Alpari UK

Začal jsem obchodovat u tohoto brokera protože se mi líbí jejich logo. Zatím mám pouze demo účet a na základě dalších zkušeností otevřu live. Máte zkušenost s Alpari UK ?



Bližší informace o společnosti Alpari UK
Hodnocení brokera  
Známkujte: 1 hvězdička špatný, 5 hvězdiček výborný

Jste na diskusním fóru jako nepřihlášený uživatel a Vaše funkce jsou tak omezené. Pro neomezený přístup je nutné být registrovaný a přihlášený uživatel. Nejste-li registrován/a klikněte pro bezplatnou registraci. Jednoduchá registrace vám otevře cestu k profesionálním informacím.

Registrací na FXstreet.cz můžete získat:

  • Možnost diskutovat s ostatními tradery.
  • Vkládání nových příspěvků a zakládání nových témat v diskusním fóru.
  • Možnost vyhledávání v tomto velmi rozsáhlém diskusním fóru.
  • Přístup k uzamčeným odborným článkům, sekcím a školy forexu.
  • Ebooky, manuály a obchodní systémy zdarma.
  • Zasílání newsletterů a informací o nových akcích a aktivitách portálu FXstreet.cz
  • Možnost psát vlastní blogy a články.
  • Možnost objednání tradingových knih, seminářů nebo VIP zóny.
  • Další přínosné informace z oblasti obchodování na forexu.
Autor Alpari UK (27 odpovědí)
Kovac
Veteran member
avatar
Příspěvky: 16051
Více informací o uživateli >>
Alpari 26.03.2015 14:30

Zajimave info, vypada to, ze klienty Alpari koupila firma ETX: https://www.fxstreet.cz/zpravodajstvi-73858.html

Broker: Purple Trading (live) | Admiral Markets (live). Obchodní systém: Price Action, S/R, VIP zóna.
ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Re: Alpari 27.03.2015 09:46
Odpověď na: Kovac

Zajimave info, vypada to, ze klienty Alpari koupila firma ETX: https://www.fxstreet.cz/zpravodajstvi-73858.html

Toto by mohlo znamenat urychlenie procesu dostat sa k peniazom, bud prejst inam a peniaze vybrat, alebo pokracovat v obchodovani pod touto spolocnostou. Alebo.... Co nato ostatny?

ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
ETX Capital odkúpil klientsku databázu spoločnosti Alpari (UK) v osobitnej správe 30.03.2015 23:09

Vážený/á ********

Vitajte v ETX Capital.

S radosťou Vám oznamujeme, že ETX Capital odkúpil zákaznícku databázu bývalej spoločnosti Alpari (UK). Našim primárnym cieľom je ponúknuť Vám našu pomoc, aby ste sa mohli dostať k Vašim zabezpečeným prostriedkom v čo najkratšom čase. Pre zistenie ďalších informácií o našej spoločnosti, o tomto procese, ako aj na sledovanie špeciálneho videa od generálneho riaditeľa ETX Capital, Andrew Edwards, kliknite na odkaz alebo prejdite na stránku www.ETXCapital.sk/Welcome-Alpari-Clients.

Počas administratívneho procesu budeme s Vami v kontakte, aby sme Vám pomohli nárokovať Vaše peňažné prostriedky cez tento prechodný proces.

So srdečným pozdravom,
Andrew Edwards,
generálny riaditeľ spoločnosti ETX Capital

micky
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 20
Více informací o uživateli >>
ETX Capital 01.04.2015 09:05

Tak mi včera volali z ETX Capital, účet byl automaticky otevřený na základě údajů z Alpari, stačilo ho jen zaktivovat. Peníze z Alpari na něj přijdou automaticky zhruba za 6 - 7 týdnů. Poslal jsem si tam zatím nějaké peníze (nabídli mi 10% bonus k počátečnímu vkladu)  a zatím budu  obchodovat s nimi. Až přijdou peníze z Alpari, uvidím, jestli zůstanu u nich nebo půjdu jinam. 

 

Účet: Live (Admiral Markets), Strategie: Price Action, Timeframe: daily, 4h
ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Re: ETX Capital 01.04.2015 10:53
Odpověď na: micky

Tak mi včera volali z ETX Capital, účet byl automaticky otevřený na základě údajů z Alpari, stačilo ho jen zaktivovat. Peníze z Alpari na něj přijdou automaticky zhruba za 6 - 7 týdnů. Poslal jsem si tam zatím nějaké peníze (nabídli mi 10% bonus k počátečnímu vkladu)  a zatím budu  obchodovat s nimi. Až přijdou peníze z Alpari, uvidím, jestli zůstanu u nich nebo půjdu jinam. 

 

Tiez to tak chcem spravit, ked ich uz kupili nak mi tam prevedu peniaze a aspon ich vyskusam.

Hofais
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 8
Více informací o uživateli >>
ETX Capital 03.04.2015 19:21

Přijdou tedy každému kdo si u nich otevře účet na základě údajů z alpari automaticky ?? nebo se o to někde muí zažádat? Nikdo mi zatím nevolal, tak se chci jen ujistit.

magyaros
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 11
Více informací o uživateli >>
Re: ETX Capital 08.04.2015 07:46
Odpověď na: micky

Tak mi včera volali z ETX Capital, účet byl automaticky otevřený na základě údajů z Alpari, stačilo ho jen zaktivovat. Peníze z Alpari na něj přijdou automaticky zhruba za 6 - 7 týdnů. Poslal jsem si tam zatím nějaké peníze (nabídli mi 10% bonus k počátečnímu vkladu)  a zatím budu  obchodovat s nimi. Až přijdou peníze z Alpari, uvidím, jestli zůstanu u nich nebo půjdu jinam. 

 

Claim si nakoniec riesil cez FSCS?

micky
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 20
Více informací o uživateli >>
Re: Re: ETX Capital 08.04.2015 16:01
Odpověď na: magyaros

Claim si nakoniec riesil cez FSCS?

Jojo přes FSCS. Ale z ETX mi řekli, že nezáleží jestli FSCS nebo KPMG, že to vyřídí oni a nemusím se o nic starat. 

Účet: Live (Admiral Markets), Strategie: Price Action, Timeframe: daily, 4h
micky
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 20
Více informací o uživateli >>
Re: ETX Capital 08.04.2015 16:05
Odpověď na: Hofais

Přijdou tedy každému kdo si u nich otevře účet na základě údajů z alpari automaticky ?? nebo se o to někde muí zažádat? Nikdo mi zatím nevolal, tak se chci jen ujistit.

Mě volali a přišel mi potom i email. Myslím, že by ti taky měl přijít email pokud jsi potvrdil claim . Účet ti založí automaticky, řeknou ti tvé číslo účtu a na základě toho si potom vyresetuješ heslo a potom se budeš moci přihlásit.

Účet: Live (Admiral Markets), Strategie: Price Action, Timeframe: daily, 4h
ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Re: Re: ETX Capital 13.04.2015 10:22
Odpověď na: micky

Mě volali a přišel mi potom i email. Myslím, že by ti taky měl přijít email pokud jsi potvrdil claim . Účet ti založí automaticky, řeknou ti tvé číslo účtu a na základě toho si potom vyresetuješ heslo a potom se budeš moci přihlásit.

No mna kontaktovali na zaklade ziadosti, ktoru som im tam poslal, ze som klient Alpari UK a potom mi volali z BA. Mal som si otvorit demo ucet a tam vyresetovat heslo a toto uz mam. Demo ucet funguje. Potom prislo viac e-mailov, ze ci chcem aby oni mi vymohli alebo ako by som to napisal, peniaze od Alpari UK a prisiel mi aj e-mail na live ucet a tam som mal tiez vyresetovat heslo, ale tu mi ziaden e-mail z heslom neprisiel a dodones to nieje aktivovane. Aj som im pisal, zatial sa mi neozvali.

ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Dneska prisiel tento e-mail 21.04.2015 13:12

Dear Client,

This email contains an important update regarding the Alpari (UK) Limited (in special administration) (the "Company") Claims Portal.

You have already used the Claims Portal to agree your Client Money Entitlement and your Contractual Claim Amount with the Company and the Joint Special Administrators in accordance with the "Client Claim Summary" page of the Claims Portal and pursuant to the Terms and Conditions of Settlement of Claims.  You have previously received an email confirming this.

This email explains two changes to the Claims Portal process which have been made since you agreed your claims.  These changes mean that:

  • in order to apply for compensation from the FSCS and assign your claims against the Company arising out of your Client Agreement to the FSCS, you must log back in to the Claims Portal and assign your claims directly through the Claims Portal; and
  • if you have an activated account with ETX Capital, you can direct the Joint Special Administrators or the FSCS to make payments into that account.

You will also be asked to confirm bank account details if you are not instructing the Joint Special Administrators or the FSCS to direct payments to ETX Capital.

CHANGES TO THE CLAIMS PORTAL – FSCS COMPENSATION AND ASSIGNMENT

As you may be aware, the FSCS is the compensation fund of last resort for customers of financial services firms authorised in the United Kingdom.  It protects consumers if an authorised firm, like the Company, becomes insolvent and cannot return money or investments to its customers.

For eligible claims, the FSCS can pay up to £50,000 in compensation per person.  In exchange for this payment, you must assign your claims against the Company arising out of your Client Agreement to the FSCS.

Clients who wish to apply for compensation and assign their claims to the FSCS must now do so directly through the Claims Portal.  The Claims Portal previously asked you to indicate whether you intended to make a claim on the FSCS.  If you indicated that you intended to apply to the FSCS by clicking "Yes", this did not automatically assign your claims to the FSCS. 

To apply to the FSCS you now need to log back in to the Claims Portal and select the appropriate option when you are asked to choose whether to apply for compensation from the FSCS and assign your claims to the FSCS or to retain your claim against the Company.  Note that if you choose to seek compensation and assign your claims to the FSCS, you are entering a legally binding agreement with the FSCS and you will no longer be able to pursue your claims against the Company yourself.

If you apply for compensation from the FSCS, you should note that the FSCS will only make payments to you in accordance with its rules and if the value of your claims have first been agreed in full by the Joint Special Administrators.  This means that to apply to the FSCS you still must agree the amount of these claims with the Joint Special Administrators.

If you do not wish to claim compensation and assign your claims arising out of your Client Agreement to the FSCS, you will be entitled to receive directly any distributions which may be made from the Client Money Pool in respect of your Client Money Entitlement and any distributions which may be made from the general estate in respect of your Contractual Claim Amount.  The Joint Special Administrators have not currently declared any distributions; it may take some time for any to be made; and you may not receive distributions for the full amount of your Client Money Entitlement or Contractual Claim Amount. Seeking compensation from the FSCS is likely to result in you receiving your money more quickly than by retaining your claim against the Company.

If you would like more information about the FSCS, you should visit their website at http://www.fscs.org.uk.

CHANGES TO THE CLAIMS PORTAL – PAYMENT OF DISTRIBUTIONS OR FSCS COMPENSATION TO AN ETX CAPITAL ACCOUNT

An agreement has been reached for the sale of client data to ETX Capital (“ETX”).  ETX has contacted, or will shortly be contacting, clients and offering them the opportunity to open an account.   If you decide to open an account with ETX, you can request that any payments in relation to your claims against the Company (“Distributions or Payments”) be made to ETX for the benefit of your account.  This applies to payments which are distributions due to you from the Company or compensation payments payable to you by the FSCS.

The Claims Portal now allows you to instruct the Joint Special Administrators or the FSCS, as appropriate, to make Distributions or Payments to ETX.  To be able to do this, you will first need to confirm that you are a client of ETX and have activated your ETX account. 

To receive Distributions or Payments to an ETX account you now need to log back in to the Claims Portal and select the appropriate option when you are asked to choose whether to have Distributions or Payments made to an ETX account.

You do not have to receive Distributions or Payments to an ETX account if you would prefer not to.  You are also able to amend your instructions for any future Distributions or Payments by contacting the Joint Special Administrators by emailing alpariukclaims@kpmg.co.uk.

You must have agreed the amount of your claims with the Joint Special Administrators through the Claims Portal before you will be able to receive any Distributions or Payments to your ETX account.

You will be asked to confirm bank account details if you are not instructing the Joint Special Administrators or the FSCS to direct Distributions or Payments to ETX Capital. If you apply for compensation from the FSCS, these bank account details will be passed to the FSCS for the purposes of making the compensation payment to you. The Joint Special Administrators understand that the FSCS will be making compensation payments by bank transfer in United States dollars.

WHAT YOU NEED TO DO NOW

You can now log back in to the Claims Portal at https://www.alpariadministration.com and select whether to:

  • Apply for compensation and assign your claims to the FSCS or retain your claims against the Company.  If you wish to apply for compensation and assign your claims, you must do so through the Claims Portal.
  • Receive Distributions or Payments to your ETX account.

FURTHER INFORMATION

If you do not understand any of the information in this email, if you have any questions, or if you think you have received this email in error, you can contact the Joint Special Administrators by emailing alpariukclaims@kpmg.co.uk.

Frequently asked questions and answers, including those which relate to the Claims Portal, are available on the Joint Special Administrators' website at http://www.kpmg.com/uk/alpari.

While every reasonable effort is made to ensure that the information provided in this email concerning the Company and the Joint Special Administrators is accurate, no guarantees for the accuracy of the information are made. This information in this email is provided ‘as is’. It is provided without any representation or endorsement made and without warranty of any kind, whether express or implied.

Please be aware that the Company, the Joint Special Administrators and KPMG LLP, hereby exclude all liability for any claim, loss, demands or damages of any kind whatsoever (whether such claims, loss, demands or damages were foreseeable, known or otherwise) arising out of or in connection with the use of this email or the information, content or materials included in this email, including without limitation, indirect or consequential loss or damage, loss of actual or anticipated profits, loss of revenue, loss of business, loss of opportunity, loss of anticipated savings, loss of goodwill or loss of reputation. Nothing in this disclaimer excludes or limits the Company's, the Joint Special Administrators' or KPMG LLP's liability for fraud or fraudulent misrepresentation or any liability which may not be limited or excluded by law.

In accordance with Rule 296 of the Investment Bank Special Administration (England and Wales) Rules 2011, you may request a hard copy of this email and any attachments by emailing alpariukclaims@kpmg.co.uk, by request to the following address: Alpari (UK) Limited (in special administration), 15 Canada Square, London, E14 5GL.

Please note that all correspondence from the Joint Special Administrators will be in English, as per clause 23.5 of the Alpari (UK) Limited Client Agreement.

This email, and any dispute or claim arising out of or in connection with it or its subject matter (including related non-contractual disputes or claims), shall be governed by and construed in accordance with the law of England.

 

Kind regards
For Alpari (UK) Limited

 

Richard Heis
Joint Special Administrator

 

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick were appointed as Joint Special Administrators of Alpari (UK) Limited on 19 January 2015.

The affairs, business and property of Alpari (UK) Limited are being managed by the Joint Special Administrators who contract as agents of Alpari (UK) Limited without personal liability.

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick are authorised to act as insolvency practitioners by the Institute of Chartered Accountants in England and Wales.

Alpari (UK) Limited is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority. FCA reference number 448002. Registered in England No. 05284142. Registered Office: 15 Canada Square, London, E14 5GL.

ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Komu neprisli este e-maily je tu jeden problem. 22.04.2015 07:38

Ja uz mam poslany claims a aj otovreny live aj demo ucet u ETX Capital. Budu svami komnukovat v ceskom, alebo slovneskom jazyku, tak sa telefonatu nebojte. Mal som problem z e-mailom. Na zaciatku prisli e-maily bez problemov a potom prestali. Problem som mal aj z vyresetovanym hesla, to sa musi spravit a ja som to robil a malo prist heslo v e-maily a neprislo, Jednoducho ak mate e-maily na zozname, ci azete a podobne cz ci sk, tak to moze ale aj nemusi robit problem. Ked som im dal alternativu na gmail, tak to bolo v pohode. Vraj o 5-6 tyzdnov by mali byt prostreidky odblokovane.

slacki
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 12
Více informací o uživateli >>
alpari 20.05.2015 18:35

tak v piatok mi dosiel mail. 

FSCS confirmation e-mail of Alpari (UK) Limited (in special administration) electronic compensation payment

Dear Sir / Madam

Alpari (UK) Limited (in special administration) ("the Company")

The Joint Special Administrators (JSAs) have been working with the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) to enable you to assign your claim to FSCS.

This email is to confirm that FSCS have determined that you are eligible for compensation under FSCS's Compensation (COMP) Rules and that an electronic payment has been paid by FSCS to your bank account in accordance with the payment instructions provided by you on the Claims Portal. If you do not receive payment within 7 working days or have any further questions regarding the compensation payment you should contact FSCS directly.Full FSCS contact details can be found by clicking on the following link:

http://www.fscs.org.uk/contact-us/

Please ensure you have your FSCS reference number ready when you contact them. Your FSCS reference number can be found on their payment which will appear on your bank account. If you do not know your FSCS reference number, please be ready to confirm your name, address and date of birth.

If you have requested payment to be made to your account at ETX Capital, they will be in contact shortly to confirm receipt of your compensation payment.

 

FSCS compensation payment

 

The compensation amount is the value of your claim (unless it was in excess of £50,000) which was agreed on the Claims Portal. All compensation payments made by FSCS are in US dollars. This ensures that compensation payment will be consistent with the currency of client money distributions in the Special Administration.

FSCS can pay compensation of up to £50,000 per claimant. The US dollar equivalent of this amount, as at 19 January 2015, was US$75,790. If your claim is for more than £50,000, when the JSAs make distributions, they will be paid to FSCS in respect of your claims. FSCS will transfer the value of that distribution relating to your claim on to you until you have recovered your full claim against the Company, should that time arise.

Further information about FSCS's process is available on FSCS's website:

http://www.fscs.org.uk/what-we-cover/questions-and-answers/qas-about-alpari-uk-limited/

If you do not understand how your compensation has been calculated or if you have a query about the balance, you should contact FSCS.

zatial mi ziadne peniaze na ucet neprisli. Dostali ste uz niekto peniaze od FSCS?

harfa37
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 62
Více informací o uživateli >>
opakovani zadosti o nahradu od FSCS 20.05.2015 19:43

FYI

Prosel jsem portal naroku 13.3. s pozadavkem nahrady od FSCS. Dlouho nic, tak jsem pozadal dneska znovu.

Kovac
Veteran member
avatar
Příspěvky: 16051
Více informací o uživateli >>
Re: opakovani zadosti o nahradu od FSCS 20.05.2015 21:02
Odpověď na: harfa37

FYI

Prosel jsem portal naroku 13.3. s pozadavkem nahrady od FSCS. Dlouho nic, tak jsem pozadal dneska znovu.

Harfo tebe jsem tady nevidel snad 4 roky. Jak zijes? Klidne mi napis soukromou zpravu.

Broker: Purple Trading (live) | Admiral Markets (live). Obchodní systém: Price Action, S/R, VIP zóna.
danospanos
Silver member
avatar
Příspěvky: 98
Více informací o uživateli >>
Re: alpari 20.05.2015 21:04
Odpověď na: slacki

tak v piatok mi dosiel mail. 

FSCS confirmation e-mail of Alpari (UK) Limited (in special administration) electronic compensation payment

Dear Sir / Madam

Alpari (UK) Limited (in special administration) ("the Company")

The Joint Special Administrators (JSAs) have been working with the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) to enable you to assign your claim to FSCS.

This email is to confirm that FSCS have determined that you are eligible for compensation under FSCS's Compensation (COMP) Rules and that an electronic payment has been paid by FSCS to your bank account in accordance with the payment instructions provided by you on the Claims Portal. If you do not receive payment within 7 working days or have any further questions regarding the compensation payment you should contact FSCS directly.Full FSCS contact details can be found by clicking on the following link:

http://www.fscs.org.uk/contact-us/

Please ensure you have your FSCS reference number ready when you contact them. Your FSCS reference number can be found on their payment which will appear on your bank account. If you do not know your FSCS reference number, please be ready to confirm your name, address and date of birth.

If you have requested payment to be made to your account at ETX Capital, they will be in contact shortly to confirm receipt of your compensation payment.

 

FSCS compensation payment

 

The compensation amount is the value of your claim (unless it was in excess of £50,000) which was agreed on the Claims Portal. All compensation payments made by FSCS are in US dollars. This ensures that compensation payment will be consistent with the currency of client money distributions in the Special Administration.

FSCS can pay compensation of up to £50,000 per claimant. The US dollar equivalent of this amount, as at 19 January 2015, was US$75,790. If your claim is for more than £50,000, when the JSAs make distributions, they will be paid to FSCS in respect of your claims. FSCS will transfer the value of that distribution relating to your claim on to you until you have recovered your full claim against the Company, should that time arise.

Further information about FSCS's process is available on FSCS's website:

http://www.fscs.org.uk/what-we-cover/questions-and-answers/qas-about-alpari-uk-limited/

If you do not understand how your compensation has been calculated or if you have a query about the balance, you should contact FSCS.

zatial mi ziadne peniaze na ucet neprisli. Dostali ste uz niekto peniaze od FSCS?

Já už je mám doma, yeeeeehaw :) :D

slacki
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 12
Více informací o uživateli >>
Re: Re: alpari 20.05.2015 21:05
Odpověď na: danospanos

Já už je mám doma, yeeeeehaw :) :D

kedy ti dosli, dnes?

danospanos
Silver member
avatar
Příspěvky: 98
Více informací o uživateli >>
Re: Re: Re: alpari 20.05.2015 21:09
Odpověď na: slacki

kedy ti dosli, dnes?

V pondělí už :)

slacki
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 12
Více informací o uživateli >>
alpari 21.05.2015 17:33

Tak som volal do mojej banky kde je problem a preco peniaze neprisli. Povedali mi ze oni prijmaju len SEPA platby a to len v eurach. Takze peniaze mi nepridu a platba bola vratena. No to ma teda riadne nasrali. Cakam na nich pol roka a ked konecne maju prist tak je tu problem s bankou. Ma niekto podobny problem?

danospanos
Silver member
avatar
Příspěvky: 98
Více informací o uživateli >>
Re: alpari 21.05.2015 19:54
Odpověď na: slacki

Tak som volal do mojej banky kde je problem a preco peniaze neprisli. Povedali mi ze oni prijmaju len SEPA platby a to len v eurach. Takze peniaze mi nepridu a platba bola vratena. No to ma teda riadne nasrali. Cakam na nich pol roka a ked konecne maju prist tak je tu problem s bankou. Ma niekto podobny problem?

Tak at to hlavne dobre dopadne :] Jinak zajimava to banka :o)

ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Peniaze od Alpari UK 25.06.2015 08:09

Vcera mi dosli peniaze na ucet a mam jednu otazku chyba mi skoro polovica z toho co som tam mal. Ti co uz maju peniaze vyplatene, bola Vam vyplatena cela suma zostatku, alebo nie?

ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Re: Peniaze od Alpari UK 25.06.2015 09:16
Odpověď na: ICE [SR]

Vcera mi dosli peniaze na ucet a mam jednu otazku chyba mi skoro polovica z toho co som tam mal. Ti co uz maju peniaze vyplatene, bola Vam vyplatena cela suma zostatku, alebo nie?

Tak som sa prave dozvedel, ze Alpari UK, respektive spravca Alpari UK uvolnuje prostriedky po castiach vo viacerych vlnach ako to vraj situacia dolovli. Ja mam viac ako polovicu uz k dispozicii, tak uz len pockat na zvysok.

catcher
Veteran member
avatar
Příspěvky: 2634
Více informací o uživateli >>
Re: Peniaze od Alpari UK 25.06.2015 10:15
Odpověď na: ICE [SR]

Vcera mi dosli peniaze na ucet a mam jednu otazku chyba mi skoro polovica z toho co som tam mal. Ti co uz maju peniaze vyplatene, bola Vam vyplatena cela suma zostatku, alebo nie?

Prvá náhrada klientov AlpariUK

Dnes začne správca konkurznej podstaty AlpariUK, KPMG, s vyplácaním zablokovaných vkladov klientov po bankrote tohto brokera, ktorý súvisel s uvoľnením pegu na švajčiarskom franku. Vyplácanie sa týka vkladov na účtoch väčších ako 50,000 libier. Na menšie vklady sa vzťahuje ochrana vkladov FSCS a klienti budú odškodnení v plnom objeme. Sumy nad 50,000 libier budú kompenzované 55 centami z jedného dolára vkladu. Nie je isté, či toto je finálna výška odškodenia. (Zdroj: Forex Magnates)

Broker: AM, XTB | Typy účtů: Real | Demo: Purple Trading | OS: = = = = = = | AOS: Po zakoupení krumpáčů a lopat těžím cryptoměny ... | Motto: "Pokud si myslíte, že můžete něco udělat, nebo myslíte, že nemůžete udělat nic, máte pravdu." Henry Ford |
ICE [SR]
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 15
Více informací o uživateli >>
Re: Re: Peniaze od Alpari UK 25.06.2015 10:22
Odpověď na: catcher

Prvá náhrada klientov AlpariUK

Dnes začne správca konkurznej podstaty AlpariUK, KPMG, s vyplácaním zablokovaných vkladov klientov po bankrote tohto brokera, ktorý súvisel s uvoľnením pegu na švajčiarskom franku. Vyplácanie sa týka vkladov na účtoch väčších ako 50,000 libier. Na menšie vklady sa vzťahuje ochrana vkladov FSCS a klienti budú odškodnení v plnom objeme. Sumy nad 50,000 libier budú kompenzované 55 centami z jedného dolára vkladu. Nie je isté, či toto je finálna výška odškodenia. (Zdroj: Forex Magnates)

No mne mojich 500€ nedoslo naraz, takze uvolnuju vsetkym klientom urcite percento. Ale je pravda, ze viac ako 50% uz mam.

magyaros
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 11
Více informací o uživateli >>
Re: Re: ETX Capital 19.10.2015 15:41
Odpověď na: micky

Mě volali a přišel mi potom i email. Myslím, že by ti taky měl přijít email pokud jsi potvrdil claim . Účet ti založí automaticky, řeknou ti tvé číslo účtu a na základě toho si potom vyresetuješ heslo a potom se budeš moci přihlásit.

Nazdar Micky.

Tak nakoniec ti prisli peniaze naten ETX ucet?

micky
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 20
Více informací o uživateli >>
Re: Re: Re: ETX Capital 25.10.2015 17:35
Odpověď na: magyaros

Nazdar Micky.

Tak nakoniec ti prisli peniaze naten ETX ucet?

Ahoj magyaros, nakonec jsem si to nechal poslat na bankovní účet. ETX mi jako broker moc nevyhovoval a šel jsem k Admiral Markets.

Peníze mi v pořádku přišli od FSCS.

Účet: Live (Admiral Markets), Strategie: Price Action, Timeframe: daily, 4h
magyaros
Nováček v diskuzi
avatar
Příspěvky: 11
Více informací o uživateli >>
Re: Re: Re: Re: ETX Capital 02.11.2015 19:53
Odpověď na: micky

Ahoj magyaros, nakonec jsem si to nechal poslat na bankovní účet. ETX mi jako broker moc nevyhovoval a šel jsem k Admiral Markets.

Peníze mi v pořádku přišli od FSCS.

Už aj moje peniaze v pohode dorazili na ETX učet.

Předchozí témata

Následující témata

Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu, až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní Price Action VIP indikátor, doposud úspěšně používaný pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečný Price Action VIP indikátor, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:


FXstreet.cz - forex, komodity, kryptoměny, trading, zpravodajství

Nezávislý investiční server zaměřený na forex, komodity, kryptoměny, trading a zpravodajství. Vzdělávací články, cenové grafy, cizí měny, semináře, ekonomické a forex zprávy.
reklama
LYNX Cesta Tradera
reklama
XTb Krypto
reklama
CLEO.one
reklama
Admiral Markets SE