autodata. Většina výrobců očekává po tříletém krizi postupné oživení sektoru. V následujících měsících vidí roční tempo 11,5 až 12,0 milionů vozidel. V roce 2009 se prodalo na americkém trhu 10,6 milionů aut, nejméně od roku 1982 (10,5 mil).

Prodej GM a jeho čtyř stájí Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC v březnu meziročně rostl o 21% na 188,2 tisíc. Konkurenční značce Ford Motor vyskočila poptávka o 41% na 181,5 tisíc vozidel. Také japonské automobilce Toyota vylétl meziroční prodej o 41% na 186,9 tisíc vozidel a zařadila se na druhou příčku v USA. Chrysler klesla pod křídly italského Fiatu meziroční poptávka o 8% na 92,4 tisíc aut. Podíl amerických značek se na severoamerickém trhu snížil o 1,6% na 43,4%.

Automobilce Toyota Motor v březnu rostl podíl na americkém trhu o 2,1% na 17,6% a prodej téměř překonal GM. Model Camry a Corolla/Matrix se znovu vyhouply v počtu prodejů na první a třetí příčku nejprodávanějších značek. Druhou pozici držela Honda Accord. Prodej Honda v březnu stoupl o 22% na 108 tisíc. Nejvyšší nárůst poptávky reportovala automobilka Subaru o 46% a zejména Nissan o 43% na 95,5 tisíc. Model Altima byl v březnu čtvrtý nejprodávanější vůz v USA. Výborný výsledek zaznamenaly opět značky Suzuki a Hyundai. Indická Tata Motor´s a její stáje Jaguar a Land Rover oznámila meziroční růst o 8%. Korejské automobilce Hyundai Group prodej meziročně rostl o 18% na 77,5 tisíc. Podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu v březnu vyskočil o 1,8% na 49,5%.

Evropské automobilky se vedly v USA opět dobře ale podíl na trhu meziročně klesl o 0,2% na 7,1%. Prodej VW meziročně vyskočil o 39% na 30,7 tisíc, Daimler o 19% na 20,7 tisíc, BMW o 3% na 21,6 tisíc a Porsche o 3% na 1,9 tisíc..

Klíčová slova: Poptávka | USA | Trend | Makro | Trh | ROCE | BMW | Očekávání |
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Purple Ebook: Svíčkové a cenové formace